hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøpe ny hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Kjøpe ny hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 29/04/2006 :  12:52:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei! gjerrig.. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 29/04/2006 :  21:38:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hei!
Nå er det snart to år siden jeg var på hestejakt, men jeg pepper deg gjerne!=)

Jeg begynte å lete etter hest i starten av juni, og sa opp fôrhesten min fra 1.juli. Jeg så på mange, mange hester, ringte og mailet folk i alle land, satt i flere timer om dagen og så på annonser, fikk samtlige instruktører og hestefolk til å holde utkikk, men det viste seg å være noe feil med den ene hesten etter den andre. Den første var for ung, den andre kunne for lite, den tredje var syk, en var for stor, en var for liten..og slik fortsatte det. Helt til en dag i september, når jeg endelig fant en hest jeg trodde var helt perfekt. Etter noen måndeder viste det seg at han ikke var det likevel, og jeg fikk byttet han i en ny.

Vi hadde absolutt vårt av startvansker, men nå, etter å ha hatt Don i snart 15 måneder, fungerer alt bare så hundre prosent. Jeg stoler på ham i alle situasjoner, han stoler på meg, han hopper alt jeg ber han om, han har lagt på seg, fått mer muskler, jeg er ikke lenger redd når jeg rir(som jeg var i alle sammenhenger etter å ha hatt min forrige hest), og han fungerer stadig bedre i dressuren.

Kanskje ikke verdens mest oppløftende historie, men budskapet er at hestekjøp tar tid, er ikke alltid problemfritt, men når det først klaffer er det verdt alt sammen=) Lykke til.

Prøv å kose deg med å lete, i stedenfor å stresse. Kontakt så mange som mulig, og be de være på utkikk. Som oftest dukker drømmehesten opp ved en tilfeldighet. Lån andre sine hester,og tilby deg å gjøre arbedi i bytte. Planlegg hva du skal gjøre med nye-hesten. kos deg videre med hestejakten:)
Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 01/05/2006 :  14:23:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Marte du tar helt feil, det var kjempe oppløftene å lese historien din. Her er en som har vært igjennom det samme som meg, tenkte jeg, og som nå har funnet drømmehesten og har blitt tryggere. Helt supert!

Jeg har som sagt ikke så mye penger, bare 35 tusen (max 40 kan jeg skrape sammen). Jeg skal bare ha en allround hest som ikke hopper høyder eller har supre steg. Bare en snill ridehest som er kald i hodet og ikke så stor ettersom jeg er pygme, he he!
Har kanskje funnet drømme hesten.... Skal prøve henne til lørdag!

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  14:39:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til! Skulle ønske jeg var i din sitvasjon jeg mie ulrika
* Ønske seg hest*

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.