hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hukommelse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hukommelse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  11:39:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hester god hukommelse?

For 1 år siden stod hesten min på en stall der hun virkelig hadde overtaket, hun var sjefen. Derfor var det en del problemre med hun, hun nektet å bli med vekk fra de andre hestene, absolutt NEKTET.

Etter dete har hun stått på en annen stall, (ikke av den grunnen, var på ferie i den andre stallen). Vi har trent mye på dete med lederskap, og det har bedret seg mye (ikke heeelt bra ennå, men myye bedre enn før).

Så det jeg lurer på er om hesten kommer til å huske hvordan det var i den andre stallen hvis jeg drar dit igjen på ferie?
Vil hesten prøve seg igjen, og være sjef?
Som sagt har hun ikke blitt helt "bra" igjen, har fortsatt problemer, men det er mye bedre enn før.

Burde jeg heller dra et annet sted med hesten, eller vil ikke hesten huske hvordan det var der?

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  20:21:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke mye peiling, men tror hester kan kjenne igjen steder og vite hvor de er. Om hun stod der lenge vil hun sikkert kjenne det igjen.. Men om hun vil bli "sjef" igjen der, veit ikke.. Kommer vel endel an på hvor godt knyttet hun er til deg nå også vil jeg tro.. Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  22:25:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jepp,hester har god hukommelse.både på godt og vondt..
men de kan alikevel ikke tenke i fortid og fremtid.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/04/2006 :  00:42:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester har UTROLIG god hukommelse - på godt og vondt.

"En hest glemmer aldri" er et utsagn jeg har erfart utallige ganger.

Kunne skrive sidevis om dette også, men essensen er nevnt ovenfor.
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 14/04/2006 :  12:04:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jeoo, hun husker nok den gamle stallen, men hvis du har klart å etablere et bedre forhold mellom dere vil nok ikke det forsvinne helt.

Det er mulig det settes tilbake noen steg. Du må kanskje regne med å jobbe litt mer med det igjen. Men se på det som en utfordring! Fortsett på samme måte. Ikke mist motet his det blir problemer igjen. Bare gjør det du har gjort til nå. vær tååålmodig

Lykke til

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 14/04/2006 :  16:59:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forholdet mellom meg og hesten er ikke blitt helt bra ennå.. Hun vil ikke bli med meg vekk fra stallen/der det er andre hester (f.eks ut på tur...).
Hesten prøver å løpe meg ned og det er egentlig farlig, for hun sparker... På området er hun snill og har respekt for meg, men ikke når vi skal vekk fra stallen og de andre hestene..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.