hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rir kun på bane, ikke tur?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Rir kun på bane, ikke tur?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  21:02:32  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
*sukk*.. dem der bare hadde ridebane..
(har istedet strand, skog, fjell og marker..)

Opprinnelig postet av Lopke

ja heilt enig,masse fine tur muligheter her i vikedal,men lite av ridebane,jo foresten Anne synnøve sin isis bane
foresten det har starta ein rideklubb i etne,der får me informasjon om kurs og stevner
ska seinast var et dressur kurs i etne denna halgå

Opprinnelig postet av Lene&Dagmøy

ot: så bra.. kan du informere meg fremover eller fortelle hvordan du får beskjed fra etne?

ja adresså e www.etneogomenghestesportklubb.net :P
Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  21:03:40  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
*sukk*.. dem der bare hadde ridebane..
(har istedet strand, skog, fjell og marker..)

ja heilt enig,masse fine tur muligheter her i vikedal,men lite av ridebane,jo foresten Anne synnøve sin isis bane
foresten det har starta ein rideklubb i etne,der får me informasjon om kurs og stevner
ska seinast var et dressur kurs i etne denna halgå

ot: så bra.. kan du informere meg fremover eller fortelle hvordan du får beskjed fra etne?

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  21:09:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg vet om en som KUN rir bane, jeg har mine meninger og det er noe jeg rett og slett synes er forkastelig! Jeg har ridd denne hesten på tur, det er en helt annen hest, hun er våken og oppmerksom, som om hun så trær for første gang!

På banen er hesten daff og lei, den vil ikke frem, den prøver å hoppe til siden når den ser hvor de skal (til ridehallen!) og det er tydelig at hesten er lei. DØDSLEI!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  21:19:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Variasjon er livets krydder.....

Opprinnelig postet av oleo

Nam!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  21:31:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

det var da en fryktelig lang adresse.. men den funker ikke, heller ikke med den manglende N..

Har du vært inne på den siden??
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  21:51:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

det var da en fryktelig lang adresse.. men den funker ikke, heller ikke med den manglende N..

http://www.etneogomegnhestesportklubb.net/
Sånn er den riktig, bare to bokstaver byttet i linken over

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  21:52:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
prøv www.etneogemegnhestesprtklubb.net

da fikk jeg opp siden.

helle var visst før meg..

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~

Redigert av - lucky june den 26/04/2006 21:52:47 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  07:56:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk :) Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  15:33:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er viktig at hesten får ut på tur. Noen ganger leier jeg på tur også.
Kjører eller rir. Beistet mitt blir hvertfall mye blidere når vi er ute på tur!
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/04/2006 :  16:15:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir på bane i ca. .. eeh.. et par ganger i månden(kommer litt an på om jeg er med på kurs osv. mer da). Om jeg skal ri dressur, så skjer det midt i skogen, på rideengene mine, om jeg skal trene sprang skjer det i skogen med naturhinder eller på jordet der jeg har ett enkelthinder stående.

Er i mot unghester som går på bane hele tiden. Som ikke får oppleve koslige rideturer i skogen med psykiske oppgaver for hodet der!
Vet av unge hester som er oppvokst i ridehus/bane. Leietreninga skjer der, longeringa skjer der, ridninga, tømmekjøringa, tilvenning av div ting osv.
Jeg mener at man skal dra med seg unghester på alt. Den skal oppleve mye. Den skal få nyte den tida den er unghest, ha det artig og treninga skal være deres lek! Ikke gå å dasse rundt på en ridebane.

Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  18:15:39  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

ops sorry
men men bra at dei andre retta på ho då.ja gaaanske lång adresse,mn håpe du fekk den informasjonen så du trengte

Du kan ikkje trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du kviskrer Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  18:44:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er absolutt for variasjon i arbeidet (uke med sprang, dressur, tur, fri/longering osv osv). Men jeg vet flere som har ridd mest i ridehus/bane, og har hatt hester som har fungert kjempe bra og har vært i god psykisk og fysisk form.
Tror ikke det finnes noe absolutt svar på dette, men at hver hest må sees an.
Men for min egen del som har en ung spranghest, synes jeg variert arbeid, der kondisjon og styrketrening gjøres på tur, er veldig viktig.

Hege Gå til toppen av siden

Jenny&Quine

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  19:00:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har unghest (3-år i år) som stort sett bare går på bane. Grunnen til det er at hun må stole fullstendig på meg både når jeg er på bakken og på ryggen hennes. Jeg leier henne på tur omtrent en gang i uka nå. Skulle ønske jeg kunne ri men vil ikke ta noen sjanser før jeg føler at jeg kjenner henne og hun kjenner meg. Det er mye verre om det skjer noe ute på tur enn inne i en hall eller på en bane...Ettersom hun blir eldre og har lært mer vil jeg nok ri mere på tur.
Det er viktig med variasjon. Jeg har hørt om mange hester som har gått så mye på bane at de er nødt til å ha måneders pauser der de kun går på tur for å få opp motivasjonen.

Men så kommer det veldig an på hva slags type hesten din er også. Har du for eksempel en araber er du nødt til å stimulere den maksimalt, og lære den nye ting hele tiden. Den trenger mest sannsynlig mye mere variasjon enn en stor halvblodshest som finner det like spennende å gå på banen hver dag (jeg snakker av erfaring...)

Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  22:58:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes faktisk det er helt syyykt å bare ri på bane hver dag, stakkar hesten, den vil jo til slutt bli deprimert, miste all form for inspirasjonnår den aldri får se noe annet enn vandtet i ridehuset eller gjerdet rundt ridebanen.
Selv om det er en dressurhest som går høye klasser burde den få vøre ute og galoppere hverfall 1-2 gr i uka. Da vil man få en hest som blir mye mer harmonisk. Rir selv på banen annenhver dag, tur annenhverdag og fri en dag og hopper en dag.. Dettte trives de fleste hester med..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  23:59:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det ikke litt egoistisk å kun ri på bane bare fordi en selv vil trene dressur el sprang el hva det måtte være?
jeg syns turridning skal stå på lik linje som all annen trening.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.