hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stønner.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Stønner.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 08/05/2006 :  20:04:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita har begynnt å stønne.
Spesielt når vi går i skogen i bratte bakker(normalt egentlig), men også på flat mark. I både skritt og trav.

Er det normalt at hesten stønner når den feks. går på flate, åpne marker?

Er det et konsentrasjonstegn eller hva?

Redigert av - Bustetrollet den 08/05/2006 20:04:57

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  21:35:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
"nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøfruscjht!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøfruscjht!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøfruscjht!"

Sånn låt det på tur med Svarten når han begynte å bli varm.. Bare i skritt, da. Tror ikke han ante at han gikk sånn og stønnet engang.. Det begynte alltid med en liten nnnn og ble til åpent øøøø før det endte med et prust. Irene som kjøpte han av meg ler seg ihjel av det... :-)

Line.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/05/2006 :  21:37:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, akkurat sånn er det

Høres så rart ut synes jeg.

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  21:55:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hesten min stønner også,å rett etter på så blåser han i nesa.etter dej jeg har skjønt så gjør han det kun fordi han er fornøyd..så bekymrer meg ikke så my jeg.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  09:21:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Sånn gjør hesten min også når han syns ting er litt tungt eller varmt.
Jeg tolker det ikke helt som en godlyd, heller mer en klaging virker det som.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  09:50:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Horton gjør også sånn
Gjør det kun på tur når han koser seg, så jeg sitter bare og flirer av det jeg da

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  15:05:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Miss kan finne på å begynne å stønne på tur. Skjer i skritt alltid. Tror det kan være at hun syns litt synd på seg selv. Hun vil jo mye heller være hjemme enn å gå på tur. ;D
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  15:25:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
"nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøfruscjht!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøfruscjht!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøfruscjht!"

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Precis sånn høres det ut hver gang jeg kommer til den magiske biten "skritt" når jeg starter...
Følges opp med hoderist og gjerne ivrig nikking for riktig å undrestreke at HER har vi en som ikke ønsker seg noen brukelig skrittkarakter,nei...

Dumme pelsdott...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/05/2006 :  17:03:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åkej, bra det ikke er uvanlig da.

Ganske komisk, men litt skummelt til tider.

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 10/05/2006 :  21:07:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Apropos stønning...

Mine foreldre har alrdi vært særlig begeistrede/interesserte i denne "hestegreia" som jeg og søstra mi alltid har drevet med, og kun en eneste gang har jeg fått lurt pappa opp på hesten, sånn for å prøve.

Leide da Blivira pent inn i ridehallen, strammet salgjorden, hjalp gubben opp, fikk på plass stigbøyler, og leide rundt ei stund.

Etter en runde eller to, spurte jeg om jeg skulle slippe, så han kunne prøve å styre selv, men det ville han ikke- sannheten var at han var pissredd!

Og pissredde mennesker sitter ikke akkurat behagelig og avslappet der oppe... Så når pappa (ganske fort..) fant ut at nok var nok, og ville ned igjen, så hendte det urkomiske,- Blivira stønnet! KJEMPEHØYT, så det ga gjenklang i ridehallen!

Så deilig var det altså å få av seg det der anspente , tunge mennesket som hadde sittet der oppe! JEg og mamma holdt på å dø av latter, mens pappa var dødelig fornærmet!

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  21:32:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Ene hoppa mi lager også sånne stønnelyder, men hun ser egentlig bare fornøyd ut når hun gjør det. Tror ikke det er no klaging fra hennes side.
Hun har bare gjort det i skritt.
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/05/2006 :  02:48:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Matilda gjør også sånn i skritt og trav i begynnelsen av rideturen.
Ser på det som at hun begynner å få igang kroppen, og kanskje på renske litt opp i kropen på en måte.
Hun virker aldri utilpass e.l. når hun gjør det, så jeg ser ikke noe problem med et

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

sannejento
» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  00:16:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
min hest gjør det når dn driter! Haha.. evig morsomt! Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  11:09:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Garsy stønner huff stønning når jeg har tatt henne inn og hun skal få pelsstell, høres ut som huff, nå i gjen.... Å når hun er på baiseren løfter ryggen og gir fra seg et gigantisk stønn...
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Martamor

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  00:27:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester som mennesker kan vel stønne av både det ene og det andre. Glad, trøtt, lettet, sliten, varm... Stønnelyder kan komme av mye rart. Prøv å se etter andre tegn som kan vise hestens humør og tilstand. Stønning alene kan ikke si om hesten er fornøyd eller misfornøyd. Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 23/05/2006 :  01:24:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Min gamle for-hest gjorde det alltid etter at vi hadde galoppert.
Når vi skritta etter galoppen, går hun å nø-nø-nø-nø-nø helt til jeg klappa henne på halsen & roste henne..
Da kom det snøftet.. :p hehe..
Morsom hest =)

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.