hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke språk snakker du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvilke språk snakker du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 26/04/2006 :  15:01:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er litt nysgerrig (som noen sikkert vet ) lurte derfor om noen av dere er fra andre land og / eller snakker flere språk?

behersker du andre språk enn norsk, engelsk og tysk?

Jeg er dansk og snakker dansk pluss det andre..
Hvorfor jeg lurer? interessant og greit å vite om man fant en netbutikk med hesteutstyr fra Bulgaria eller no sånt..

Ina_R

Norway
Innlegg: 2320

Skrevet - 26/04/2006 :  15:05:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg kan engelsk og Norsk, jeg kan også litt Fransk.(tilvalgsfag)
Har ei mor som er litt sur for at jeg går ned i Fransk.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway
Innlegg: 1871

Skrevet - 26/04/2006 :  15:06:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snakker bare norsk og engelsk... Er bare 13år (14 på fredag) men om 4 år snakker jeg nok ganske godt spansk Har hatt det i snart et år nå og skal ha det ut vidregående!



Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway
Innlegg: 2585

Skrevet - 26/04/2006 :  15:07:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har en del svensk blod, men av språk snakker jeg nok bare norsk.. Engelsk funker også, og forstår mye dansk, svensk og tysk men kan ikke snakke så mye tysk

Så jeg er nok mer viking enn jeg egentlig er klar over

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Innlegg: 534

Skrevet - 26/04/2006 :  16:14:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg snakker (utenom norsk) engelsk, russisk, tysk og noe spansk, og enda mindre serbokroatisk. I tillegg har jeg store planer om å studere arabisk også.

Det er gøy å kunne språk..

Renate
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway
Innlegg: 1117

Skrevet - 26/04/2006 :  16:16:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg snakker norsk og engelsk flytende, og litt tysk, selv om jeg ikke er så veldig god! Men jeg har bedret språkforståelsen min mye, spesielt med hensyn til dansk, da jeg har ridd for en dansk trener en stund, og var i Danmark på utkikk etter hest (og jeg fant drømmehesten også). Svensk skjønner jeg også
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 26/04/2006 :  16:27:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg snakker (utenom norsk) engelsk, russisk, tysk og noe spansk, og enda mindre serbokroatisk. I tillegg har jeg store planer om å studere arabisk også.

Det er gøy å kunne språk..

Opprinnelig postet av Ildfuglen



russisk og serbokroatisk?? hvor lærte du det???
Er serbokroatisk det samme som jugoslavisk?? kjente ei som lærte meg litt serbisk i sin tid. (men bare stygge ord )
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway
Innlegg: 2372

Skrevet - 26/04/2006 :  16:39:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg snakker norsk og engelsk flytende. Har snart hatt fransk i tre år, så kan jo litt av det også
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3


Redigert av - Helle_ den 26/04/2006 16:41:10 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 26/04/2006 :  16:39:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner flere språk, men snakker noen selv også da. Norsk (boombe :P), engelsk, tysk + litt fransk og spansk (de to siste er laangt fra flytende..) + at jeg er rimelig god i å snakke dansk (har slekt på Jylland).
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway
Innlegg: 1671

Skrevet - 26/04/2006 :  16:44:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg snakker norsk(selvfølgelig) og engelsk flytende, noe tysk (men husker heller lite), itillegg til at jeg snakker fransk (noe gebrokket), men forstår all fransk (burde jeg jo, siden mamman min er fransk, og halve slekta kun snakker fransk).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 26/04/2006 16:48:41 Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Innlegg: 473

Skrevet - 26/04/2006 :  17:03:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Norsk, engelsk og litt tysk.

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway
Innlegg: 787

Skrevet - 26/04/2006 :  17:07:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
snakker engelsk, tysk, norsk og forstår både dansk og svensk (dansken har nok samboeren til ene bestevenninna mi noen av skylden for..)
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!


- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Innlegg: 534

Skrevet - 26/04/2006 :  19:10:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

russisk og serbokroatisk?? hvor lærte du det???
Er serbokroatisk det samme som jugoslavisk?? kjente ei som lærte meg litt serbisk i sin tid. (men bare stygge ord )

Opprinnelig postet av Lopke



Hadde russisk på videregående (Steinerskolen i Vestfold), og så er jeg jo litt interessert i disse områdene, så det blir jo noen turer østover i året.

Serbokroatisk snakkes i Serbia, Kroatia og Bosnia, men strengt talt heter det vel ikke serbokroatisk lenger, da politikere i disse landene bruker språket aktivt for å lage skiller, slik at det nå heter serbisk, kroatisk osv, og fokuserer på forskjellene mellom dem. Tullball spør du meg, det er større forskjell på østlandsk og stavangersk enn kroatisk og serbisk! Så jeg nekter å kalle det noe annet enn serbokroatisk, så får heller noen bli fornærmet

Serbokroatisk lærte jeg på Nansenskolen (folkehøyskole), der de også driver et fantastisk dialogprosjekt på Balkan. Det var ofte ungdom fra Balkan der, og jeg fikk mange venner som jeg også prøvde å tyne språkkunnskaper ut av.

Hihi, banneordene, ja... Det er vel helst de man kan, dersom man kan noe. De har noen riktig heftige noen borte i Russland.

Ellers kan jeg en setning på tsjekkisk: Strj prst skrz krk, som betyr stikk fingeren i halsen. Siden det er omtrent det eneste jeg kan på tsjekkisk, antar jeg at jeg ikke akkurat kommer til å få mange mennesker der

Renate
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway
Innlegg: 611

Skrevet - 26/04/2006 :  19:31:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Født og barndomstid i Sverige så snakker da svensk og norsk.. Har også engelsken inne, og skal vel fortsatt klare å bestille meg øl på spansk etter jeg hadde det et år på vgs.. Tysken er vel så som så etter ungdomskolen.. Kan også noen gloser på div andre språk da jeg jobber på skole på Tveita ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway
Innlegg: 790

Skrevet - 26/04/2006 :  19:39:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Snakker norsk, engelsk, svensk, (hedmarks, jærsk, det er vel noen sprøk for seg på en måte!!)

Har hatt 1 time tysk!! (og litt stolt av det), ellers kan jeg enkelte gloser på en del andre språk, eller kan man heller si kunne.. Har fortrengt det nå!

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway
Innlegg: 866

Skrevet - 26/04/2006 :  20:34:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Norsk, svensk, dansk, tysk, fransk, engelsk, litt spansk og latinske ord og uttrykk. Oi, det var en del det:p
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.