hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vil ikke forbi!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Vil ikke forbi!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Flokus

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  13:29:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det finnes en debatt om akkuratt dette fra før av..

Hrafn pleier å verge når jeg skal ta meg en runde på banen, jeg vet ikke hva det er, og noen ganger er det slik at han bare galopperer ''rett ut''.. Jeg holder ham, slik at han aldri kommer langt, og får han opp igjen, men han bare stopper på veien inn på banen. Kan noen gi tips?

Klem

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

carambee

Skrevet - 18/04/2006 :  13:51:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Han vil ikke være på banen? Er det det du mener?

Enten synes han det er forferdelig kjedelig der, eller så forbinder han det med å måtte jobbe og ta i litt ekstra.
Prøv å gjøre øktene på banen varierte og enkle.
Ri mye rare rideveier uten å kreve for mye. Gå ut v banen før han blir lei.

Prøv å gjør det sånn noen ganger, ikke bare jobbe-jobbe hver gang dere er der...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  14:18:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Kremt*
Som jeg tidligere har sagt i et innlegg, er ''banen'' en sti på 400 meter som går rundt et skogholt.. :-P..

Jeg rir bare for hobbylysten, det er eierne til Hrafn som ''trener'' han skikkelig..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  15:31:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
*Kremt*
Som jeg tidligere har sagt i et innlegg, er ''banen'' en sti på 400 meter som går rundt et skogholt.. :-P..

Jeg rir bare for hobbylysten, det er eierne til Hrafn som ''trener'' han skikkelig..

Opprinnelig postet av *Hrafn*

Det er ikke så lett å vite at "banen" er sti sånn helt uten videre da.

Hvordan er hesten med eieren? Gjør den det samme med h*n?
Som vanlig bør det sjekkes ut om hesten har ubehag hvis dette er noe som forekommer i mange ulike situasjoner.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/04/2006 :  22:27:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kanskje det er troll i skogen? Matilda pleier å se mange rare spøkelser i skogen til tider...
Han er muligens frekk, men hvis det er sånn at han tror det er noe ekkelt som venter der inne kan det kanskje hjelpe med noen trøstende ord, og en avslappet rytter...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  22:58:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg fikk et råd en gang om å synge når jeg blir nervøs. Da tvinges man til å puste riktig og man blir mindre anspent, noe som igjen påvirker hesten (som igjen kan bli redd av sangstemmen min da, men det er en annen sak :P)¨. Hestene plukker opp mange signaler vi ikke er klar over at vi sender; så det gjelder som carambee sier å være mest mulig avslappet selv.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  21:21:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
*Kremt*

Opprinnelig postet av *Hrafn*

Det er ikke så lett å vite at "banen" er sti sånn helt uten videre da.

Hvordan er hesten med eieren? Gjør den det samme med h*n?
Som vanlig bør det sjekkes ut om hesten har ubehag hvis dette er noe som forekommer i mange ulike situasjoner.

Opprinnelig postet av christine26.

Hrafn er mye snillere med h*n fordi de har lange bein, er sterkere og virkelig er strengere enn meg, hva kan man forvente av ei jente med ødelagte knær? Jeg klarer jo å drive ham frem, men hadde ikke pisken vært oppfunnet, hadde jeg nå lugget på sykehus. Jeg står selvfølgelig ikke å pisker han ihjel, men et rapp bakpå så skjerper han seg..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  21:22:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forresten, det med synging.. ''Banen'' er det nermeste stedet å ri på for flere staller, så det er vel litt flaut viss jeg plutselig skulle komme inn på stien å synge Anastacia ? :-P
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.