hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hund
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hund
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

susanne

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  00:29:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
neida, jaktinstinktet er ikke noe problem! jeg har både katt og hund, katta tålte ikke trynet på hunder før, men nå leker de og sover side ved side, ikke noe problem!
jeg har aldri hørt at noen har hatt flere problemer med denne rasen når det kommer til å ha dem sammen med katter osv.

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  01:06:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hm vanskelig detta... Blir litt revet med og glemmer nesten at det mest sansynlig ikke blir noe hund på meg *Vil flytte ut og starte mitt eget liv*

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Jeg prøver på nytt, og denne gangen skal jeg kopiere innlegget før jeg trykker "send nytt svar" og får opp to prikker, for så å gå tilbake og hele innlegget er sletta..

Jeg kan love deg at å flytte ut og starte sitt eget liv ikke alltid funker når det gjelder slike ting. Been there, done that..
Flytta ut fra mamsen i fjor sommer, og blir boende hjemmefra i iallefall tre år til. Og det har ikke blitt noe hund på meg, og det blir det nok heller ikke før iallefall.. Om lenge. Sånnsett tror jeg det hadde vært lettere om jeg fikk det til tiårsbursdagen min (som mamma lovde, men så fikk jeg marsvin istedet, og da var det greit. Lettlurt unge *hrmf* ), for da kunne jeg hatt litt av ansvaret, og mamma kunne tatt over om det blei for mye for meg. Slik det er nå er hund bare uaktuelt (mye også fordi kjæresten ikke vil ha). Også har man en slik en fin ting som kalles fornuft..
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  02:15:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Maane:
joa, sikkert kjempegøy med noe alle andre ikke har... men å anbefale noe "nytt" som ikke "alle" andre har til en førstegangseier...??
hmm... når det kommer til personer som skal skaffe sin første hund, vil jeg IKKE anbefale noe nytt og spennende... da kan man plutselig ende opp med en rase man ikke vet mye om... man skal ikke stole blindt på det som står i bøker....!
og joda, islandshund er fine de... kjenner noen som har to jeg... de bor ute hele året... masse pels og 25 + grader inne i huset er ikke så behagelig for hunden... i tillegg er de ganske egenrådige...

jack russel liker jeg veldig godt! de er meget lærenemme, hardføre selv om de er små, utholdende, og alle jeg har kjent har et flott gemytt:) også mot barn...:)

for en ting som er viktig å tenke på når man skaffer seg hund, er at man gjerne skal ha den i 15 år (+-), og innen 15 år kommer man muligens til å stifte familie...? og å ha en hund som ikke er "barnevennlig" da...? hmm...
tenk en islandshund... stor, kraftig, egenrådig... uansett om alle barna i barnehagen holder i båndet, får de nok en luftetur...
heller ikke smart å skaffe seg en "enmannshund", da kan du plutselig få et sant h****** når du velger å skaffe deg hund...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  03:48:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Maane:
joa, sikkert kjempegøy med noe alle andre ikke har... men å anbefale noe "nytt" som ikke "alle" andre har til en førstegangseier...??
hmm... når det kommer til personer som skal skaffe sin første hund, vil jeg IKKE anbefale noe nytt og spennende... da kan man plutselig ende opp med en rase man ikke vet mye om... man skal ikke stole blindt på det som står i bøker....!
og joda, islandshund er fine de... kjenner noen som har to jeg... de bor ute hele året... masse pels og 25 + grader inne i huset er ikke så behagelig for hunden... i tillegg er de ganske egenrådige...

jack russel liker jeg veldig godt! de er meget lærenemme, hardføre selv om de er små, utholdende, og alle jeg har kjent har et flott gemytt:) også mot barn...:)

for en ting som er viktig å tenke på når man skaffer seg hund, er at man gjerne skal ha den i 15 år (+-), og innen 15 år kommer man muligens til å stifte familie...? og å ha en hund som ikke er "barnevennlig" da...? hmm...
tenk en islandshund... stor, kraftig, egenrådig... uansett om alle barna i barnehagen holder i båndet, får de nok en luftetur...
heller ikke smart å skaffe seg en "enmannshund", da kan du plutselig få et sant h****** når du velger å skaffe deg hund...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Hmm.

Nå var ikke islandshund ment som en anbefaling, jeg bare sa at jeg likte de selv, og som et eksempel på en hund som ikke er så vanlig. Jeg har ikke peiling på islandshund selv. Om jeg skulle skaffet meg en slik en hadde jeg satt meg mer inn i hvordan rasen er.

Og det er lov å bruke fornuften, selvsagt ... Uansett hvilke raser som er interessante, prøv å finne ut mest mulig om den først, finn sider på nett, snakk med oppdrettere eller andre som har denne typen hund. (Jeg har vel ikke sagt man bare skal lese bøker?) Hvis du ikke vet mye om rasen, så ikke kjøp den! Jeg regner med at trådstarter skjønner såpass. Når dette er på plass ser jeg ikke noe problem i å kjøpe en litt uvanlig hund. Ei er det heller ikke noe galt i å kjøpe en "vanlig". Det viktigste er å finne en som passer til det man vil bruke den til!
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  10:13:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva med gateblandinger da? Kunne det vært noe?

min gatemix
50% border collie, verdens snilleste med alle!

(beklager stort og dårlig bilde...)
men vil alikevel ikke anbefale det....
seriøs oppdrett har jeg mer sansen for, men jeg kunne ikke se denne skjønne her bli avlivet.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  11:09:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for alle svar

JRT høres ho veldig fine ut, men leste at man ikke burde ha de sammen med bl.a katter. Vet ikke om jeg er villig til å ta den kjangsen. Skal ikke så mye til for å skremme bort katta mi..*PysePus*

Arg.. Tror nok ikke jeg flytter ut, er tross alt bare 14 Men skule virkelig ønske at de hadde stolt litt mer på meg. At jeg kan størsteparten av ansvaret med en hund. De gidder ikke en gang å diskutre det seriøst!

Hilsen en noe sint Maja

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:03:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo jeg har et spm. til jeg.
I helgene, går det ann og f.eks. Binde hunden ute fra klokka halv 8 (vanlig tur-tid) til ca klokka 10 og gå tur da i stedet? Sånn at man får sovet ut litt i helgene...

Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:09:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes hunder som liker å sove lenge om morgen også, men det er nok veldig individuelt. Men når den skal første tur ut om morgenen er det nok best å gå en liten tur, så den får gjort sitt.. Trenger ikke gå lenger enn fem minutter, så kan du heller legge deg igjen og gå en lengre tur når du er våken. ;)

Hvis du skaffer deg valp må du nok belage deg på å stå opp tidlig i helgene uansett.
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:18:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok
Aaaw... Har SÅ lyst på hund!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:42:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bikkja mi er skikkelig morratrøtt, og veldig sur om morgenen :P

Islandshund er en rase jag kan anbefale på det varmeste! Utrolig hengivne og nydelige hunder med et fantastisk humør!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:45:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sett litt på forskjellige raser og falt veldig for beagle. Noen som vet noe mer om denne rasen? Er den leken og lærevillig? Tror du det går an å bruke den i agility?( Skal nok ikke konkurere, men man vet aldri)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:50:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Beagle er fine hunder det, men først og fremst jakthunder. Har opplevd litt stritt gemytt hos dem, men det betyr ikke at de er uegnede til agility. Men da må du trene mye, fordi hunder med litt stritt gemytt ofte har vanskeligere for å lære ting, men de kan helt fint lære det =)
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 20/05/2006 18:51:24 Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:53:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm.. Vel, kanskje ikke en beagle heller da....

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  19:09:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hm.. Vel, kanskje ikke en beagle heller da....

Alle raser har sine pluss - og minussider, også beagle.

Du bør tenke på å finne en hund som egner seg godt i en familie, som er trygg og lærevillig. Se litt i aviser osv., og finn annonser. Dra og se på ulike kull av valper, og se på moren om hun er blid. Du kan også kontakte ulike raseforeninger.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  19:24:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det skal jeg gjøre- Hvis jeg får lov til å få hund!

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan overtale foreldrene mine..
De vil ikke ha hund, de syns det er for mye mas- Rett og slett

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.