hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hund
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hund
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  13:20:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, har prøvd meg på den Mari. Frister mamma med at jeg kan ære med hu på tur når hu vil også videre. Mamma liker å gå tur, spesieltpå høsten(sopp.) De har liksom ikke noe godt svar, bare at " Tror ikke hund passer til oss" og "det er så mye ansvar" og " vil du h like mye tid til hunden om 5 år" Arg!
Har helt falt for sheltie'en nå. Den passer PERFEKT! eneste minus er at de kan bjeffe litt + at de røyter mye. (Men hysj, ikke si noe til mamma&pappa)

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  13:31:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Bjeffing kan alltids trenes vekk :) Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  13:53:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, blir alltid veldig inspirert av å se på SOS hundehjelpen jeg Viser at alle hunder kan trenes til nesten alt mulig

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  13:58:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg rett og slett bare maste og maste jeg, og til slutt fikk jeg en av dem på min side, så da sa jeg "jo , men det er jo greit for pappa, det er bare du som er kjip og ødelegger for resten av familien" hehe=P sleip jeg?!=P
også påvirka jeg pappa litt og sa, hvorfor skal mamma bestemme alt? det er jo ditt hus også, det er ikke bare hu som bor her..=p

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  14:03:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hihi, Mamma er likegyldig hu, verken for eller i mot. Pappa derimot...

Men lurer litt på hva som skjer med hunden når jeg f.eks skal begynne å studere og flytter ut... hva gjorde dere?

Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  14:41:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hihi, Mamma er likegyldig hu, verken for eller i mot. Pappa derimot...

Men lurer litt på hva som skjer med hunden når jeg f.eks skal begynne å studere og flytter ut... hva gjorde dere?

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Dette er nok lurt å snakke med de om på forhånd. Mine bikkje ble igjen hjemme, det var liksom ikke noe annet alternativ. (Småbruk vs. trang hybel...) Er ikke alle hybler man har lov til å ha hund på, dessverre. Og man får gjerne litt mindre tid når man er student. Regner med at de kommer til å bli så glad i hunden at de vil ha den hjemme. ;) Eller så må man planlegge litt, og det er ikke umulig å ta den med seg. Bare tenk på dette på forhånd. Det viser jo at du er seriøs og tar ansvar.

Bjeffing kan nok trenes vekk, men det er ikke alltid så lett. Det er veldig naturlig for en hund å bjeffe, og for noen raser mer enn andre. Og så synes jeg de skal få lov til å bjeffe i visse situasjoner, som når de vil ut eller de hører noen kommer.

Sheltie høres ut som en god idé! Fine hunder.

Redigert av - maane den 21/05/2006 15:56:01 Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  14:57:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja har egentlig tenkt at hunden blir igjen hjemme... Tenkte at når den tid kommer så er hunden blitt en så stor del av livet dems at de vil ha den hjemme. Problemet er at hvis jeg sier til dem nå" Når jeg flytter ut så kan jo den bare bo her" Så får jeg nok ikke noe hund Skønner?
Hjelpes...

Redigert av - MajaJ den 21/05/2006 15:20:45 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  15:50:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Gjør som tantene mine (tvillinger) gjorde da de var en 8-10 år. De tok bare med en hund hjem.. Den blei boende hos besteforeldrene mine til den døde, selv om tantene mine flytta både hit og dit.. Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  16:06:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe....

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  19:40:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen som har noen lure overtalelse metoder?
*Desperat Maja*

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  19:52:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ta dem med og se på noen valper da. Det smeltet ihvertfall mine foreldre =)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  19:58:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, kan jo prøve å få dem med meg De avler sheltie valper ikke så lagt unna... Så en annonse på dyrenett... Viste annonsen til mammma, hjelp ikke mye det....

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  20:01:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
De kan da ikke nekte å være med å se på... Jeg synes de burde bli med for å se ihvertfall!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  20:24:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
De sa at de kunne være med å se på noen valper Men kan man komme å se på valper da... Siden mamma&pappa ikke vil ha valp så blir det vel kanskje litt useriøst å ta kontakt, eller?

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  20:32:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Vil absolutt anbefale sheltien til ditt bruk :) Har hatt 3 selv, og alle var flotte hunder.
Nå er jeg myndefrelst, men de er oftest ikke førstegangshunder, og man ikke trene de tradisjonelt med kjeft og draing i nakkeskinnet, ( sier tradisjonelt da mange har oppfattelse av at dette er rett) Da får man en nervøs hund. Italieneren ( italiensk mynde) er også en super hund, og kan bli gode i AG, morsom rase, har en selv :)
Prøv rasevelgeren på canis.no feks.

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.