hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hund
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hund
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

susanne

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  16:55:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jack russel terrier er en flott rase, flinke i agilty og funker fint til det meste, er ikke så store heller så de passer jo inn i de fleste hus=P
jeg har også katt og hund og det gikk helt greit!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  17:38:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Syns toller og border collie ser ganske like ut jeg Hva er forskjellen mellom disse? (+ og -)

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Ser like ut? Mener du utseende-messig??? Isåfall er de jo vidt forskjellige! Border Collie er jo svart og hvit, og lett bygget, mens Tolleren er jo sjokoladebrun og mer kraftig bygget. Ok, høyden kan være noe lunde lik, men det finnes jo 100 andre raser også på den høyden...

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  17:45:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hund og katt er ikke større problem enn hva du lager det til, samme hvem som er eldst og yngst. La de hilse på hverandre, og om de krangler litt, så ikke stress for mye (så sant ikke hunden "spiser" katten da. Jeg har to hunder og 2 katter, først en katt så en hund, så neste hund, og tilslutt siste katt. Legger ved et bilde av de to siste dyrene. Store hunden (Beauceron) totaladopterte kattungen, og nå er kattungen blitt snart 2 år, og de er fremdeles like gode venner.

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  17:54:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Syns toller og border collie ser ganske like ut jeg Hva er forskjellen mellom disse? (+ og -)

Ser like ut? Mener du utseende-messig??? Isåfall er de jo vidt forskjellige! Border Collie er jo svart og hvit, og lett bygget, mens Tolleren er jo sjokoladebrun og mer kraftig bygget. Ok, høyden kan være noe lunde lik, men det finnes jo 100 andre raser også på den høyden...

Opprinnelig postet av TORHILD

Hm... søkte på google og da så de like ut, men da er det nok ikke det.

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  17:59:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Søkte litt på jack russel terrier...

Kopi av melding:
jack russel terrier, kortbent eng. terrier, gammel rase, populær i hestemiljø. Nå anerkjent som egen rase. Glatt- eller strihåret, hvit farge må dominere. Ideal mankehøyde 25—30 cm.

hehe, hvorfor det egentlig?
Tror nok ikke det blir sånn, siden det står at siden den har et så strekt jaktinnstinkt skal man ikke ha den sammen med katter...

Redigert av - MajaJ den 19/05/2006 18:00:58 Gå til toppen av siden

sadie

» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  18:19:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Border Collier kan også være brune=)

De kan kanskje ligne litt i type/bygning, men er jo to forskjellige sorter hunder; retriever og gjeterhund. Og tollerne ligner vel strengt tatt mer på en slags liten Golden blanding? Tollerne skal visst også være veldig aktive og livlige, så sånn sett kan de kanskje minne om Border Collier. Kanskje derfor jeg liker naboen sin så godt =)

TORHILD: For et nydelig hund/pus bilde!
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  18:58:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jack russel terrier, slik som i the mask. Den er svært aktiv, leken og spretten. Den er lærevillig, intelligent og passe liten. Jeg og typen har det, og den er en utrolig hund. Kan aktiviseres i flere timer uten å gå lei. Rasen passer til det meste og lærer utrolig raskt.
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  19:00:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sadie: har du Border Collie?

jeg mener ikke at trådstarter bør skaffe seg border collie... joda, de er middels store, snille, og meget flinke i agility... MEN!! en border collie er en vannvitig smart og aktiv hund, de trenger MASSE stimulering, det er en hund som er avlet for å jobbejobbejobbejobbejobbe....
jeg har aaaaaalt for mange ganger sett folk som skaffer seg border collie (eller liknende) fordi det er en meget lærenem rase, men om den ikke får den stimulien den trenger, kan du ende opp me å få en destruktiv satan (beklager ordbruken)
jeg har ei vennine som kjøper/avler, trener og så selger border collier. Disse trenes flere ganger daglig på å gjete sau. og å se på disse hundene når de jobber... det er helt vannvittig...!!
selvfølgelig, det finnes jo også forskjell på individene her... men jeg vil likevell driste meg til å si at en border collie må ha enormt mye aktivitet for å trives!!

trådstarter;
jeg vil anbefale deg å gå inn på www.nkk.no finn ut når det er kennelklubb-utstilling i nærheten av deg, dra dit og se. der vil du kunne se flere ulike raser, samt hilse på, og snakke med eiere og andre som vet mye om rasene, og finne ut hvilken rase du liker best... dette mener jeg er er bedre enn å lese hvilke hunder som er "best" iflg bøker....

lykke til:)

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Helt enig, på hjemgården min har vi border colie, ja flotte hunder. Men det nærmeste du kommer en treningsnarkoman, å MÅ aktiviseres hele tiden.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  20:17:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Sier det igjen, reis og hils på noen mynder... Fantatiske hunder!!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  21:29:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Toller er det samme som Duck Tolling Retriver ja, og de er sååå skjønne

Red Toller's Informerer

Tolleren er egentlig ikke en retriever,

hverken i gener eller arbeidsmåte, men en sjøfugl spesialist.

Hundens opprinnelige navn var Little River Duck dog.

Først i 1945 lykkes det Coldwell å registrere sine hunder i den Canadiske kennelklubben.

For øvrig, har jeg importert en Toller fra Coldwell sin kennel (se bilde forsiden).

Tolleren er en meget bevegelig, våken, intelligent, lettlært og besluttsom hund.

Den har dobbel pels, middels lang, med tett underull.

Fargen er forskjellige nyanser av rød/oransje med hvitt på poter, bryst, bliss og på enden av halen. Dette varierer fra hund til hund - noen har nesten ikke hvitt på seg.

Idealhøyden for hanner er 45-51 cm, for tisper 45 – 48 cm +/ - 2 til 3 cm.

Denne info er tatt fra Red Tollers kennel

Beate & Alger Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  21:34:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Søkte litt på jack russel terrier...

Kopi av melding:
jack russel terrier, kortbent eng. terrier, gammel rase, populær i hestemiljø. Nå anerkjent som egen rase. Glatt- eller strihåret, hvit farge må dominere. Ideal mankehøyde 25—30 cm.

hehe, hvorfor det egentlig?
Tror nok ikke det blir sånn, siden det står at siden den har et så strekt jaktinnstinkt skal man ikke ha den sammen med katter...

Selv digger jeg Jack Russel Terrier, de er så kule! Ei som stod i stallen før hadde JRT og gud for en herlig hund! Løp rundt og aktiviserte seg selv som bare det (fluer var fascinerende morsomt å jakte på). Grunnen for at JRT var populær i hestemiljøet er fordi at den har vært flink å jakte på rotter. Om det fortsatt er grunnen til at de er populære er vel heller usikkert. Jeg kan tenke meg at de fortsatt er populære pga de er lette å lære, raske på foten (så har ikke noe større problemer med å følge med) og sosiale hunder. Det er iallefall mitt inntrykk :)
Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  22:54:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
maane: Alle jeg kjenner (3stk) som har hatt Flatcoat som førstehund, har fått problemer med de.. Etter det jeg har sett, ville jeg ikke anbefalt de som førstehund. Men må sies at alle disse tre er hannhunder, og det har nok mye med saken å gjøre. Golden og Flatcoat er store hunder, og siden MajaPeWs ønsker seg en middels - liten hund vil jeg tro disse blir i største laget? Puddel synes jeg høres ut som en god idé! Kanskje ikke det første som popper inn i hodet ens når en skal kjøpe hund, men de er flotte hunder=)

Nå har jeg ingen erfaring med flatcoated selv, så det er mulig de ikke er så enkle. Men at de er hannhunder har nok også en god del med saken å gjøre, ja.

"Svigerforeldrene" mine har puddel. Maken til rolig og lydig hund har jeg aldri sett. Og de er visstnok rangert som en av de smarteste hunderasene.

Border Collie kunne jeg faktisk tenke meg selv en gang, men da vil jeg først være sikker på at jeg har MYE tid til den.

Finnes for øvrig veldig mange hunderaser, så hvorfor ikke prøve noe litt annerledes/spesielt? Spennende å ha noe som ikke "alle andre" har. Islandshund f.eks, er nydelige. (Men de bjeffer visstnok mye.)
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  23:23:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med gateblandinger da? Kunne det vært noe?

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  23:34:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Da tar du en risiko, både når det gjelder størrelsen hunden ender opp på å bli og gemyttet den får. Slik jeg forstår det kan uheldige blandinger ende opp med å bli ganske aggressive.

Men samtidig kan du ende opp med en "drømmehund", såklart.

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  23:37:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm vanskelig detta... Blir litt revet med og glemmer nesten at det mest sansynlig ikke blir noe hund på meg *Vil flytte ut og starte mitt eget liv*

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.49 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.