hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - finne den perfekte rase til en venninne av meg!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 finne den perfekte rase til en venninne av meg!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Flokus

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  20:25:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forresten, hvorfor ikke Islandshest? Selvom de er små, kan de bære tyngre enn de fleste andre hesteraser..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  20:50:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hu har lyst til og prøve noe annet!"

kriteriene er vel egentlig bare at den skal være en god tur hest

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

sannejento
» VIP

Skrevet - 06/05/2006 :  20:53:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
da syns jeg tinker er ett bra alternativ.. de er flotte, stødige og utrolig flotte turhester<3<3<3 Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  17:32:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Helt ening at man ikke skal se etter rasen, men må vel bare si at shettis er vel utelukket hvis en mann på 196cm skal ri hesten da..
Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 08/05/2006 :  11:59:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altså, hvis en mann på 196 skal ri hesten har man vel allerede utelukket ganske mange raser?

Spm er vel ikke hva hesten er i stand til å gå med på ryggen, heller hva som er komfortabelt for hest og rytter.

Welsh cob får man jo på over 150cm, supre brukshester med fart i.
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 08/05/2006 :  21:39:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med en stor tungdøl? Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  23:28:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hun vil ha en som er lettere på foten!

TORHILD

» VIP

Skrevet - 09/05/2006 :  00:56:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er mannen 196 i kg eller i høyde??????? Typen min er 192 cm, og han har nå ingen problemer med å ri verken fjordinger eller kaldblodser på tur selv om ikke de er så høye (ikke det at han gidder være med å ri så ofte da... *gliser*) Ellers har han også ridd en NV ridehest jeg hadde på prøve tidligere. Hun var mye høyere (165) men til gjengjeld spinklere, så han satt nesten bedre på de to som var mindre og kraftigere. Hesten jeg har nå har han ikke fått ri, da det er fare for at jeg hadde funnet han i grøften ved første sving... Så mitt råd, se på gemytt og temperament mer enn rase.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  07:49:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hesten jeg har nå har han ikke fått ri, da det er fare for at jeg hadde funnet han i grøften ved første sving...
Opprinnelig postet av TORHILD

ha ha.. det så jeg akkurat for meg..
husk å ta med video om han skulle prøve seg..
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  16:58:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
han er 196 i høyde

glemte det var lurt og skrive
sorry

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/05/2006 :  01:13:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Øhh - har noen tenkt på pris på dette "vidunderdyret" som ikke skal være varm, ikke kald, ikke ditt og datt?

Man kan jo kanskje finne div. "spesialhester" som kvalifiserer, men da vil nok prisen bli ganske høy hvis den må importeres...

Det mest egnete dyret - når altså en NL-hest nok kan bli en smule snau i størrelse for en kar på to meter (selv om den godt kan bære ham) - så står det hundrevis av dem rundt om i Norge - nemlig en kaldblods traver =Lettdøl.

Den er varmere enn en kaldblods, kaldere enn en varmblods, har gode bevegelser, er som regel snill og grei, og mer enn sterk nok til å bære en svær kar, og samtidig grei for de aller fleste ryttere.

Og kanskje denne svære karen kunne tenke seg å lære å kjøre med hest??

Mitt forslag vil derfor være en Lettdøl. Det er da mange og velge mellom, hvis man ser på heste-annonsene.

Og herfra kan kanskje noen som kjenner til slike hester komme med forslag til egnete hester.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  07:51:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
mener det er en forhest de leter etter.. lurer ennå om det norske forhest markedet er sånn "ta selv buffet" hvor man kan sette slike krav og likevel finne en hest på for? Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  20:28:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
mener det er en forhest de leter etter.. lurer ennå om det norske forhest markedet er sånn "ta selv buffet" hvor man kan sette slike krav og likevel finne en hest på for?

Opprinnelig postet av Lopke

Jada, det er fullt mulig. Man må bare lete litt. Er selv forrytter for en islending (ikke helfor, men likefullt), og jeg har et "krav" om at hesten skal være islending, fordi det er det som interresserer meg.

Og dersom valget skulle falle på en kaldblodstraver (som egentlig høres ganke fornuftig ut i mine øre) så er det jo en del av dem. Hadde kanskje vært verre hvis de søkte en falabella eller en shire (to eksempler i "hver sin ende" på hesteraser som det kanksje ikke er overflod av).
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.