hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor gammel bør fòrrytteren være???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Hvor gammel bør fòrrytteren være???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  13:38:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg var 11 da jeg fikk hest på for. Det gikk veldig bra, men jeg hadde voksne til å hjelpe meg hvis jeg trengte det. Som regel så gikk det jo greit da. Jeg var veldig flink og pusste utstyr en gang i uka. Møkkte alltid bra ut. Var med og hjelpe til med andre ting ogsås som å leie på nybegynnertimer. Var der som oftest fra etter skolen til langt på kvelden.

Men jeg tror ikke jeg hadde latt en 11 åring tatt hesten min får det om!

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 13/05/2006 :  17:53:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er lei aldersdiskriminering. Alle må begynne en gang! Du burde mer lete etter en ansvarsfull og en som er villig til å lære, enn en voksen. Jeg vet om noen som er 10 år og mye mer ansvarlige enn folk på 16.

Gnyr har et poeng. Jeg er ikke så fryktelig glad i å ri, stelling er morsommere.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  18:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
My last word:

ERFARING HAR INGEN ALDERSGRENSE!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  19:15:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Erfaring har ingen aldersgrense, men ansvarlighet, rasjonell tenkning og reaksjonsevne har. Både nedover og oppover. Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  19:33:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Erfaring har ingen aldersgrense, men ansvarlighet, rasjonell tenkning og reaksjonsevne har. Både nedover og oppover.

Opprinnelig postet av Formosissima

Joda, men det var bare erfaring jeg nevnte der.. Hadde jeg nevnt ansvarlighet, rasjonell tenkning og reaksjonsevne så hadde jeg forstått din reaksjon..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  20:20:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Jeg er jo enig med at voksne kan være mer ansvartfulle osv. noen ganger, men det er mange små (10++) som er ansvarfulle osv...
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 15/05/2006 :  22:38:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, finnes sikkert mange ansvarsfulle 10-11-12 åringer- det er ikke det , men JEG vil ikke ha de på ryggen til hesten min. En 11 åring klarer ikke tenke slik en voksen gjør i en panikksituasjon, eller i en ulykke, hva som helst... det er jo naturlig at man tenker annerledes når man er voksen eller har masse erfaring, og erfaring kommer med alderen.
Men jeg VET at det er mange flinke "barn" der ute som sikkert kan ta masse ansvar og vet hva de gjør, men de får ikke ri min hest.
Jeg har verdens snilleste hest som aldri gjør noe galt, stikker aldri osv, men da jeg lot en jente på 11 som hevdet at hun kunne ri så og så bra ri han på ovalbanen her så stakk han som bare det!!!
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  15:21:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner deg egentlig godt, Cindy.. En som rei yndlingshesten min var så dum at hun slapp tøylene i galoppen, så han tryna, stakkars... Vil egentlig ikke at noen som ikke er så erfarene skal holde på med hesten jeg er hestepasser for, men hun har jo fôrrytter...

saraogahmed

» VIP

Skrevet - 17/05/2006 :  17:44:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.. Jeg syns du burde la noen av de 11-åringene prøve ri hesten din. Man vet jo aldri om denne jenta virkelig er flink? Mange "voksne" har allerede hest elr er forryttere.. Men lykke til da Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:13:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Eeeendelig fått låv til å ha hest på halvfôr!

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:56:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
JEG var ikke ansvarlig som 12 åring, men føler meg ansvarsful og moden nå som jeg er 14. Men alle er forsjellig. En 12 åring kan lett falle for fristelsen av forskjellig morsomme ting som de ikke får lov til/ kan være farlig.

Men ikke vurder kun ut av alder. Møt personen(Anbefaler og bare ha en, hvis de er to kan hesten fort bli et leketøy.) Vær der di første gangene, vær flue på veggen. Vet at mange sikkert oppfører seg ekstra fint når eieren er å ser på, men du får en inntrykk av personen og åssen hun håndterer hesten

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.