hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Holde pisken riktig.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Holde pisken riktig.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Bustetrollet

Skrevet - 14/04/2006 :  17:24:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har litt problemer med å holde pisken riktig, spessielt når man samtidlig skal holde hånden riktig.

Tips?

Sånn som jeg holder i tøylen da, så er det tommelen øverst, samtidlig som håndleddet skal være litt løst og ligge rett med nesten av armen.
Oi .. dårlig forklaring.

Ikke det at jeg bruker pisken når jeg rir Rosita, men synes det allikevel at det kunne vært greit og holde i pisken riktig når jeg først skal tulle meg til å bruke den!

Redigert av - Bustetrollet den 14/04/2006 17:24:29

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  19:23:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
holder pisken rett opp jeg,fordi da har den innvirkning:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/04/2006 :  19:30:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rett opp?

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  19:40:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Sån rett opp over rompa på hesten kanskje? :S
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  19:43:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
rett oppover foran deg=P
foreks, har dere sett de derre folka som fisker store fisker også har de et sånt belte der hvor fiskestanga er festa foran, det ser omtrent sånn ut i forhold til deg.
ble det der uforståelig eller?=P hehe

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/04/2006 :  19:47:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei, det var ikke forståelig, Susanne =P

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  20:13:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
rett oppover foran deg=P
foreks, har dere sett de derre folka som fisker store fisker også har de et sånt belte der hvor fiskestanga er festa foran, det ser omtrent sånn ut i forhold til deg.
ble det der uforståelig eller?=P hehe

Opprinnelig postet av susanne

Pisken fremover hodet på hesten? Du har vel ikke festa en gulrot i den også?

(sorry, Ragnhild i sliten-modus)
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  20:19:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønte ikke jeg... Ingen som har bilde da?

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  20:36:23  Vis profil  Svar med kopi av melding

Sånn regner jeg med Susanne mener. Folk som rir barokk/klassisk dressur holder pisken rett opp.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 14/04/2006 :  20:38:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Måtte flire litt nå.. Har sett riktig mange ryttere ri med "kvisten" sin rett opp, jeg gitt, men de er ofte i litt andre rytterkretser enn "pisken ned" ryttere, har jeg lagt merke til...

Og kombineres ofte med enhånds fatning på tøylene, om jeg ikke tar helt feil...

Selv klarer jeg verken ri på enhåndsfatning, eller holde en pisk skikkelig samtidig som jeg holder hendene rolig nok på vanlig fatning.

Ergo, ingen pisk på meg....
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 14/04/2006 :  20:39:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
åååå kristy, du rakk å få inn innlegget ditt før meg.. ;)

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:29:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Synes det så snålt ut jeg:P minner meg om han som banka hesten med pisken. ser litt ut som om han skal slå den. (Pisken til han som banka var mye kortere da, sprangpisk). Rir med pisk, men tror aldri jeg har tengt på hvordan jeg skal holde den. Bare den er der når jeg trenger den er alt ok for meg.
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:29:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
HAHA, ja det var akkurat det jeg mente *slåsegpåpannen*
er visst ikke den beste til å beskrive også hadde jeg akkurat sett sånne fiskere på tv=p

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:33:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
For å få riktig håndstilling bør du ha pisken pekende bakover, liggende mellom hofta og låret liksom. Da får du hånda på høykant. Det er vanlig å få "sykkelstyrehender" ved å ha pisken lengre ned på låret. Har denne feilen selv, og for min del har jeg etter mange år funnet ut at årsaken til at jeg holder hendene slik, er fordi albuene ikke ligger tett nok inntil kroppen. Når jeg får albuene på plass, faller også hendene i riktig stilling. Og pisken følger deretter..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/04/2006 :  22:44:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, takk

Får prøve igjen i morgen.

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:46:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
takk kristy:)
grunnen er at da er den utenfor synsvinkelen til hesten,for oss med lydige hester,så holder det da bare å vise den litt,å dermed påvirkes hesten..

men dere som rir med sprangpisk:hva bruker dere denne til?slå når hesten ikke hopper høyt nok for dere???

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.