hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kyssesyken :'(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Kyssesyken :'(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  16:43:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Livet mitt har vel egentlig aldri vært kjipere enn det er akkurat nå. På fredag, 5 mai, våknet jeg opp med verdens største kul på halsen. Jeg skulle jo reise på landstreffet for russ på lillehammer den dagen, og mamma fikk bestilt legetime til meg, så vi kanskje kunne finne ut hva det var. Jeg var jo livredd for at hele landstreffet skulle gå føyka! Tok noen halsprøver hos legen, og de viste heldigvis ingenting. Tok også blodprøve, som skulle bli sendt inn til undersøkelse, for å sjekke om jeg hadde kyssesyken. Så vi spurte om det gikk greit at jeg dro på landstreffet i helga, og det var det, så lenge jeg var "måteholden" med alkoholen.

Helga gikk strålende, halsen var litt vond, men ellers bra. På mandag, 8 mai, fikk jeg svar på prøvene. Jeg hadde kyssesyken, og jeg trodde hele verden skulle gå under. det ødelegger for så sinnsykt mye! :

- Denne uka har vi praksisuke på Starum, og skulle ha med våres egne hester opp dit, så vi kunne trene dem etter at vi var ferdige med undervisninga på Starum. Hadde kjørt opp hesten min på søndags kvelden, så henne måtte vi hente igjen på mandagskvelden. Samt at jeg igrunnen går glipp av hele uka på Starum, fordi jeg ikke får lov å ri på over 1 mnd..

- Resten av russetida er det egentlig heller ingen vits i å feire, jeg får ikke lov å smake en dråpe alkohol, og jeg må dra hjem å sove med en gang jeg føler meg sliten.

- Får heller ikke trent hesten min til stevnet jeg hadde planlagt å være med på i slutten av mai, fordi jeg ikke får lov å ri på 1 mnd..

Og etter å ha nøstet litt i noen tråder her, har vi kommet fram til at jeg har gått rundt med kyssesyken i 1 mnd allerede, uten å ha visst om det, men alt "løsnet" nå som vi fikk vitew at det er kyssesyken jeg har. Jeg var sinnsykt dårlig for 1 mnd siden, men da fant de ikke ut hva som var i veien, og de tok heller ingen blodprøver for å finne ut hva det var. Jeg har vært mye slappere og hatt et utrolig behov for søvn den siste tida, men tanken har ikke falt meg en gang, at det var kyssesyken. Så her sitter jeg da, og har ikke en gang lov til å pynte boksen til hesten min. Jeg får fnatt! Jeg takler ikke å sitte i ro å se på at ting blir gjort, jeg er alltid den som er med og ordner og styrer.. Tips til hva jeg kan gjøre, som ikke er fysisk krevende, men samtidig får tida til å gå fort?

Måtte bare få ut litt tristhet, og følelsen av håpløshet henger i meg hele tida.. Det kunne ikke ha kommet på et mer upassende tidspunkt! Akkurat blitt så utrolig fint vær også..

Wenche & Amber

amadeus+

» VIP

Skrevet - 10/05/2006 :  16:56:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes VIRKELIG synd på deg! Utrolig tragisk og alt mulig..
Håper du blir fort frisk!

Trøsteklem fra Line - som nå sitter her og vet at 3 venner er hjemme pga. kyssesyke, og som er livredd og angrer bittert på div. drikking av samme flaske

(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  17:03:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt kyssesyke (mononukleose).. tok faktisk ikke så mye hensyn som du gjør.. Hadde feber i 2 uker.. tok av 10 kg :) jippi.. la dem på meg igjen :( Fikk beskjed at jeg skulle ta det med ro de neste 2 mdr. men fortsatte og ri og gjøre det jeg pleide etter 2 ukers sykeleie.

kjedelig.. dette er jo nesten 15 år siden nå. Jeg hadde ikke internett og mobiltelefon..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  17:08:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, noe så kjipt.. Og så akkurat NÅ da.. Har ikke hatt kyssesyken selv, men søskenbarnet mitt hadde det for litt siden, og det var nok ikke gøy.

Trøsteklem fra Mari

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  17:17:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Huff, kjedelige greier. Har hatt det selv, og måtte ta det like rolig som deg, om ikke mer. Jeg gikk over to måneder uten at de fant ut av det (fastlegen insisterte på at det var en forkjølelse). Om du var skikkelig syk for en måned siden er antagelig det verste over. Lykke til, og bli fort frisk. Husk at du er ferdig med det når du har hatt det ;-) Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  17:36:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Var hos legen for å ta en blodprøve av et eller annet jeg, også tok det eeevig lang tid før testresultatene kom fram..
Det viste seg at jeg hadde hatt kyssesyken.. Men jeg hadde jo gjort akkurat som vanlig, ikke akkurat tatt med ro, verken med ridningen eller andre ting.. Overlevde jo :P

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 10/05/2006 :  17:45:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kyssesyke er no kjedelige greierJeg hadde det for 3 år siden.Det begynte som en vanlig forkjølelse,og varte lenge.Jeg tok det som allergi siden jeg er plaget av pollen,og dette var rundt disse tider(mai-juni).Etterhvert så mistet jeg matlysten,klarte ikke å få ned noe mat,det stoppa i svelget.Trodde fortsatt det var pollen,men mamma ringte ned til legen,hvor vi fikk beskjed om at det var et kraftig pollenangrep.Så jeg fortsatte som vanlig med sprangen min,og tok tilogmed inn 500 høyballer oppi alt samma.Var kjempedårlig,men hørte jo såklart på legen;at jeg skulle drive med det jeg orka.En stund etter høyslåtten fikk jeg vondt i magen,og vi begynte å lure litt.Drøyde noen dager,og da ble jeg gul i øynene.DA var det nok,og vi bestile time hos legen,og når jeg sa at jeg var gul i øynene fikk jeg beskjed om å komme med engang.Men det var visst bare det at leveren ikke hadde det helt bra,og sendte ut et stoff som sa ifra om det(på samme måte som hos alkiser)Dette er visst sjeldent hos de som har KK.Så først da,ca 3 uker etter jeg ble dårlig begynte jeg å ta det med ro,og det har gått bra med meg altså,lever ennå

Så Wenche,det er grådig kjedelig mens det står på,men man blir bra igjen.Ikke så stor trøst menGod bedring ihvertfall...

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  18:48:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg ble kjemperedd når vennina mi utvikla kyssesyken... hun ble skikkelig dårlig, sengeliggende med feber og kjempestor hals i 3 uker... var såvidt hun fikk i seg flytende føde...
siden vi hadde festet mye sammen den siste tiden, drukket av samme flaske og til og med kysset hverandre (sånn vennine-fyllegreie...) dro jeg til legen og fikk tatt blodprøve... det viste seg at jeg hadde hatt kyssesyken for 1-2 mnd siden... jeg hadde ikke merket noe som helst, og festa vilt, drukket som en svamp, røkt, og herja rundt som en villmann i den perioden... og til tross for at jeg gjorde alt man IKKE skal gjøre med kyssesyken merket jeg ingen verdens ting... ikke litt smågrumsete i halsen engang...
*meget sterkt imunforsvar*
(fikk litt dårlig samvittighet, når det viste seg at det sikkert var jeg som hadde smitta vennina mi...

er ca et par år siden dette nå...

(og man kan få kyssesyken flere ganger... men aldri samme type kyssesyke... men om viruset muterer til en annen kyssesyke variant kan man få det igjen... dette er iallefall det jeg har lært... samme med influensaviruset...)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  19:04:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Du kan ikke få kyssesyken to ganger. Kyssesyken er ikke som en influensa, så har du hatt det...så er du ferdig med det. På samme måte som skarlagensfeber...

Jeg fikk kyssesyken når jeg var på ferie i Italia. Kjempevondt i halsen, svettet som en gris, svimte av hele tiden og var kjempesyk. Da jeg kom hjem fra ferie lå jeg i senga i to uker, husker så og si ingenting fra de ukene. Spiste ingenting, bare drakk.. Var like før jeg ble lagt inn på sykehus, men slapp heldigvis det :)
Gikk ned 10 kg, måtte passe på at jeg ikke ble sliten, ble sykemeldt fra jobben i mange måneder, kunne ikke ha gym og overhodet ikke drikke alkohol. Og jeg var akkurat fylt 18...ikke kult.

Nei, kyssesyken er no dritt.. Føler VIRKELIG med alle som får det! *stakkars*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  19:13:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Apropos kyssesyke og ikke få det to ganger. TWAR er også en sykdom man sånn egentlig ikke skal kunne få to ganger. Likevel klarte jeg det. ;-) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  19:16:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva er twar? Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  20:31:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
En form for lungebetennesle. Pneunomia Chlamydia. Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  21:01:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Føler virkelig med deg, Wenche.

Hadde influensa/forkjølelse/feber/halsbetennelse fra 1. til ca 20. mai det året jeg var russ. Jeg tror selv det kan ha vært kyssesyka, fordi jeg hadde symptomer på det, men legen gadd ikke teste for det, og mente det bare var en krafitg halsbetennelse. Var skikkelig kjipt. Reiste til Kongeparken uten å gå til legen først (ingenting som skulle få ødelegge den helga for meg), var hos legen på mandagen og fikk pencilin, så da var det niks mer alkohol på meg resten av russetida. Lå hjemme i senga 16. mai, og var sikkert best kledd i hele russetoget, men frøys likevel...

Så..russetida ble en smule amputert for min del, ja...
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  21:01:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg hadde kyssesyken i fjor.
Gikk mange uker før jeg egentlig skjønte at noe var galt, for det begynte bare med at jeg følte meg slapp i ny og ne.
Til slutt ble jeg ganske dårlig, så jeg gikk da til lege.

Eneste jeg fikk beskjed om var at jeg måtte holde meg unna alkohol, ikke kysseog ta ting med ro.

Jeg var ganske heldig jeg da, for når jeg fant ut at jeg hadde det så stod hestene på beite, så da var det ikke så mye jobb den tida.
Men jeg var på utstilling med den ene hesten min, og det var en hard dag. Var jeg som stilte osv, så den dagen var jeg ikke mye i form.(Trur jeg visste at jeg hadde kyssesyken da... Hmmm, husker ikke helt)

Men det tok lang tid før jeg var helt bra igjen. Merket det ihvertfall når det gjaldt alkohol, tok vel ca 7-8mnd før jeg kunne drekke uten at jeg ble drit dårlig.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  21:21:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Apropos kyssesyke og ikke få det to ganger. TWAR er også en sykdom man sånn egentlig ikke skal kunne få to ganger. Likevel klarte jeg det. ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Haha, snakka akkurat med mamma... Jeg har faktisk hatt skarlagensfeber to ganger Men det skal lissom ikke skje!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  21:43:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En form for lungebetennesle. Pneunomia Chlamydia.

Opprinnelig postet av Formosissima

en "form"...
altså en kjønnsykdom på lungene??
bare tulla..
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.