hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Maser på meg hest..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Maser på meg hest..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 12/05/2006 :  15:49:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå kom pappa inn gjennom døra og spurte om jeg hadde sett i Bondebladet i dag. For der sto det ei N/L hoppe tilsalgs, åring.

"Vil du ha den da?" spurte han.
"Nei, vi har ikke plass" svarte jeg.
Furtende gikk han ut igjen.

Først var det en shettis, så en friser, kaldblods og nå N/L. Vert gjennom flere raser gitt.

Så blir jeg så usikker. Jeg har jo kjempelyst på en hest til Men så står det jo spørsmål i fleng:
Har jeg tid?
Har vi plass?
Kjøpe ung eller gammel hest?
Skal jeg ha alt ansvaret(hvis ung: Rosita er jo fortsatt ung)?
Klarer jeg og håndtere to unghester samtidlig?
Om jeg kjøper gammel så får jo min søster litt ansvar?

Huff, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Har jo egentlig lyst på en ung dressurhest, helst N/L. Men så har jeg lyst på en ung spire også.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  15:54:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det skal ikke være enkelt :) Jeg anbefaler deg (uti fra egne erfaringer rundt hestekjøp den siste tiden) å finne flere interessante hester, i flere aldersgrupper. Prøv dem/hils på dem, og bedøm deretter hvem du liker best. :)

Tror nok du vil greie å ha to stk. For meg virker det som at du har flinke foreldre som kan hjelpe deg :)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  19:17:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snakk om luksus problem- foreldre som hiver hester etter deg..

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  19:43:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Tenk nøye gjennom om du faktisk har tid til to hester. Det vil si at du må bruke dobbelt så lang tid i stallen hver dag...

*snakker av erfaring*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 12/05/2006 :  19:50:28  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Syns du skal kjøpe en til, så får Rosita en kamerat på beitet (Har forstått det sånn at hun står alene?)
Hvis beitet er stort nok, kan de jo stå på utegang. Den andre hesten trenger evt ikke å være så ung, så kan jo du ri på tur med familen eller venner.

Du er utrolig heldig som har en pappa som spør om du vil ha hest...
He,he:)

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/05/2006 :  20:06:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, Rosita står alene.

Problemet er vel egentlig at han vil ha en unghest, for han har ikke noe tro på at det finnes snille, litt gamlere hester. Ingen selger goklompen sin. Så det er der problemet kommer, når jeg har lyst på en litt eldre en.
Men jeg liker utfordringer, så om jeg får en mellomgammel, gal hest så tar jeg den, hehe

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  20:21:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kanskje et luksusproblem. Men på en måte forstår jeg alt som følger med å kjøpe enda en hest.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 12/05/2006 :  21:28:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan vel ikke låne bort faren din til meg littegran?
*blunk-blunk*

Renate
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  21:30:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Snakk om luksus problem- foreldre som hiver hester etter deg..

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Det samme tenkte jeg, men nå har jeg jo på en måte opplevd det selv også da, pappa har i alle år mast om at vi må bedekke Holter, og til slutt ga jeg etter, og nå sitter jeg her med en ekstra hest jeg egentlig ikke har tid til...så tenk deg godt om

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/05/2006 :  22:19:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff ja. Mye tenking gitt.

Håper for all del at han ikke kjøper en hest uten at jeg er med og bestemmer, så skyver han alt over på meg etter hvert.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  13:57:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Om han finner på å gjøre det, så får du ta deg en alvorsprat med ham og si at han får ta ansvaret for den hesten ;D

Jeg hadde blitt utrolig sur om mine foreldre hade gjort det uten å avklart alt med meg på forhånd. (Nå er jeg langt i fra i denne situasjonen men)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  18:06:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg ville nå slått til uansett, iom du har hest alene. Det er jo ikke særlig gunstig.
Hvis du er med rosita hele dagen som du sier så har du vel tid til en til....

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  18:07:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff da. Må jo være helt supert dette her, så du slipper å ha hesten din alene ! Hester er flokkdyr vet du :) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.