hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags bunad har du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva slags bunad har du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Lopke

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  16:22:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm.. tror ikke, men typen min ligner litt en same synes jeg :)

Noen her forresten som har bilder av seg selv i samedrakt?? eller er same?
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  18:00:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Heisann!!

JEg har Gudbrandsdalens festdrakt!! Og er mega stolt av den!!!

DEssverre har jeg aldri fått brukt den på 17.mai siden jeg har spilt og drillet i korps, men jeg har også vært mega stolt av og bære uniformen min hele dagen på 17.mai!!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  18:27:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm... vet ikke om jeg skal ha på meg bunaden min i år jeg * Planlegge vannkrig*

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  21:10:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg skal bruke bunaden i et par konfirmasjoner og en barnedåp + at jeg skal gå litt med bunad på jobben for å imponere turistene (tenkte jeg skulle stjele med meg en fjordhest i tillegg og stille meg ved stavkyrkja, da får de stakkarne noe å ta bilde av :P).
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  22:03:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Helt vanvittig stygt (hører til konebunaden)

Opprinnelig postet av Natalie_S

Uuu! Ikke spesielt min stil, da..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 11/05/2006 :  23:28:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hvis man ser bort fra det fakta at det er noe "rart" med bunaden min (og at jeg _ikke_ har lue, fordi min mor "ikke gidder å kaste bort såå mye penger på noe du sååå ikke kommer til å ta på deg, selvom det vel egentlig hører til") så syns jeg faktisk at det er pent plagg. Den er ganske komfy å ha på også:-)

Ikke alle bunader er like fine, og vi er vel ikke alle som følger tradisjoner i forhold til hodeplagg osv. men sånn i sum handler det nok om tilhørighet, kulturarv og "følelsen" tror jeg :-)
Jeg vet ikke om jeg ville giftet meg i min bunad, selvom mange gjør det også:-) men at den er et flott plagg, som jeg er glad i er iallfall sikkert:-)

Har ikke Danmark folkedrakter Lopke? Forøvrig, mange som ikke syns bunader er fint, men jeg syns det er fint til sitt bruk :-) Og fint i rett sammenheng:-)

Guro
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  23:38:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har ikke Danmark folkedrakter Lopke? Forøvrig, mange som ikke syns bunader er fint, men jeg syns det er fint til sitt bruk :-) Og fint i rett sammenheng:-)

Guro

Opprinnelig postet av Guro

tja.. de hadde vel en slags drakt på 1800 tallet som de idag bruker til folkedans.. men nei vi har ikke noen nasjonaldrakt av noen art. Færøyene har (DK) og Grønland (DK) men det er vel mer noe lik samedrakten, og ikke helt danske er de heller...

Det nermeste vi kommer en dansk drakt er vel dette:

eller dette:

eller denne "bunaden":
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 12/05/2006 :  02:05:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hehehe, litt av et folkeslag Lopke!
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 12/05/2006 :  02:15:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Lopke: Du har kanskje sett kofter før. Men i tilfelle du lurer hiver jeg inn et bilde jeg sneik til meg fra et samisk nettsted

Henta fra http://www.infonuorra.no/category.php?categoryID=40

Mye fine kofter. Ikke noe mangel på farger iallfall:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  10:35:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Grønland har ihvertfall en slags dansk folkedrakt.. Lærte om det i formingen her for litt siden.

Lopke

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  11:29:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://da.wikipedia.org/wiki/F%C3%A6ring litt om den færøyske kultur..
Her er den færøyske folkedrakt:

http://da.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B8nland Litt om Grønland
Dette er den grønlandske folkedrakt..

Ingen av disse betegnes som danske folkedrakter.. men Grønlandske og Færøyske. Disse to landene ligger under dansk herredømme, men har en helt annen kultur og historie. Hverken danskene eller de føler de er fra samme land. Det har vært snakk om at Færøyene skal bli selvstendig, men da må de klare seg selv økonmisk og..
Begge land har eget språk, og dansk som andrespråk.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  12:04:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det var nok sikkert det ja Lopke, selv om det står i boka mi at de folkedraktene er danske :)

-Kristina-

» VIP

Skrevet - 12/05/2006 :  13:01:08  Vis profil  Send %s1% en ICQ melding-Kristina-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kristina-  Svar med kopi av melding
http://i3.tinypic.com/zirr50.jpg (fant bildet på google)

Ringeriks bunad har jeg :)

Smil til verden, og verden smiler tilbake :) Gå til toppen av siden

min_nordlandshest_lucas

» VIP

Skrevet - 13/05/2006 :  14:42:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har hatt min grønne nordlandsbunad i 16 år.
For noen uker siden sydde jeg den litt inn og tilpasset den til min 14-årige datter.
Hun gleder seg veldig til første 17. mai med buand.
Synes det er kjekt at hun vil bruke den jeg.
Og en bunad blir ofte "arvegods" etter hvert.
Brukte min bestemors grønne nordlandsbunad til min konfirmasjon, og et par år til jeg kjøpte min egen.
Kan virke som om det er trendy med bunad blandt ungdommen nå?
De fleste av min datters venner har i hvertfall bunad.

Opprinnelig postet av anettex

ja, æ æ 13 år å æ glede mæ som bared te æ ska få mammas bunad te komfen. (rød trønderbunad, kjempefin) æ tru alle vil ha bunad fårde nå æ ungdom møe mer opptatt av tradisjone (hvertfall de fleste æ vett om) bunad æ jo kjempefint (men d fins jo noen som æ mindre fine...)

hilsen ei som glede sæ te å bruge bunad!!!
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  17:53:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Må jo bare tilføye at jeg liker bunaden min da (uten lua), og synes bunader er pene plagg, men så veldig komfy er den vel igrunn ikke (går ikke an å puste OG spise med den stramme bringkluten på brystet, itillegg til at det til tider blir litt vel varmt), og det med å gifte seg i bunad: Da jeg var liten drømte jeg om å ha ekte Vossabrylupp, komme ridende på en liten gul en

Og da måtte ALLE gjestene også ha bunad

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 13/05/2006 18:03:39 Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.