hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ungforrytter og ansvar.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Ungforrytter og ansvar.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  15:24:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Det er ei ung jente som har lyst å prøve Tassen, og bli hestepasseren hans.
Det jeg lurer på er, siden hun er under 18,(11-12 år) hvem sitt ansvar det er om noe skjer med henne mens hun rir hesten min?
Hjelper det å skrive kontrakt med foreldrene om at hun rir på eget ansvar?

Hvor ung fòrrytter er det forsvarlig å ha på en til tider stresset/hissig traver?
Veldig usikker på dette med å ha unge jenter som hestepasser/forrytter..

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  16:36:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Foreldrene har alltid ansvar for barn under 18. Skjer det noe med henne har sannsynligvis foreldrene forsikring som dekker henne. Du bør absolutt ha kontrakt med foreldrens underskrift, og snakk med dem om hesten før du lar jenta ri slik at de er klar over hva ungen deres begir seg ut på.

Kanskje ikke økonomisk, men ihvertfall moralt sett er det jo fryktlig dumt for deg hvis noe skulle skje, så hvis du føler deg usikker med å la jenta ri hesten din, la heller være. En jente på 11-12år kan godt være veldig flink, men lav alder tilsier allikevel ofte lite erfaring og tilbøyelighet til å finne på uansvarlige ting.

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  18:43:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så vidt jeg veit,er du uansett ansvarlig dersom jenta kommer til skade når hun rir og håndterer hesten din. Finnes tidligere debatter.

Dette hadde ikke blitt aktuelt,dersom jeg eide hesten.

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  21:15:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Eier er ansvarlig for skader hesten sin gjør, ja, men folk har vanligvis skadeforsikring som dekker skade på dem selv og de fleste hesteeiere har vel forsikring som dekker skader på hesten. Men utenom det økonomiske ved skader ol er det foreldre som er ansvarlig for det ungen deres gjør og hesteeier som er ansvarlig for det hesten gjør. Altså, forrytteravtalen bør være en avtale mellom hesteeier og foreldre, siden det er de som sitter på ansvaret (ikke mellom hesteeier og jente på under 18). Så er det opp til hesteeier og foreldre hva de "kan leve med".
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  21:22:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke jeg hadde vært moden nok til å ri en stresset og hissig traver da jeg var i 11-12-årsalderen, men dette er jo individuelt.

Hvis du bestemmer deg for å ha hun som fôrrytter, kunne det kanskje være en ide å forklare henne når hesten reagerer sånn og sånn, og hva hun bør gjøre?:) Gjerne være med henne de første gangene.
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  22:13:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Vi skal ikke ha henne som forrytter/hestepasser.

Jeg ble litt forvirret av svarene her

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.