hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er hun virkelig SÅ liten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Er hun virkelig SÅ liten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

OzzyO

» VIP

Skrevet - 29/09/2003 :  10:35:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har nettopp fått meg ei 2 års hoppe,varmblods traver!
og er svært så fornøyd,hun er ikke av den spinkle typen og jeg synes hun er ei svært fin hoppe! :)!!
men så var det en som var innom stallen å går,og han lo da å spurte om det var åring jeg hadde fått meg..
jeg ble ganske fornærmet for hoppa mi er jo 1.55m i mh.
er hun da "liten"? hun er jo i vekst..
mvh.Mona

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 29/09/2003 :  11:07:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det spørs jo hvike raser du sammenligner med. Men til å være traver syns jeg ikke hun er liten. Vet om flere travere som er ponnier. Min x-traver er ca 152 cm høy og det syns jeg er en perfekt høyde da jeg ikke er tilhenger av "kjempe hester". Den største hesten min er på vei til å bli 160 cm høy og det syns jeg nesten er for stort.

Hesten din er ikke liten og vil nok vokse noen cm til.
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2003 :  11:26:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Høyden på hesten din er helt normal Kanskje hun ellers er litt "uferdig" og ser yngre ut enn hun er, og det var derfor han lurte på om hun var åring?

Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 29/09/2003 :  14:47:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
siden hun er varmblods traver var det irgunnen innenfor den rasen jeg mente ja.. nytter liksom ikke å begynne å sammenligne henne med en shire heller! ;)
jeg synen hu er veldig fin til å bare være 2 år,hun står liksom i forhold til seg selv og er vel-proposjonert enda,så lenge det varer da... :)

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  10:29:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Vi har også en 2 års varmblods traver på stallen - hoppe sådan. Den synes folk er "stor og fin". Høydemessig er den under 155 cm. Men den er veldig "ferdig" i kroppen da.

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  12:45:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Blås i sånne dumme kommentarer!!!

Selv har jeg ei på 2 år som er mye mindre enn din, men det gjør alldeles ingenting for meg, for hun er velbygd og proposjonalt korrekt i forhold til sin egen kropp.

Nå skal rett nok ikke min hest startes i trav, så jeg skjønner jo at det er et litt større behov for å ha en hest med litt størrelse og skrittlengde i ditt tilfelle.

Men hun kan vokse mye fremdeles, og 1,55 er en god størrelse det også.
Merk deg også at det er ikke størrelsen det kommer an på, for det har vært mange små og kjappe travere opp igjennom...

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 30/09/2003 :  13:02:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kan jeg komme med et forslag!? Mulig dette var en sånn "Nå er jeg morsom" travkar!? Som antagelig ville spurt om det samme om hesten din var 170 cm og ytterst velbygd, og så ut som hun hadde gått på anaboler eller noe...(for å sette det omtrent utenfor spissen)

Sånn ellers høres det vel ikke lite ut, hun er jo hoppe, og hun er som du sier enda i vekst. Så jeg foreslår at du ikke bryr deg mer enn med å krysse fingrene og håpe din hest slår vedkommendes hest på banen en dag (jepp, vet det er barnslig, men sånn hevn _er_ morsomt:))

Guro

Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  13:48:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Heia:)

Jeg syntes ikke det var så innmari lavt...
Min helfor hest er oxo varmblods (x-)traver men hun er 160cm. Når vi var på rideleir fikk jeg høre : "Hva slaks rase er det?" og når jeg sa at hun var en vamblods xtraver, så sa de at hun så altfor liten ut til å være det... Man mener forskjelling

Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 30/09/2003 :  21:08:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja,det er mye mulig han sa det bare for å være morsom.. spessielt siden hans 2-års hoppe virkelig ser ut som hun har fått anabloestereoider inn med morsmelken! men det fikk meg liksom til å begynne å vurdere litt på det..
nei,det er som kjent ikke størrelsen det kommer an på, å det har vært mange rå-bra små travere,det har det!
men noen som har peiling på hvor mye mer jeg kan forvente at hun kommer til å vokse?

Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2003 :  19:49:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei, jeg synes hesten din ikke er så veldig liten heller.. hun er vel ikke ferdig utvokst ennå??? dessuten kaller jeg ikke en hest for stor før den er rundt 1.70 ca... syns jeg!!!!! en hest på 1.55 er ikke stor når den er utvokst! siden den ikke er ferdig utvokst er den ikke liten!!!!! klem godtfred Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 03/10/2003 :  19:53:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehehe.. knall bra sagt godtfred! den likte jeg! ;)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.