hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulovlig avl
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Ulovlig avl
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

tebj0

Skrevet - 10/05/2006 :  21:08:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kom nettopp over en annonse hvor en person søker etter en fjordinghingst til ponnihoppa si.. Hingsten trengte ikke være kåret, men helst ikke ha noen alvorlige feil

En ting er at det blir kryssavlet rundt om i det skjulte, men trodde ikke noen var så "dumme" at dei søker om hingst til kryssavl.. Syns denne tok kaka

Lucinda:

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  21:18:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ikkje første gang eg har sett og høyrt om det her på hestemarked
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 10/05/2006 :  21:19:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje hun ikke vet at det er tillatt.... ??

Men jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre gjør.
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  21:35:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
he he... jeg skal vel ikke si noe som sitter her med min hjemmelagde bastard.. men spiller det egentlig noen rolle??

blandingshester kan være bra de? bare man ikke bedekker en shetlandsponni hoppe med en shire hingst?.. (ekstremt eksempel)

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/05/2006 :  21:44:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh, slike skulle hatt ris på baken og mere til. GRRRRRRR.

Blir så irritert på de som blander rasene som man blander søte boller og salt slami at det lyser av meg.
Har aldri tatt i en blandingshest, og skal aldri gjøre det heller!

Så begynner man å søke etter hingster så man får blanda enda mere. YEAH. Den tok kaka, den gjorde virkelig det, tebj0.

Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  22:18:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Jeg har ingenting imot blandingshester, og synes det er litt ekstremt at en "aldri vil ta i en blandingshest".
Det er dumt å krysse med vilje, og sikkert ikke smart å legge ut annonse om at en ønsker det, men kanksje hun rett og slett ikke vet at det ikke er lov??

Dere som er imot dette kan vel sende henne en hyggelig mail og informere? :)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  22:45:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er utrolig mange fine blandingshester, også araberblanding.
De kan bli like gode hester som de av ren rase.
Men selv sier jeg nei til hopper av ulovelig rase til min hingst.
Får sinnsykt mange henvendelser, spesielt med folk som eier varmblodstravere.
Ser også en hel del annonser, så folk gjør det nok ikke bare i det skjulte nei.

Anette Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  23:08:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hmm,jadda...kjøpt hest som eier sier var lovlig jeg.
men neida!!
huff,ble sså gla i a at jeg ikke har hjerte til å sende hu tilbake:/

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  23:15:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sett endel hingsteannonser der "ukurante" hingster bys frem og melder konsekvent fra til nettsted om at dette er ulovlig....
En og annen annonse som har blitt borte takket være lille,sære meg ja...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  23:29:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har aldri tatt i en blandingshest, og skal aldri gjøre det heller!

Opprinnelig postet av X-tine

Unnskyld meg, men kjenner jeg blir en smule irritert over sånne kommentarer!

Jeg har også sett en del annonser på nettet hvor folk søker etter hingst av annen rase enn hva hoppa de ønsker å bedekke er. Og må si jeg blir litt oppgitt, for jeg er selv ikke no for å blande raser i hutta heita.

Har selv en blanding jeg, som jeg er kjempe stolt av! Verdens flotteste hest i mine øyene, og jeg ville ikke byttet han bort mot den mest rene og dyreste hesten som finnes.
Men han er også registrert(rettere sagt under registrering), så han er en lovlig blanding. Er ikke første gang jeg skriver det på mixen
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  01:46:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
"Ulovlig salgsvare" er det noe som heter her på hestemarked.
Når useriøse folk annonserer og enten søker ukåret hingst, eller eiere av ukåret hingst tilbyr bedekking, da er det kjekt med en slik "anmeldelsesknapp" der en bare trykker på link og sender.

Når en hoppe-eier søker hingst er det oftest ønsket om eget føll billigst mulig som driver dem. Når eiere av ukåra hingster (ikke godkjente til avl) annonserer, så er det penger som er eneste motiv.
Disse hingste-eierne burde blitt formelt anmeldt av hestemarked etter min mening...

Line.
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/05/2006 :  03:11:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Det er jo en grunn til at man ikke skal bruke ukåra hester.
vi bør jo strebe etter å "lage" hester som kan brukes til noe. Derfor bør man bruke en hest som er godkjent til avl.
Hvis en hest ikke blir kåra er den jo ikke slik en hest bør være. Forstår ikke poenget med at folk "lager" hester som kanksje kan ha vanskeligheter med å mestre det den skal brukes til.

Joda, det kommer mye "søtt" utav blandingsavl, men hvorfor?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  09:10:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nettopp derfor...de er jo så søøøøte...og det KAN jo hende at det blir en fantastisk sprang/dressur/kjøre/western-whatever-hest...fordetat det er maaange av verdens beste hester som har vært "ulovlige" kryssninger og det er bare her i Norge at noen tror at de vet bedre enn meg om hesten min er best i verden eller ikke...så...
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  11:58:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg gikk jo ikke akkurat bevisst inn for og lage min blandings hest.. men det kunne jo endt værre.. det ser ut til og bli en knall ridehest...

jeg synes at useriøse hingste holdere er værre en noen som vil ha føll på ponnien sin... og en ponni er jo en ponni.. hvor mange rare ponnier finnes det ikke allerede... en til eller fra har vel ikke så mye og si...

og blandingshester med papirer finnes jo også.. så disse er ok da siden de får papirer?? siden du x-tine aldri ville tatt i en blandingshest...
da er du vel sjelden borti noen hester du da... siden de fleste er blandet av noe... eller holder du kanskje bare på med islandshest?? siden det er den reneste rasen jeg kan komme på i farta...

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  12:19:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Øøhhh...

Hvorfor er jeg som hingste-eier værre enn deg som hoppe-eier om jeg velger å blande raser Goytil?
Det må du forklare meg, for ærlig talt jeg ser ikke forskjellen!

Når det gjelder "blandingshester" med papirer er jo dette lovelig kryssningsavel.
IKKE det samme som å blande araber og fjording for eksempel.

Sånn sett har min hingst lov til å produsere blandingshester da han lovelig kan brukes på: engelsk fullblods, new forrest, welsh, connemara, exmoor og dartmoor.

Anette Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  18:13:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
nei jeg så vel etterpå at dette var et dumt svar... at det var hingste eiere sin skyld..

jeg kan jo ikke si at jeg var helt uvitende om hva som kunne skje, men jeg gikk ikke inn for at det skulle skje..

hadde jeg hatt en hingst som var godkjent til bedekking så hadde jeg nok passet på at det kom inn hopper som var ment for denne hingsten..

jeg har ikke noe i mot kryssavl.. bare man tar visse forhåndsregler...

skal jeg ha føll på hoppa mi nå ville jeg aldri valgt en annen type hingst.. men en av samme rase, da det er lettere og selge...

så beklager anettex men jeg tenkte ikke.. jeg var mer opptatt av og få frem det der til x-tine.....

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.