hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mannevond..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Mannevond..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 15/04/2006 :  20:54:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har fått ei snart 6 år gammel kaldblodshoppe på stallen,men de siste to ukene har hun blitt ille. (Sal+hodelag er nytt og nettopp blitt tilpasset.) Hun står i luftegård med tre andre hester, for det første henger hun på gjerdet hele tida, så plutselig flyr hu etter alle hesta og virkelig smeller til og glefser etter de. Prøvde å sette henne sammen med min i dag,men hu var like ille,jagde han og sparket etter han så tilslutt gikk han på trynet i søla helt gjennomvåt av svette, i tillegg flyr hun på gjerdet til den andre hesten og slår gjennom. Når vi skal inn og fore eller fylle opp vann kommer hu i hundre og glefser etter oss og sparker. Skulle ta henne inn i dag og da tuslet hun bak meg men plutselig kom hu i hundre og glefsa tak i skulderen min, jeg tok henne da og "jagde" henne inn på en volte og rygge hanne men da sparket hun etter meg,hun sparker etter folk i boksen også,går hester forbi går hun bortover gitteret med tenna..
Hun som eier henne skal nå sende henne til noen som driver med horsemanship.. hun har aldri blitt behandlet dårlig,og vi har satt henne på plass alle sammen,men alikevel er hun "sjef"...
Er hun plutselig blitt mannevond..eller hva..? Noen her som har opplevd lignende...?

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  21:40:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Tålte hun ikke stallskifte?

Line
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:12:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
huff,det høres ut som hun har det kjempevondt!
vurdert dyretolk?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 15/04/2006 :  23:24:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Noen hopper blir slik når de er brunstige. Gi henne litt tid, og vær tålmodig med henne. Det er ikke så lett å være ny et sted, før man har funnet plassen sin i flokken. Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 15/04/2006 :  23:27:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Ofte er slike hester som ser sinte ut, og ikke har noen eksterne grunner for å oppføre seg slik, bare redde/ bekymrede. Ny/ ubekvem--> forsvarer seg med å være "sint". Mer typisk for hopper enn for hingster, faktisk! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  08:12:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis hesten ikke var sånn før hun byttet stall er ikke dette hennes egentlig jeg.
noen trenger mer tid enn andre.
hesten min er takler ikke stallskifte så bra. ble en helt annen hest i negativ form, og da boksveggen ble sparket ned måtte jeg bare ta henne hjem. og da ble hun sitt gamle jeg.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  10:06:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Som de andre sier, det kan være stallskifte.

Men siden det er ei hoppe, er hun kanskje brunstig nå. Dersom hesten lider av sterk nymfomani, kan dette også forklare oppførselen hennes. Men dette vil da gi seg når hun ikke er brunstig lenger, men det vil være et problem man har hver gang hesten er brunstig, og det finnes desverre ingen behandling mot denne lidelsen, dersom det er nymfomani hun har.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  12:50:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
..det finnes desverre ingen behandling mot denne lidelsen, dersom det er nymfomani hun har.

Jo, dyrlegen kan i ekstreme tilfelle gi hormonsprøyte slik at ikkje hoppa blir brunstig.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  12:58:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
..det finnes desverre ingen behandling mot denne lidelsen, dersom det er nymfomani hun har.

Jo, dyrlegen kan i ekstreme tilfelle gi hormonsprøyte slik at ikkje hoppa blir brunstig.

Opprinnelig postet av Gunvor, Løkki og Belinda

Fillær'n.. Da må jeg oppdatere boka jeg har foran meg her, hehe..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 16/04/2006 :  14:11:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Hopper kan komme i brunst når de kommer på et nytt sted der det er andre hester eller det kommer en ny hest på stallen.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 16/04/2006 :  18:56:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp,hun er brunstig (pms hoppe:P)
Jeg begynner snart å lure på om det er no med stallen, alle hestene som kommer dit blir helt annerledes,stressa og strie, min blei også det,så nå tenker jeg å si opp om en mnd,og flytte han tilbake dit han stod før. Helt forferdelig miljø er det der og..

Ja,jeg tror rett og slett hun bare er veldig forvirra. Er ingen steder å ri tur heller da det er veier og trafikk på alle kanter..ikke no trivelig sted nei....

Skal ha veterinær nå på henne+ horsemanship som sagt. Men innerst inne tror jeg de fleste hestene der hadde hatt det mye bedre et annet sted!
Gå til toppen av siden

hestønskes

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  17:20:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi har en mannevond hest på stallen, sosialblakken. Han bet av min kones øreflipp!Han har alltid vært litt rampete, men visste ikke at han oppførte seg slik. Øredobben til torhild fikk han også med seg, men heldigvis fant jeg den igjen i avføringen hans da jeg møkket tre dager senere! Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  23:55:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hvordan er stallen...? fikk selv en hest på for som gikk under betegnelsen gal, men hun forandret seg veldig positivt ved stallskifte. fra å angripe alle andre hestene, forsøk på å klatre over boksveggene, ble hun rolig, harmonisk og kunne gå på beite med ei annen hoppe på stallen. og hun ble en engel, selv om hun gikk inn i brunst med en gang hun kom.
hun tålte ikke alt oppstyret som var på det store ridesenteret hun sto på før (masse mennesker, hester, og noe som foregikk hele tiden...) men når hun ble flyttet på en liten, rolig stall, med få hester, få mennesker, og fikk gå ute hele dagen, ble hun totalt forandret...

Så stallmiljøet har mye å si...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.81 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.