hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bruk av refleks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bruk av refleks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Golden Jaffa Omega

Norway

Skrevet - 08/11/2003 :  18:18:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGolden Jaffa Omega  Svar med kopi av melding
eg bruke reflekt altid når eg ska ut å ri i skumring, mørke, regnver og i tåke. når eg rir ut på høsten og vinteren så vet eg at d blir fort mørkt, derfor når eg rir ut og itje e sikker på om eg e tebake før d blir mørkt så tar eg altid på refleks eller eg tar me i ein ryggsekk.
på hesten har eg refleks på alle fire bena, refleksfortøy, refleksdekken.
på mg sjøl har eg refleks vest + refeklser på kjelerdress, en refleks på hver av armene mellom handledd og albue, sån at billistene ska se når eg vise tegn kor eg ska. refleks på hjelm.
også lure eg på ein ting, kor får me kjøpt refleksfortøy som blinker og diverse andre ting som blinker???????
her som eg har hestane kjører di som noen svin og da sko eg hatt noe som synes også for dei som bevist ikke har lys for fotobokser og lignede.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2003 :  20:05:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Så en del av ulike "blinketing" på Oslo horse show. Er vel noe hestebutikkene fører. Hør i din lokale hestebutikk.

Ellers får du kjøpt endel i sportsbutikken også. Iallfall refleksvest og muligens andre "blinketing" du kan feste på armer og ben. Refleksdekken får du neppe, men du kan komme langt i en sportsbutikk likevel..

--
spoff
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 09/11/2003 :  09:34:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Det siste jeg så som blinket var faktisk slike for å ha rundt benet (sånne tynne som de selger både i sportsbutikk og hestebutikk) dvs at disse må da kunne brukes rundt hesteben også!!

Nå har jeg dessverre ikke nådd å se etter disse i butikk, men jeg har sett dem på diverse ben rundt her i Trondheim og antar derfor at de er i salg

Men ang alt som blinker, kan vel være greit å ikke ha alt i blinkende "utførelse", kan ikke det fort bli litt for mye av det gode?! (Mener nå at man gjerne skal ha litt som blinker, men at resten kanskje kan være ting som bare er refleks, evt en lykt eller noe!? )

Guro

Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2003 :  11:30:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Bruker 4 beinreflekser, refleksfortøy, vest og stigbøylerefleks. Så klipper jeg av litt av hestens hale på høsten slik at den ikke skjuler bakbeinsrefleksene

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2003 :  22:29:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg bruker refleks på alle 4 bein som oftest, panne og nesereimreflekser, refleks på tøyler, refleksfortøy, refleksvest + på kjeledressen, vi burde nok vises. så d sto noe om klipping av halen, liker det best når den er lang, men tror jeg skal gjøre det lell, for sikkerheten, takk Dagros ;)

Laura på Trana, ikke Lø.... å hun er ikke i skyggen av noe annet en et tre!!!!!
Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 23/11/2003 :  14:02:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Ja, selfølgelig!!

Jeg bruker på hest/rytter:

€ Beinrefleks
€ På tøyler
€ Vest
€ Kjeledress

Redigert av - *Orch den dee* Gå til toppen av siden

Ally&Mille

» VIP

Skrevet - 26/11/2003 :  10:14:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg bruker alltid refleks når jeg skal på tur i mørket/skumringen(ikke på ridebanen som er på utsiden av stalldøra da)...og da bruker jeg refleksdekken på hesten, benreflekser på den, en refleks i pannen som er festet i hodelaget, og en refleks i halen dens, samt at jeg har på meg refleksvest(samt at hesten min er nesten hvit også da)....jeg burde nok synes da? Hehe, jeg er litt refleks freak, men da jeg kjører bil selv, vet jeg hvor vanskelig det kan være å se mennesker og dyr som ikke bruker reflekser.
Veien på utsiden av stallen vår er også mørk(uten gatelys) og bilene kjører fort på den...så det gjelder å passe seg!

Cammi
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2003 :  17:42:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker refleks når jeg er på veien, synes det er kjempeskummelt uten! Da bruker jeg beinreflekser på enten to eller fire føtter og har selv på meg refleksvest, tilogmed når vi bare går på veien uten at jeg rir.

Bli sett bruk refleks

-sPikE-

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

pia_88

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  23:59:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
hey hey!!!
Bruker refleksvest på meg selv, refleksbånd rundt armen, fire refleks på hodelag/tøyler, refleksfortøy, halerefleks, refleks på stigbøyler og en refleks på hvert hestebein!!!

Vi blir nok sett jah!!

Koz & klemz fra Eileen & Mostly Glasgow Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.