hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kjente dressurhester..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 kjente dressurhester..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

eligj

Skrevet - 04/10/2003 :  00:35:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oslojente: Ble de tatt i Gøteborg? Ble de i så fall fratatt seieren? Eller ble de frikjent? Og hvis ikke: Hvorfor i huleste er de tilbake allerede i internasjonale konkurranser allerede da? Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 04/10/2003 :  11:48:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eligj:
Urin og blodprøvene som ble analysert rett etter finalene i Gøteborg,inneholdt 44,2 nanogram testosterone pr milliliter blod.Hans Sthil som er Rustys veterinær sier de har brukt middelet testosterone-proprionat (som virker både smertestillende og prestasjonsfremmende) mot hudproblem 14 mars.Denne avgjørelsen ble ifølge Sthil tatt uten at Ulla var tilstede,hun var i Dortmund og konkurerte med Wallstreet.Bjørn Notting som er det Tyske lagets veterinær ble heller ikke informert.(det gikk jo sterke rykter om at det ble tatt pga benet og rett før finalen)
Ulla/Rusty ble fratatt tittelen i Gøteborg og tiltalt for doping av FEI.Men Ulla's advokat fant noen formelle feil mht prøvene (kanskje hvordan prøvene ble tatt,lagret e.l)Og pga dette ble det ikke rettsak og hun fikk tittelen tilbake,og derfor konkurerer hun som før,hun ble egentlig utestengt til etter Athen.
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2003 :  12:23:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg liker bla. Ulla Saltzgeber & Rusty. Synes de ser veldig harmoniske ut og som tidligere sagt har rusty en utrolig fin "fjering". Svenske Patrik Kittel er også en av mine store favoritter etter at jeg så hans fantastiske kür oppvisning i Spektrum for et par år tilbake. Det er noe jeg aldri vil glemme for å si det sånn..
Når det gjelder norske ryttere er Karen Helene Gjerde på sin Pianostar utrolig bra...
Har trent litt for Sigrid Rui som rir på landslaget i dressur for handicapede. Hun og hesten hennes Daylight er en stor opplevelse å se ri dressur... Foruten disse synes jeg også faren til min egen hest, Samber er en veldig flott dressurhest. Han gikk GP dressur...

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2003 :  21:34:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Enig *Nina*. Mange av de norske handicaprytterne (kun de norske jeg har sett) imponerer sterkt. Om ikke hesten ene og alene gir inntrykk, så synes jeg samspillet gir stort inntrykk. Nå har jeg vel ikke sett Sigrid Rui med den nye hesten, men har sett henne ri før. Har hørt mye bra om samspillet mellom den nye hesten Daylight som forøvrig ikke er ukjent under en annen rytter. I tillegg synes jeg Ann Cathrin Lübbe med den nye hesten Zanko er flott. Så ekvipasjen på E-stevne på Ellingsrud tidligere i sommer, og har sett henne endel før med den gamle hesten. Ellers er det kjempe morro at Norge faktisk er ganske sterke innen dressur for funksjonshemmede, og at de nå har satset endel midler på nye hester til rytterne. Morro er det også at Anne Cecilie Ore har fått utmerkelsen som verdens beste blinde rytter. Har ikke sett henne med den nye hesten, men den gamle har jeg sett både under oppvisning i Spektrum og på andre stevner.

Kom forøvrig på at Ragant er en hest jeg synes er flott. Har sett et par videoer med han både da han var i Norge, og fra stevne i Tyskland med hans nye eier Tanja Traupe. Nå er han jo pensjonert, men en hest som imponerer! Tror noe av det bak at jeg liker hesten er at jeg har hørt endel og spesiell han var (forsåvidt er også..) særlig da Marit hadde han i Norge. Ikke bare en veldig fin og flott hest, men en veldig lur hest, og en hest som i utgangspunktet ingen hadde tro på. Men selvfølgelig er det dressuren som imponerer mest. Har sett video av han fra Tyskland som er så flott at man får grøsninger på ryggen.

--
spoff
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2003 :  19:51:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg synes også Ann Cathrin Lübbe og Zanko høres spennende ut! Har aldri sett de ri, men de satt spor etter seg i Belgia etter det jeg har hørt.
Zanko er vel en knabstruper, og jeg har en liten forkjærlighet for de prikkete også jeg da. Har faktisk hatt en av de selv og de er spennende hester:)
Det stod ganske mye om Sigrid og Daylight på hest.no, bla disse to linkene:
*http://www.hest.no/?func=show_news&news_id=1201
*http://www.hest.no/?func=show_news&news_id=1198

Har også ridd den forige hesten til Sigrid, Bellini Vestervang, som også er en veldig staselig og spesiell dressurhest. Men man ser klart at det er noe spesielt i samspillet mellom Sigrid og Daylight!:)

Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 19/10/2003 :  12:51:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har heller ikke sett Zanko gå her i Norge.Men så han da han sto hos Jørgen Christensen på Møllen i Danmark,det var en søt og spennende hest. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2003 :  17:46:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ryktene sier at Ann Cathrin Lübbe og Zanko skal ha oppvisning under showet på Oslo Horse show (dressuroppvisning selvfølgelig). Mulig dette er litt "usikre" rykter jeg har fått høre, men det er jo ikke umulig. Både Jens Lasse Dokkan og Anne Cecilie Ore har jo hatt oppvisning tidligere år.

--
spoff
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2003 :  19:37:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg så Ann-Cathrin Lübbes oppvisning i Oslo Spektrum.
Synes selv at hun var utrolig flink, og jeg var tydeligvis ikke den eneste! Folk var virkelig med å heiet henne frem:)
Zanko var helt skjønn synes jeg! Han var kanskje ikke direkte vakker, men utrolig søt og når han gikk opp i øket trav... WOW, det var fantastisk!:) Noen andre som så oppvisningen?

Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 30/10/2003 :  10:38:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bonfire er min favoritt, men han har vel blitt pensjonert nå, han hadde sin egen sjarm.
Har sett mye bra oppgjennom tidene, men jeg er elendig på å huske navn.
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2003 :  10:38:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Må nok si meg enig med Lyngen, navn husker jeg ikke. Men husker en hest som het Edinburgh som jeg syns var fin for noen år siden... Men da hadde jeg ikke peiling på hvordan en dressurhest skulle gå... Var ikke den Kyra Kyrklund sin? Syns også Star Fortune er litt vittig, i og med at han sliter litt med å holde seg i skinnet.Men så er jo forsåvidt fjording mitt felt, følger ikke så kjempegodt med på dressur og sånt, så har ikke sett så mye at det gjør noe...:)

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 07/11/2003 :  12:15:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja,Kyra red Edinburgh som var en russiskfødt trakhener hingst bl.a i OL i 92. Gå til toppen av siden

-={Aardal}=-

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  18:48:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mango Danevang
Søk på han på hesteguiden.com
Han er DRIT fin!!
Gå til toppen av siden

Brègo

Norway

Skrevet - 25/11/2003 :  10:36:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gå inn på www.ridehesten.com og søk på Le Mont-H i bildebasen. Flott hest! Dessuten kan nevnes: Don Schufro, Soprano, Future Cup, Hertug, Fûrst Heinrich, Rubinstein, Relevant, Krack C osv Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 01/12/2003 :  10:14:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mango Danevang
Søk på han på hesteguiden.com
Han er DRIT fin!!

Opprinnelig postet av ;o)

Vel ifølge Torunn Knævelsrud (skriver stadigvekk kommentarer/artikler fra større dressurstevner nasjonalt) er Mango Danevang "noe gangartsbegrenset".
Hun skriver bra artikler altså, det er ikke det, men jeg tror vel både alle vi andre og Anny Hilde Lindèn har fått med oss hennes mening om Mango Danevangs gangarter .

Personlig syns jeg han ser ut som en trivelig hest

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.