hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bruk av refleks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bruk av refleks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

mariell_watican_pepita

» VIP

Skrevet - 30/09/2003 :  18:09:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hey..:)
Æ syns refleks e kjæmpe vikti!! Bruke bestandi refleks når det bynne å bli mørkt. Æ bruke refleksvest, hjelmrefleks og på hesten min har jeg refleks på alle beina, på hodelaget også refleksfortøy. Så vi vises!
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 02/10/2003 :  20:10:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det virker som om alle her bruker refleks. Det er veldig bra. Tenkte bare å nevne at man bør bruke refleks helt fra det begynner å skumre, ikke bare når det er helt mørkt. Først da jeg begynte å kjøre bil selv, oppdaget jeg hvor mye det har å si at folk (og dyr) bruker refleks. Når man sitter i en bil, ser man faktisk mye dårligere enn man skulle tro, særlig når man ser etter ting i speilene. Så ta på refleksen tidlig!

Ellers har jeg prøvd å ri med lykt et par ganger, men hesten ble litt skremt av den merkelige lysende dingsen som hoppet rundt, så jeg ga det opp. Dessuten er det sant at når man bruker lykt, ser man absolutt ingen ting av det som er utenfor feltet som lykten lyser opp. I mange tilfeller er det bedre å se litt over alt enn godt i et lite område og ingenting andre steder.
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 03/10/2003 :  08:30:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Jeg bruker masse refleks!! Folk kaller oss for "Det vandrene juletre" TIhi :)

Bruker som regel reflekser til alle ben, fortøy refleks, noen ganger refleks i hodelag, reflkes vest på meg, reflekser på stigbøyler, refleks dekken, blinker ++ Dette bruker jeg kun når det er mørkt. Hvis det lyst har jeg kunn på reflekser på ben og fortøy refleks.

Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 05/10/2003 :  16:31:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
Jeg er livredd for ikke å bli sett i tide, så jeg bruker refleksvest midt på dagen på høsten( ofte litt dårligere lys da enn på sommeren).
Ellers i skumring, mørke og regn/tåke bruker jeg refleksvest, lykt og hjelmrefleks på meg selv og på hesten; 4 beinreflekser, refleksfortøy, refleks på hodelag( eneste grunn til at vi bruker nesereim..) og noen ganger refleks på stigbøyler.
Tenkte å kjøpe en sånn rød blinkende lykt, pappa har alltid det når vi er ute og kjører og den synes mye bedre enn refleksene! Bare et tips til dere andre! Den er helt topp!

Dølehestfan med to svarte dølahester
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2003 :  12:52:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!!
Jeg begynte å bruke reflekser i går faktisk....
Nå når det begynner å bli så tidlig mørkt,synes jeg d er VELDIG viktig med bruk av refleks!
Jeg har på meg refleks vest,og hesten 4 beinreflekser på beina!

*** =) Trine =) ***
Gå til toppen av siden

Kirsti

» VIP

Skrevet - 09/10/2003 :  19:14:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja.... Eg bruge reflex men isje lykt.... Gå til toppen av siden

Ishwanvile

Norway

Skrevet - 10/10/2003 :  09:19:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg bruker gule eller sølv reflekser, og bare de, da de er det som lyser best og synes best. Tenkt veldig godt på det med reflekser i går da jeg var ute å kjørte etter at det var blitt mørkt, og jeg møtte en mann etter veien. Han hadde vært flink å tatt på seg refleks han, men bare en liten en rundt armen. Var nærmest umulig å se.
På hesten da vi er ute å rir / går tur har jeg minimum (og det er alt for lite i mine øyne, men dessverre har jeg ingen andre reflekser enda) fire beinreflekser og refleksvest på meg.
Planen er å få sydd meg refleksdekken (stoler ikke på de man får kjøpt med "lyse effekt", lage til å ha på stigbøylene, hodelaget, lage til halen, og gjerne en eller to (en foran og en bak) blinke reflekser for gående og syklende som ikke har lys og kanskje går med musikk ellernoe å dermed ikke hører oss.
Jeg har valgt å skal lageet de fleste av mine reflekser fordi jeg synes det er latterlig dyrt for noe så viktig, og siden det er så enkelt som det er å lage reflekser selv så...;)
Nei, reflekser nå i disse dager er viktig!! I skumring som i nattemørke. Rir jeg ut før litt før det begynner å skumre har jeg på reflekser da og, for jeg vet det vil bli skumt/mørkt til jeg er hjemme.

Redigert av Ishwanvile den 10/10/2003 09:23:00

Redigert av Ishwanvile den 10/10/2003 09:30:57
Gå til toppen av siden

Jorunn

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2003 :  15:16:04  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingJorunn  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJorunn  Svar med kopi av melding
Jeg bruker selv refleksvest,og hesten har refleksdekken + beinreflekser. Skal kjøpe et sett med reflekser til tøyle og panne/nesereim på hodelaget oxo :) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2003 :  20:47:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
I dag da jeg tok bussen så jeg en haug syklister langs veien. Jeg bor i Oslo hvor gatene som oftest er belyste. Men det var noen syklister uten refleksvest, et par med vanlig refleksvest og en med refleksvest med blinkende lys på. I tildels belyste gater kjører en ofte med nærlys, og billysene reflekterer ikke refleksen like godt som ved fjernlys. Men det var utrolig tøft å se hvor utrolig godt han med blinkelysene "lyste opp". De med refleksvestene var selvfølgelig også godt synlig, men refleksvest med blinkelys var utrolig bra

--
spoff
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 16/10/2003 :  02:18:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Det var jo det jeg sa,forskjellen er som natt og dag! De forskjellige reflexene ble testet på en NAF-bane i fjor,og du er ikke trygg uten blinkende lys faktisk...
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2003 :  15:55:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann =) jeg rir ikke så mye i mørket/skumringen, men når jeg gjør det har jeg reflekser på alle beina, refleksvest og tøylereflekser =) Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 27/10/2003 :  00:09:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Heisann. min mening når det gjelder refleks er at man kan ALDRI ha på hesten for mye reflekser! jeg har reflekser på varmedress, alle fire beina til hesten, stigbøyleinnlegg med refleks under, fortøy, dekken, sulkyen min har 8 refleksgreier som man bruker på båter, sinnsvakt sterke. Har reflekser på brøstet på selen, neseremmer, tøyler, osv osv.har ikke peiling på hvor mye jeg har. Lurer også på en ting... hadde noen kjempegode sølvgrå beinreflekser, BUCAS faktisk, er det noen som vet HVOR jeg kan få kjøpt de idag?tror de er gått ut, men lov å håpe...

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2003 :  22:52:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En bra artikkel om refleksbruk: "Bra reflexer billig livförsäkring".

--
spoff
Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 05/11/2003 :  13:53:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Heisann

Jeg bruker alltid refleks! Hesten skal synes fra alle vinkler er det jeg har lært. Hvis den hesten jeg rir ikke har så mye reflekser så låner jeg fler.
Pleier å ha på alle bena, (min 2 hvis man ikke får lånt fler) Vest, forstykke, dekken og siden vi må ut i trafikken og vise med armene hvilken vei man skal så pleier jeg å ta midt på armen. (mellom hånleddet og albuen.) Sånn at bilene ser hvis vi strekker ut hånda..

-Milla
Gå til toppen av siden

FallonD

» VIP

Skrevet - 05/11/2003 :  16:03:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Refleks e vikti!! Kæm e da ikke eni i d??
Bruke fotrefleksa på alle fire fotan, halerefleks me blinkelys, Reflaksfortøy me blinkelys, refleksdekken og stigbøylerefleksa.. Har ikke refleksvest for eg har sån vinterjakke fra Mountain horse som har refleks i sæ.. Alle refleksan e jo gule da.. Dæm e lettest å billigst(?) å få tak i.. Rosa refleks fra hooks skal vist være veldi bra men fy får nån prisa! Blåe å grønne refleksa syns eg ikke ses like godt som gule da! Å gult e kult;)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.