hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kan noen bare ta en titt???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Kan noen bare ta en titt???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Gomp1

» VIP

Innlegg: 232

Skrevet - 01/05/2006 :  13:59:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skulle så gjerne ha visst litt mer om hesten jeg har på "helför". Eieren har ikke papirer på han, så hun vet ikke stort mer enn meg:( Vi vet ikke hvor gammel han er, men tipper rundt 15år! Han nok en bladning av Kaldblods og Tungdøl. Nå kaller vi han Gompen, men det er IKKE hans egentlige navn... hAN er salrygget, kraftig kar, gyllenbrun, med tykk svart man og hale, et hvitt bak bein, og en hvit stjerne:) Nå står han på Langum i Drammen, og han har stått der i Ca 7år (tror jeg) . Jeg har MASSE bilder av han inne på vipen min, skal se om jeg får lagt ut noen her oxo;)
http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=9219&galleri=show&side=1&PicID=760087


nn

Afghanistan
Innlegg: 1402

Skrevet - 02/05/2006 :  11:38:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne hesten er ikke registrert noen steder, jeg har selv hatt den samme blandingen

Det du da bør gjøre er å nøste opp hvor hesten opprinnelig kommer fra. Er du heldig finnes det papirer på forledrene, det gjorde det på min.
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Innlegg: 232

Skrevet - 03/05/2006 :  14:27:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for tipset;)

Det er muligens papirer på han... den forrige eieren skulle visst egentlig få papirene på han av dem hun kjøpte han av, men hu fikk dem aldri:( Å nå er dt så mange år siden at det er ingen vits i prøve å lete opp de papirene nå=P
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 03/05/2006 :  14:52:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kaldblods x døl er registrerbart som døl, afaik. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 03/05/2006 :  14:52:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kaldblods x døl er registrerbart som døl, afaik. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan
Innlegg: 1402

Skrevet - 03/05/2006 :  15:36:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kaldblods x døl er registrerbart som døl, afaik.

Opprinnelig postet av Formosissima



Dette gjelder avkom/etterkommere etter hingster av kaldblodstraver eller nordsvensk hest som var benyttet i innavlsprosjektet i perioden 2000 - 2002, de skal godkjennes i A registeret.

Ellers skal det være minimum fem generasjoner godkjent og dokumentert dølehestavstamning bak et registrert individ.

Hos min hest var det omvent. Moren var kaldblodstraver og faren døl. Begge foreldrene var registrert, men Veslefrikk ble det ikke.
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Innlegg: 232

Skrevet - 06/05/2006 :  13:20:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei men Gompen som han blir kalt, er veeldig stiv i venstre parti, som om han har vært traver en gang, eller iallfall vært trent til trav Mulig han har traver stamme av enten mor eller far da:P Gå til toppen av siden

Flokus

Norway
Innlegg: 1901

Skrevet - 06/05/2006 :  20:58:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan blandingsraser gå trav når de ikke er reg?
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom
Innlegg: 427

Skrevet - 07/05/2006 :  16:32:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
nei, ikke vanlige løp. Ponnier kan vel variere veldig i rasen (?) men som hest skal det være reint kaldblods- eller varmblodstraver
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway
Innlegg: 1901

Skrevet - 07/05/2006 :  18:05:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, ponnier kan variere, men ponnier født etter 2001 kan ikke være blandinger om de skal gå ponniløp.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Innlegg: 2595

Skrevet - 07/05/2006 :  18:11:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
De jeg jobber for hadde en full-stamtavlet kaldblodshoppe som de bedekken med en full-stamtavlet dølehingst (Ebbe N-81-0799). Denne fikk fulle papirer som Kaldblodstraver og kunne gått løp av den ville (var desverre for tung, så den ble solgt videre)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.