hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten min går sikksakk!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hesten min går sikksakk!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Straight Chip

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  00:52:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg er ute å kjører med hesten min, en kaldblodsvallak på 4 år etter Spang Best u. Durga, så går han bestandig fra side til side på veien. Prøver jo å rette han opp å få han til å gå rett fram. Kan det noe å ha med at han er lang i tåa? Han klikker litt sko av og til. kan det hende at han har fått vondt av det før en gang å at han er litt redd for å gå rett fram fordi han er redd han får vondt igjen?? Hva kan jeg gjøre for å få han "på rett kjøl" igjen? Skal sko han med noen spesialsko neste gang nå. Han er også veldig ukonsentrert når han er ute å går...

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  12:45:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
kjører du på slakke tøyler eller holder du vanlig trav-stramt?

hesten min er veeldig varsom i munnen når det gjelder kjøring(ridning oxo)
så var det ei som skulle prøve å kjøre han,å han gikk sikksakk.
jeg skjønte ingenting og det gjorde ikke dama heller.men da jeg ble med en tur,fant vi ut at hun var veldig hard på hånden(vant med å kjøre gærne travhester).
nesten litt sageliknende.å dette gjorde hesten min veeldig forvirra.men det renger ikke ha noe med ditt tilfelle å gjøre altså.
men kan like godt ha noe med høvene å gjøre.kansje hans måte å stilne smertene på?
ulykker kan også gi sitt preg..ukonsentrasjon kan komme av så mangt.bare prøv å gjør det gøy for han,kansje bare ta en liten 10 minutters tur?eller gjøre holdt øvelser og liknende..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  15:01:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Han er også veldig ukonsentrert når han er ute å går...

du kan være ganske nære svaret ditt her.
Kopi av melding:
Kan det noe å ha med at han er lang i tåa?

hvorfor er han lang i tåa? kan ikke hovslager få gjort noe med dette?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Straight Chip

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  16:30:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjører med slakke tøyler, men da blir han liksom værre. Han skal gå fra side til side... skjønner ikke helt det. Han gjør det oxo når han traver av og til.

Joda... har jo fått hovslager til å ta tåa litt... men det vokser jo ut igjen.. Han skal snart skoes igjen og da skal vi sko han med sånn spesialsko. Og gleder meg noe jævlig, for nå når vi skor skal vi sko uten pigg å da skal vi ta han med på banen å kjøre hurtig!! Å jeg er veldig spent å håper han er klar til å starte i prøveløp=D

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  16:45:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal du sko med spesialsko bare fordi tåa er for lang? Løsningen på det er jo enkel, da må man rett og slett sko oftere.

Vinglingen har med ukonsentrert hest å gjøre. Og det kan også løses enkelt ved å kreve noe av han hver gang han begynner å vingle.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 18/04/2006 :  10:29:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Høres ut som om hesten din er en smule mer ukonsentrert enn han burde være og bare virrer rundt i sin egen lille verden. Har du prøvd å kjøre han med skylapper?? Du kan først prøve med halvstengte for å ikke hindre sikten helt. Da må han konsentrere seg mer på det han skal gjøre enn å virre rundt.

Hvis han ikke skjerper seg helt med halvstengte skylapper kan du jo prøve helstengte.

Lykke til

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Straight Chip

» VIP

Skrevet - 18/04/2006 :  22:25:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for tips!! skal prøve de ut i morgen:D Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.