hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hund
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hund
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

maane

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  19:33:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøv å finne f.eks avisartikler om hvor positivt det er å ha dyr. Er masse dokumentasjon på at det er bra for helsen, både fysisk og psykisk. Man kommer seg ut, rett og slett. Og kontakt med dyr gir god selvtillit, lærer deg å være konsekvent, lærer deg ansvar osv. Og så er det lurt at du setter deg godt inn i hva det vil si å ha en hund. Vis at du vil ta på deg ansvaret og ikke bare overlate det til foreldrene dine. Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  19:41:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å, nå tror de at det bare er en "greie" og at jeg kommer til å gå lei etter noen mnd.

Huff! Pappa gjør akkuratt det samme nå som når jeg spurte om jeg kunne kjøpe meg trampoline- sier nei, nei, nei til jeg gir opp...

jo tror også det er lurt at jeg setter meg inn i hva det egentlig vil si å ha hund. Noen som føler at det kribler i fingrene?
Eller noen som har en fin link..

Redigert av - MajaJ den 20/05/2006 19:45:11 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  19:47:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du kjenner ikke en hund du kan låne noen dager da? Ha den hjemme, gå turer med den... Vise foreldrene dine at du er ansvarlig nok?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  20:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei... Desverre...

Pappa mener at hvis jeg får hund så blir det jo litt mammas&pappas avsvar også (Er jo litt enig i det) og siden de ikke vil ha hund så blir det ikke hund! Arg! Selfølgelig skal jeg ta mesteparten av ansvaret, men av og til når jeg skal bort ol. så blir hunden dems ansvar. Huff! skulle ønske de var litt mer hundemennesker.... *Fortvilet*

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  22:04:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg brukte 3 år på å overtale foreldrene mine!
men nå har jeg en jrt på 6 snart 7 mnd som de har blitt så utrolig glade i:D

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  22:07:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg brukte 3 år på å overtale foreldrene mine!
men nå har jeg en jrt på 6 snart 7 mnd som de har blitt så utrolig glade i:D

Opprinnelig postet av susanne

3år.. Det er lenge det... Hva var det som tilslutt fikk dem til å si ja?

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  00:23:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hm, det er ikke godt å si, de ble vel bare lei av masinga mi..!
jeg har hørt mange si akkurat det, men jeg trodde aldri det kom til å funke på foreldrene mine, men til slutt fikk jeg overtalt dem om at jeg virkelig ville ha hund, og ikke hvilken som helst hund, jeg skulle ha en jrt!
så hver gang jeg så noen til salgs så viste jeg dem bilder av dem og fortalte masse greier om rasen osv, jeg betalte halvparten av hunden selv da+utstyr, så mulig det hjalp litt.

bor ikke du forresten i nærheten av meg? du kan jo låne bikkja mi, hehe..

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  00:27:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehehe..... God ide Hvor mye betalte du for skjønnheten?

Redigert av - MajaJ den 21/05/2006 00:33:52 Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  00:47:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg betalte kun 6000 for henne, de ligger vanligvis mye høyere i pris, men jeg var heldig=P

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  10:43:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg kikket litt på noen fler raser og kom over en som jeg likte veldig godt. En Shetland sheepdog, også kalt sheltie. Disse er ikke for store, flinke i agility, lærevillige osv. Noen som har erfaring med disse?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  11:10:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Naboen har en sånn en. Utrolig søte og herlige. Den til naboen ligner på en mini-Lassie! Hun er godt premiert på utstilling, og kan utrolig mye triks. Spurte naboen, og hun sa at det er trivelige hunder, men at enkelte individer kan være litt agressive. Jeg synes virkelig du skal se nærmere på den rasen, om du liker den.

susanne

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  11:28:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ja sheltie ja, fine hunder det=)
jeg vet ikke hvordan det er med pelsstellet på dem jeg?!
om de trenger å børstes ofte eller om pelsen holder seg slik naturlig.
har du vært innom canis.no? det står det jo beskrivelser til alle rasene og liste over oppdrettere osv..=)

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  11:37:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
susanne: Ifølge naboen må du like å børste og kose, du må børste dem hver dag, men mye ordner seg selv :)

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  11:43:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja vært på canis.no, kjempe fin side=) Nåre jeg leste det som sto om sheltie'n der tenkte jeg "den passer perfekt til meg" =) Når jeg var liten så ønsket jeg meg alltid en slik "Mini-lassie", men trodde faktisk ikke de var så lekene og lærevillige som det står på canis.no

Jeg er så lei av å mase, men jeg skal holde ut!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  12:39:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Si til dem: 'Tenk så hyggelig og flott det kunne vært om hele familien kunne gått kveldstur med hunden...' Det er jo en flott måte å komme seg ut på, og den blir fort et sosialt medlem av familien.
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.35 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.