hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hund
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hund
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  20:51:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De sa at de kunne være med å se på noen valper Men kan man komme å se på valper da... Siden mamma&pappa ikke vil ha valp så blir det vel kanskje litt useriøst å ta kontakt, eller?

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Dere kan jo sikkert bare besøke dem, selv om det ikke er noe som er bestemt.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  21:27:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok

Pappa drar til Bergen nå og kommer hjem på fredag. for la det hvile og strate masinga igjen på lørdag Dra dem med og se på valper å greier.

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  23:31:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hvis du får dem med på å se på valper er du et godt stykke på veien, mamma og pappa nekta, vi så ikke på noen andre enn kaimi, og hu var så liten av str at pappa holdt på å snu i døra, hehe,men mamma ble ikke med så da ble det til at vi tok med vofsa hjem:D

jeg er sikker på at foreldrene dine smelter!
det går jo ann å si at dere vurderer å skaffe hund, men er ikke helt sikre..seriøse oppdrettere har nok ikke noe imot det!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  17:45:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
blir nok ingen hund på meg Pappa står på sitt og sier nei. Grunnen er at han synes en hund blir mye og ta hensyn til+at han ikke vil ha hund.... Jeg har fremdels kjempelyst på hund og blir helt gal av tanken!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  18:13:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jaja, da får du nok bare roe det ned litt. Du kan kjøpe deg en egen når du blir eldre vet du ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  23:58:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så synd ... Men om noen år er du gammel nok til å ha en egen. Du får begynne å spare. ;)

Etter at hunden vår døde ville ikke moren min ha ny hund med en gang. Da gikk jeg turer med en annen hund, det var kjempekoselig. Du kan jo spørre litt rundt, og kanskje henge opp en lapp? Er sikkert mange som blir glad for at hunden får litt trim.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  01:23:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg vært lat og ikke lest gjennom her...
men hva med sånn...eh...Nova scotia duck tolling retriver?

De er jo søte (så søte som hunder kan være i hvertfall,JA jeg liker best katter) og hyggelige,passelig store...veldig sånn...passe-hunder...

Til og med jeg synes de har sjarm,. Det sier litt

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  10:29:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Toller ja! Eller Springer Spaniel! De er gromme de! Mine besteforeldre har en sånn en.. Litt mye pelsstell da... Klippe,klippe,klippe,klippe..... Min jobb...
Har selv Engelsk Setter.. Verdens søteste hund.. Men også verdens mest distré...
En 15 sekunders seansje: "Molte, på plass!" Molte løper glad mot meg, Molte får øye på fugl, Molte glemmer at jeg hadde bedt henne komme på plass..
Altså.. Setter med på ridetur... Nope..
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 12/06/2006 :  11:51:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Liker border collie veldig godt. Kunne tenkt meg enn sånn. Men jeg vet ikke helt nå tter å ha lest Dra_ag_on_86s innlegg

flatcoated retriever kommer ikke på tale! Onkelen min har en sånn og det er den mest masete villstyringen jeg har sett Kommer sikkert av feiltrening, men mamma&pappa ville aldri slipt en sånn en inn i huset
Men tusen takk for svar alle sammen=)

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Det er ikke noe problem å skaffe seg en Border Collie som 1. gangs hund. Men du bør lese litt om rasen først og sette deg litt inn i hva den krever. og det tør jeg påstå man bør gjøre uansett hvilken hund man ønsker å skaffe seg.

Jeg har selv hatt Border Collie, og det er supre hunder. Det er den friskeste rasen som finnes, fordi det avles ikke så strengt på utseende som innen andre hunderaser. Det eksisterer f eks ikke HD hos Border Collie.

Det er en smart, aktiv og oppvakt hund hvor hvert indidvid har sterk personlighet. De lærer utrolig fort og er en fin familiehund, fordi den ikke nødvendigvis knytter seg til èn person.

MEN, den krever oppgaver som hjernetrim, den trenger mye kondisjonstrening, og det kreves at den blir "skånet" fra stress og mas da det er en gjeterhund. Å plassere luftegården til denne rasen midt på gårdstunet hvor det foregår masse aktivitet er IKKE smart.

Tenk på det du, jeg tror du gjør et godt valg ved kjøp av en Border Collie.
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.