hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stopper - og blir der
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Stopper - og blir der
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  13:42:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss er utrolig kjipt noen ganger. Når vi er på tur, så stopper hun bare opp og blir der stående. Uansett hva rytter gjør, så er det bare det å gå av og leie ett stykke som hjelper. Noen ganger er hun så vrang at hun må leies hjem. Det hjelper ikke at kompisene går videre med rytterne sine, hun blir der stående. Vi har sjekket både tenner, sal, bitt, rygg og prøvd med forskjellige ryttere. det er bare hos meg hun ikke stopper. ()

Har dere tips til hvordan vi kan 'få henne igang' igjen? Er litt irriterende å måtte leie når vi er på tur, særlig når vi er flere.

Er litt redd for at hun skal få det for mye som hun vil, for da vil hun kanskje se på det som en enkel løsning å komme hjem på etterhvert, og det vil jeg ikke at skal skje.

www.hestene.no

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  14:51:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det samme problemet hadde jeg,tipper det bare kommer av latskap.
ikke gå av så lenge det ikke kan oppstå en farlig situasjon.for da har hesten vunnet..jeg sto i timer de første gangene,å nå har ikke vi det problemet lenger.men forskjellige heste trenger forskjellige løsninger.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/05/2006 :  15:29:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slik gjorde Rosita en gang også. Vridde henne et par ganger rundt og fikk henne i gang.

Ellers så kan du nå bare sitte der, hesten kan ikke stå så lenge i ro i flere døgn allikevell =p

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  16:36:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hehe. Får vel ta med oss niste på tur da, slik at vi kan spise litt mens vi venter =) Takk for svar. :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  17:07:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hvordan er turområdene der du rir? Jeg rei en liten frekk ponni en gang som også stoppa på tur. Bom stille stod han. Hvorfor? Fordi den veien som blei brukt mest på tur var en laaang grusvei. Denne veien ble også brukt som oppvarming og nedskritting. Det vil si at ponnien rimelig fort skjønte at når han gikk den veien så skulle han alltid tilbake igjen til stallen samma veien, så hvorfor da gå hele veien og snu i enden når man bare kunne snu etter 100 meter? Noen ganger var han veldig grei på tur, andre ganger ville han ikke gå en meter. Det værste jeg opplevde var da jeg brukte tre kvarter på å få han 100 meter vekk fra stallen. Helt ekstremt. Mulig det kan lønne seg og variere turområdene litt? Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  17:20:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ragnhild: Ja, jeg har også tenkt litt på dette. Områdene vi rir i er svært varierte, og vi har egen bane for oppvarmning/nedtrapping, og vi pleier sjelden å ri der når vi er ute på tur. Når vi rir på bane, da rir vi der som oppvarmning/nedtrapping, men hun har aldri protestert på det. Hun synes bane er moro, og jeg tror at hun vet at om hun er flink, og skritter godt ut etterpå, så venter en fritt, herlig beite og litt snop når vi kommer hjem.

Det er ikke alltid hun er sånn, bare innimellom. Hovslageren foreslo at jeg skulle la henne få fri noen dager, at hun rett og slett var lei, men det hjalp ikke. Tror nok mer at det er at hun er litt utspekulert og lat.

Vi rir mye på stier, skogsveier og sandstrender, og der går hun som en klokke, men på dyrket mark og veier er hun slik hun er. Miss har aldri stoppet opp ute i terrenget.

Det kan jo være det at hun ikke liker å gå på tur på veier og på åpne sletter, men vi kan jo ikke unngå det heller. Og svært ofte så rir vi tur på slike steder uten noe som helst problemer. Er vel stahet fra rytterens side som skal til, vi får bare trene og trene =)

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 20/05/2006 17:22:24 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:58:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det høres ikke ut som om det er mangel på turområder som mangler iallefall da. Hva med å prøve å la hun få stoppe litt, du går av, gresse litt ogsånn kanskje på store områder som hun tydeligvis stopper på, sånn at hun kanskje får litt positive opplevelser av det? Selvfølgelig viktig at du stopper før hun gjør det, for om du lar henne få gresse når hun stopper kan fort ting bli ganske vanskelig, men det tror jeg nok du skjønner selv ;) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  19:05:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skjønner hva du mener. :) Skal prøve det. Hun er en utspekulert liten sak, men jeg håper på å få henne til å slutte med å stoppe sånn. Hun er aldri sånn med små barn, bare med rimelig rutinerte ryttere, så hun har nok en tanke bak det :P

ShyBoy

Skrevet - 20/05/2006 :  23:15:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke tving henne, gi henne et valg.

Maxi gjør sånn ofte - alt for ofte. Da gir jeg henne valget om å gå forover eller bakover. Så jeg rygger henne kanskje 10-12 steg bakover. Så går prøver jeg å gå forover. Går hun frem, roser jeg henne, hvis ikke rygger jeg mer, og slik fortsetter det. Til slutt blir hun lei og går.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  00:00:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Mathilde: Ja, vi har prøvd å rygge, gå til siden osv., men som oftest står hun like stille, og det er ikke akkurat praktisk å rygge hjem, hehe :) Men skjønner hva du mener, skal terpe på dette fremover, slik at hun ihvertfall ikke driver med dette ofte.

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  00:14:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Har akkurat det samme "problemet " med Blida iblandt.. Ene gangen vile hun hverken gå fremover eller bakover, så da ble det sidelengs et par hundre meter..Utrolig irriterende, men nå han huhn ikke gjort det på lenge. Kanskje skjønt at matmor er drita lei av detta tullet? ;)
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  00:34:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ane: Hehe. Men det som er såå leit, det er at hun aldri er sånn når jeg rir henne, så jeg kan liksom ikke rette opp problemet ved å ri henne... Aner ikke hva jeg gjør som ikke den andre rytteren gjør jeg.

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  01:08:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hvorfor skrev du ikke det da? skjer det aldri når du rir henne?..... er jo litt viktig opplysning.
Er enig i det gode tips om å overmanne henne i venting, satt på andre siden av en bekk i 2 timer og 34 min og ventet på isisen min....
Ikke fikk han beite, rygge, snu eller noe... jeg bare satt der.... røykte ikke engang, aner ikke hvordan jeg holdt ut, men etter den tiden var han kurert for tåpelige påfunn.
Jeg var hverken sterk nok, flink nok eller smart nok, men STA, det var jeg. (-:
Er bare å aldri gi opp
Lykke til

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  01:21:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men hvorfor skrev du ikke det da? skjer det aldri når du rir henne?..... er jo litt viktig opplysning.
Er enig i det gode tips om å overmanne henne i venting, satt på andre siden av en bekk i 2 timer og 34 min og ventet på isisen min....
Ikke fikk han beite, rygge, snu eller noe... jeg bare satt der.... røykte ikke engang, aner ikke hvordan jeg holdt ut, men etter den tiden var han kurert for tåpelige påfunn.
Jeg var hverken sterk nok, flink nok eller smart nok, men STA, det var jeg. (-:
Er bare å aldri gi opp
Lykke til

Opprinnelig postet av Harneshaug

"det er bare hos meg hun ikke stopper. "

joda, du fikk det bare ikke med deg

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 21/05/2006 :  03:48:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
*rekker opp hånda*
Ja, nå vet jeg det! *hopper opp og ned i stolen*
Sammenbrettbar fiskestang med gullerot..

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  10:55:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jaaaa X-tine!! Holde en fiskestang foran mulen med en gulerot på!

Harneshaug: Jeg skrev faktisk det i det første innlegget mitt, at det ikke skjedde når jeg red henne. :)

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.