hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hest som hjelper
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hest som hjelper
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  12:27:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
vet ikk ehelt hva jeg skal kalde det men.

Er det flere enn bare meg somn har det sånn?? siste år hadde jeg depresjoner og det skjedde mye rundt meg som gikk veldig inn på meg..jeg klarte ikke å fungere i hverdagen og sto kun opp pga hesten som jeg hadde.. gikk ikke på skolen engang, låste meg inne på roimmet mitt og orka ikke å være med vennene mine. kun hesten..er det flere som har hatt det sånn eller?

gamle vipen min er mullert

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  12:34:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
HEST=TERAPI
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  12:38:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det er sant.
gamle vipen min er mullert Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  13:07:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp.. Har en periode nå der jeg i grunn ikke orker eller gidder noe som helst, siden jeg ikke liker meg i en praksis periode. MEN hver gang jeg kommer i stallen føler jeg at jeg kan koble av å alt føles mye bedre så lenge jeg er der:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  13:43:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Tror ikke jeg har vært her i dag hadde det ikke vært for Garsy, verdens beste lytter, kobler helt av i stallen, kan grine masse på nakken til gullet, Lykkeligste jenta i verden nå for tiden ettersom jeg har flyttet inn med samboeren, etter et trøbbelt forhold med han før.... Garsy har vel fått hørt det meste, og virker som hun forstår.... Gruer meg til den dagen hu ikke er mer, for den hesten er ALT for meg
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  14:05:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Ja, hadde en sånn periode i fjor, for jeg var utrolig skolelei, og orka ikke å stå opp. Men hesten var redningen=) Til og med når jeg hadde solgt gamle hesten min (var i denne perioden det også, dårlig timing, men dog) dro jeg i stallen hver dag, for det var det beste stedet jeg visste om! Lehar ble redningen for meg, en utrolig nydelig dressurhest, og jeg måkte og pussa han, så hun som eide han ville ikke at jeg skulle kjøpe meg ny hest for hun ville ha meg som hestepasser Var heldig og fikk passe og ri han en del i sommerferien før jeg fikk Kenzo! Takk Lehar=)

Og takk Montesse, Kenzo og Buster også, dere redder meg!!!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  14:46:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
mighty betød virkelig alt for meg..griner ofte over at han ikke er her mere..han støttet meg virkelig da min hund blev kjørt over av toget og katten min blev avlivet tre dager etter, han var der da jeg fant ut at jeg har hjertefeil og mye mer..han var der da jeg fikk vite at armada holdt på å dø da un satte seg fast i myra osv..

det er som stjerneskudd skriver hest= terapi.

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  14:49:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
vet egentlig ikke helt hvorfor jeg lagde dette innlegget, kanskje fordi at i år er det et år siden jeg datt av og fikk armen ut av ledd hvilket satte en stopper på hesteholdet mit:(

Flokus

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  14:51:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hest er best
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/04/2006 :  16:36:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, hesten er terapien min. Har perioder der jeg blir sur og neffor, men da tar jeg meg bare ut en tur til hesten, så blir alt fort bra igjen
Mange som ikke tror meg at man kan ha et så godt forhold til et dyr. Synd det, for en så fantastisk følelse kan ikke beskrives.

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:35:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ps:du bør ikke snakke om følelsene dine her,for er folk her som bare er opptat av å henge deg ut..bare sier i fra fordi jeg bryr meg om deg vennen min:))
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:47:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jepp, hest = terapi. Det vet jeg svært godt selv, går ikke mer inn på saken.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  22:59:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal huske på det jeg:p er rollene våres byttet om eller??hehe er det ikke jeg som skal komme med goooode råd? LOL

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  23:01:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
haha.min kjære samlivs-phsykolog:)))))))
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/04/2006 :  03:09:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan svare både som "rideterapeut" i psykiatrien og for egen del:
JA! Hester er utrolige terapeuter.

Jobbet i psykiatrien siden 1981, og da mye med hester og terapiridning på forskjellige institusjoner. Opplevde utrolig mye positivt med samkvemet mellom hestene og pasientene. Et "problem" var faktisk at andre "proffe behandlere" ikke TRODDE på det jeg fortalte om de gode resultatene i stallen. Kunne si mye om dette, men lar det bli med dette.

Har selv opplevd mer enn min del av "knekker" i livet, og kan da love at det var helse- og sjelebot å kunne dra opp i stallen, "prate" med mine gode firbente venninner og ta en koselig ridetur (og la rullestolen stå igjen ved stallen).

Så alle som har følt støtte, trygghet, vennskap, kjærlighet og "noen å snakke med" i sin hest har min fulle forståelse og støtte.

Fortsett med det!!
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  09:06:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Har slitt i mange år med Anoreksi, depresjon og selvskading.
Det legger jeg ikke sjul på.
En stund ble jeg liggende på sykehuset, og tenkte at jeg aldrig skulle komme meg oppå en hest igjen, helt til en av de ansatte sneik meg med ut og til stallen hvor hun hadde hesten sin, der fikk jeg ri noen runder i ridehuset så lenge jeg greide holde på.
Etter det ble jeg fast bestemt på å bli bedre så jeg kunne komme meg hjem til min egen hest og begynde å ri den igjen.

Nå er jeg nesten helt frisk, og jeg hadde aldrig vert her jeg er i dag om det ikke var for de to vidunderlige hestene mine.

Redigert av - Sassy69 den 25/04/2006 09:07:26 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.