hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - overbeskyttende hoppe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 overbeskyttende hoppe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sunroad5

» VIP

Skrevet - 16/05/2006 :  21:48:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ei hoppe som fikk føll for 2 dager siden.kossen skal eg gå frem for å bli kjent med føllet,hoppa er jo overbeskyttende å vil på død å liv skjule føllet for meg.presser det inn i et jørne. å føllet virker veldig sky når eg ikke får komme til klappe det. noen gode tips dær ute???

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  22:19:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Varmblodsmerra mi var frykteleg beskyttande, for det var hennar første føl, og der kom mange folk for å sjå. Me gjor det sånn at eg holdt merra, og søstra mi (som eig følet) gjekk bort til det å klappa det ol. Då søstra mi ikkje var heime, bandt eg merra fast, og tok tak i følet. Det var temmeleg sky før. Men f.eks. i dag kom han springande og stoppa på sida mi, og eg fekk klappe han. Mora tek alt med ro no..
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

sunroad5

» VIP

Skrevet - 16/05/2006 :  22:35:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal prøve å bitte ho fast å se om det nytter. tar i mot flere tips om å få føll trygg. er nybegynner bestemor Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  22:53:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Ta tida til hjelp Det var det me gjorde..
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 17/05/2006 :  00:04:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er helt greit at de får lov til å passe litt på barnet sitt de første dagene, de holder også på å bli kjent med hverandre vet du.. En snill og folkekjær hoppe vil fort venne seg til at folk ferdes runt henne og folen. De neste dagene fremover kan du nøye deg med å kose med hoppa for å late som du ikke hovedsakelig er interessert i folen. Når hoppa er vant til at du er der vil hun la deg komme nærmere og nærmere. Går det mange dager, over en uke, synes jeg du kan binde henne mens du prøver å hilse på folen...
Min er nå ett år og jeg skulle gjerne hatt han på det stadiet din er nå en liten stund til...men nå begynner peronligheten hans å merkes og han begynner å bli en ung mann så det er jo gøy nå også. De er bare den lille tiden de er så loddne og pusette...skulle ønske den varte litt lenger.....
Lykke til i en fantastisk nydelig tid som du har fremfor deg...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  13:43:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg er enig med oleo, la hoppa få litt tid, og gi henne oppmerksomhet Min var også veldig overbeskyttende, ikke overfor mennesker, men andre hester (sparka vilt rundt seg bare hun hørte en annen hest, og banka (og dette er hesten som var nederst på rangstigen hele vinteren før) alle andre hester hun stod sammen med), men hun roet seg etterhvert.

Likevel ble hun litt sjalu når alle bare skulle kose med Tora, selv om hun har aldri vært særlig kostete av seg, ble hun det da

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.