hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kjente dressurhester..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 kjente dressurhester..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Guro
» VIP

Skrevet - 30/09/2003 :  14:44:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Lurer på hvilken dressurekvipasje dere setter øverst?
Kan godt være pga av rytteren, hesten osv.
Men vær så snill, ikke si det er fordi hesten er pen, vil helst ha en velbegrunnet mening, slik at jeg kan lære noe av dette (hva jeg skal se på, hva jeg egentlig ser osv.)

Jeg liker blant annet Brentina (evt Brettina, ble plutselig litt usikker..) og Debbie McDonald. De ser alltid så harmoniske ut, og det ser ut som de koser seg ute på banen. Syns også hesten ris i fin form (altså ser ut som hun sjelden holdes så mye i front at den havner bak loddeplanet.).

Vel, det var min mening, sikkert mange flere jeg kunne trekke fram også Men det overlater jeg til dere. Kom gjerne med bedre begrunnelser enn min..
løsgjorthet, samarbeid, harmoni etc. hva ser dere på og hvorfor!?

Guro

Oslojente

Skrevet - 30/09/2003 :  15:10:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
For meg setter jeg Marzog og Anne Grethe Jensen høyt,pga at hun begynte å bruke litt mer klassisk dressur i toppen
Ellers synes jeg Claus Balkenhol/Goldstern var en flott ekvipage
Egon von Neindorff/Jaguar,blandt de klassiske
Av ryttere rir Ulla Saltzgeber pent (en fantastisk sits) og Rusty går med fin fjering.
Av hester synes jeg Ferro hadde et flott uttrykk,Chacomo var utrolig søt (veldig naturlig),den nye til Anky har en fantastisk piaffe.
Ellers tror jeg den sorte hanoveraneren Artax Condor som Elena Sidneva er en hest som kommer til å hevde seg.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 30/09/2003 :  15:15:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Etter det jeg har sett av Ferro (om vi nå prater om Olympic Ferro)
så ser han litt ut som han han har en tendens til å bli litt bratt, og senke ryggen, men mulig jeg tar feil!?
Derfor syns ikke jeg han er annet enn en stilig hest. Men ikke noe flott fronting av dressuren.
Noen enige/uenige!?!?

Guro

Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 30/09/2003 :  15:33:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du leser hva jeg skriver,så vil du se at jeg sier:blant hester synes jeg Ferro hadde et flott utrykk,det vil IKKE si at jeg synes Coby van Balen red han fin!! Men hvis du har sett han på hingstepresentasjon,der han både blir ridd å vist ved hånden ville du skjønt hva jeg mente. Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  16:58:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Ferro er en flott hest på mange måter, hvorvidt han kom til sin rett under sin rytter er en helt annen sak.

Skal jeg ramse opp favoritter så er de mange. Noen p.g.a. hesten, andre p.g.a. rytteren.

Blant ryttere så er det absolutt Klaus Balkenhol som "står mitt hjerte nærmest". Hans oppvisninger med Goldstern var "wow".

Blant hestene så har Donnerhall vært en favoritt. Det er så mange hester med gode kvaliteter, så å plukke ut noen er vanskelig. Andre jeg kommer på "i farten" må vel være Matador, Marzog og Corlandus.

Ellers lot jeg meg imponere av Ulla Håkansson og Bobby under årets SM. Ikke p.g.a. hest og rytteres utrolige kvaliteter kanskje, men helheten over "the grand old team" var herlig å se på.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 30/09/2003 :  18:28:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Oslojente: Er litt "ordblind" innimellom, sorry...
Ellers, ja Ferro er flott å se på som hest!! Om enn ikke som dressurhest under Coby van Balen!!
Med det samme, fikk ikke et avkom etter Ferro litt samme karakteristikk, altså litt høy i formen osv. under en eller annen framvisning?! Mener å ha lest det, men grunnet ivrig lesing her og der husker jeg ikke på hvor.

Guro

Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 01/10/2003 :  14:25:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke hvem du tenker på,men Metall er jo litt samme typen.
Ellers er min favoritt blant Ferro avkom Rhondium som ble født i 98'
Han tror jeg kan ha potensiale til å bli en virkelig god dressurhest.
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 02/10/2003 :  20:26:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes også Debbie McDonald rir flott. Hun sitter så pent og stille :). Men når det gjelder Rusty: Det er da utrolig at de kunne vinne world-cup finalen - uten å vise en eneste god piaffe eller passage? Synes forøvrig at hun må hakke rimelig mye i ham med sporene sine.

Synes også Jan Brink rir fint. De gangene jeg har sett ham, har han også sittet veldig stille, og gitt fine hjelpere. Ikke noe hakking der i gården.

Ellers skulle jeg gjerne hatt sitsen til Siril Helljesen...
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/10/2003 :  01:09:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Fikk gåsehud av å se "Lussan" på Matador.Helt rått..
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/10/2003 :  01:20:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he.

Det var vel helst Kyra K.som satt i salen hans da..Tenkte vel også på "Lussan" og Guinness.Har mange favoritter, men er nok "skammelig "opptatt av rytterens "stil", og hestens utstråling..
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 03/10/2003 :  17:58:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kyra red Matador. Lussan hadde Chirac som hun hadde med seg i OL/Korea i 88,så hadde hun Dante bl.a i EM 91,var medaljehåp i OL/Barcelona i 92 men han ble skadet rett før,så var det Walk on Top som hun bl.a vant med i Gøteborg i 98,og til sist Guiness som også har vunnet GP internasjonalt. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2003 :  20:21:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Walk on Top er flott ja!

Ellers liker jeg godt spanske Beauvalais som rides av Beatriz Ferrer-Salat. De fikk vel sølv i VM i 2002? Nå skal jeg si jeg ikke har sett hesten mange ganger, men det jeg så på TV fra VM likte jeg.

Og så er det mange andre hester også.. Dere har vel nevnt dem alt

--
spoff
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 03/10/2003 :  21:37:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
eligj
En ting Ulla Saltzgeber gjør veldig veldig bra,det er at hun følger hestens bevegelser med hendene,og det får hun veldig betalig for i hvordan han jobber med bakbena.
Hvis du ser nesa på Rusty,fjærer han riktig vei med nesa (noe svært få topphester gjør)
Og det at piaffen var så dårlig i Gøteborg var jo at hesten var stokk halt (han ble jo også tatt i doping på smertestillende midler)
Men at Rusty skulle bli halt var vel noe vi ventet på,de siste 2 årene har han ikke tråkket godt igjennom med kodeleddet på høyre bakben.Så det har nok vært en belastningsskade som har ulmet der lenge.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/10/2003 :  23:37:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Vi har faktisk ei årings-hoppe på stallen etter Guinness, en skikkelig "mandagshest" stakkars, men det blir forhåpentligvis en brukbar ridehest.Moren er fullblods så hun er av den litt lettere typen.Fikk faktisk 9 på galoppen i fjor som føll.
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 03/10/2003 :  23:54:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oslojente: Leste i Ridehesten i dag om Rusty at "Selv piaffen var bedre". Joa, det at de vant, må jo være fordi dommerne mente at resten av programmet var grisebra. Men er det ikke et tankekors at det er mulig å vinne world cupen med en nesten-halt hest? Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 04/10/2003 :  00:17:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo selvfølgelig,men de ble jo tatt i doping.
Noe av problemet med idretter der det går på skjønn,er at det aldri blir helt rettferdig,og å dømme ned en med et stort navn er sikkert ikke lett.Men hesten burde jo ikke kommet gjennom veterinærsjekken.
Men det var nok i de andre øvelsene enn piaffen de plukket poeng.
Et annet eksempel hvor en vinner på tross av en dårlig øvelse er jo Bonfire,han fikk jo underkjent skritt flere ganger,men selv med et elendig skritt vant han OL.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.