hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stopper - og blir der
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Stopper - og blir der
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mocca21

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  11:27:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ny gutten min er slik.. til meg har han klart å bynt og oppført seg, men til den nybeggynnende samboern min er det en helt annen historie... men som alle ryttere vet så er det innstilingen å sta heten som vinner.. men samboern min tror at hesten er en maskin å vill høre etter å gå når han befaler det, må si det er litt av et syn når han sitter der oppe å tror han kjenner hesten... for hesten kjenner han bedre, å tar seg ikke fem øre å stoppe eller ta en liten mat bit..

Så jeg vil tro det er å få de som rir til å bli mer bestemte, å si i fra før det går for langt...
hesten vet jo hvem som sitter på ryggen og vet hvor grensen går..

Lykke til.. håper du får svar på det :)

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  11:34:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Alle tips mottas med takk og skal prøves =)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  11:35:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Er det lenge siden hesten har fått mat når dette skjer? Har hatt en del problemer med isisen min etter at hun flyttet fra løsdrift med fri tilgang til mat og til stall med fôring av måltider. Hun har en tendens til å ville snu og løpe hjem. De andre som rir henne har da store problemer med å stoppe henne. Dette problemet har vært absolutt størst om ettermidagen/kvelden når det nærmer seg kveldsfôring og det er noen timer siden middag. Om formidagen, når hun har spist frokost, går alt fint. Løsningen har vært å gi henne noe høy mens en steller og saler opp. Når hun ikke er så sulten, fungerer alt så mye bedre Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  12:38:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Om vinteren går hun på utegang med jevnlig fòring, noen ganger på stall med fòring på samme tidspunkt. Om sommeren er hun på beite med fri tilgang til mat. Vi rir som oftest 1-2 timer etter fòring om vinteren, og om sommeren kan vi ikke kontrollere at hun akkurat har spist, i.o.m at hun må regulere matinntaket selv. Jeg kunne jo ha prøvd å gi henne et lite høynett rett før vi skal ri, kanskje det funker?

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  14:14:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=10880

Her er også noen tips på et lignende emne jeg har hatt oppe før ;)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  14:53:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så var det det med mat rett før trening.... ikke mye godt å trene på full mage eller?
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  14:58:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nei, er akkurat derfor vi ikke rir før etter 1-2 timer etter fòring... Men skal prøve diverse nå, så får vi se.

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  08:36:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ikke gå av så lenge det ikke kan oppstå en farlig situasjon.for da har hesten vunnet..

Det er bare tull.
Så lenge man gjennomfører det man ønsker fra bakken kan man gjerne gå av hesten.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 22/05/2006 :  15:15:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med Renate i den påstanden gitt Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  19:01:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
i dag fikk hesten min et innfall av at han ikke ville være med på ridetur lenger akkurat i det vi skulle krysse en bilveg.han stoppa slik at han sperra begge kjørebanene..hadde ikke kjans til å få han videre,så jeg hoppet raskt av og prøvde og leie han over,men han sto som forstenet.med andre ord,så ble det et ganske kaos i sentrum.til slutt så bestemte han seg for å være med meg alikevel..hester altså!
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.