hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelpetøyler- hvor vanlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hjelpetøyler- hvor vanlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

carambee

Skrevet - 28/04/2006 :  13:18:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
On topic:

Så til off topic:
Folk er forskjellige og noen kan føle seg såret over diverse kommentarer, men hvor mange av dere angrer på ting dere har gjort med/mot hesten? Jeg har gjort mye opp gjennom årene fordi jeg ikke visste bedre. Har dette vært ting som kunne ha påført hestene unødvendig slitasje på sikt? Meget mulig. Jeg har kanskje vært med å påføre hesten min draktbruskforbeininger. Og jeg angrer på en god del ting jeg har gjort, men kunnskapsnivået mitt var for dårlig når jeg gjorde det til at jeg hadde muligheter til å tenke anderledes. Vil også understreke at dette ikke var ting jeg gjorde på egenhånd og etter eget hode, men i samarbeid med instruktører...

Mvh Torill

Opprinnelig postet av Chevaleresse

Jeg angrer på ting jeg har gjort i mitt hesteliv. Selv om jeg ikke viste bedre, og gjorde som de "flinke" gjorde. Burde brukt hodet, men hodet var litt tommere da.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

1974

Skrevet - 27/06/2006 :  12:52:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alle hester er forskjellige..Jeg brukte av og til hjelpetøyler på min unghoppe jeg hadde før,hun krevde mye støtte som jeg ikke klarte å gi før på slutten i ridepasset da hun gikk mer ærlig frem,hun viste tydelig selv at hun ble mer harmonisk og likte å jobbe da..
Så hjelpetøyler riktig brukt kan være bedre enn uten mange ganger,man må ikke fordømme dem nord og ned her heller..
En uerfaren rytter kan ha god hjelp av hjelpetøyler om de blir brukt riktig("usnurpete") og man rir godt nok inn bakifra så hesten får hevet ryggen,alt kommer jo ann på rytteren som rir,så dette kan jo bli en evig debatt....
Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  16:27:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker graman innimellom, f.eks. med den nye hesten min når vi red på tur fordi hun dro opp hodet og sprang av gårde.. Gramanen hang løst helt til hun dro opp hodet. Nå har hun sluttet med dette fordi hun fant ut at det var mer behaglig å ikke dra opp hodet da det ikke ga ønsket effekt..

Strikk bruker jeg ALDRI, og kommer ALDRI til å gjøre det heller..

Jobbet i en sprangstall i sverige for noen mnd siden, der red de med martingal uansett om de hoppet, red på tur eller dressur på banen (tom. på skrittetur!), skjønner ikke helt hvorfor, for martingal gjør jo ikke noe nytte når hesten går i rett form. Hmmmm..
Var på en del nationale stevner (sprang) i sverige, og det var bare VM i graman, ble såå irritert, her rir de 150 cm sprang, men måtte ha på graman på oppvarmingen og premieutdelingen for at hesten skulle gå "rett". HEHehe.. Mulig det var en enkel løsning fordi de ikke orker å "jobbe" med hesten, veit ikke jeg..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.