hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kaldblods på engelsk ;)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 kaldblods på engelsk ;)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:01:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Bare lurte på en ting. Hvis du snakker med noen på engelsk, f.eks. over internett, og skal si at du har en kaldblodshest... "I have a coldblood horse"?! Vet noen om det er noe "offisielt" navn, eller...? Fullblods heter jo thoroughbred, og du har jo warmblood.
Bare begynte å tenke på det, litt dumt å hver gang du skal si hvilken rase hesten din er, begynne med "well, in Norway we call it a "kaldblodshest", but it's a kind of a heavy cob-type, often used in trotting but.." og så videre!

www.freewebs.com/hannaoglukas

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:10:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Man kan fint si coldblood på engelsk når man snakker om kaldblodshester, ellers brukes utrykkene draught/draf hourse eller heavy horse om kaldblods. Det virker som det ihvertfall i travermiljøet benyttes "norwegian coldblood" om kaldblodsen, selv om det høres litt.. rart ut :P
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:36:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fullblods heter jo thoroughbred, og du har jo warmblood.

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

Heter ikke varmblods Standardbred da (Men man kan vel si warmblood også)? ;)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:41:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg sier Warmblood og Coldblood horse. Om det er hestefolk man snakker med så skjønner de det. Ihvertfall de jeg snakker med :P
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:42:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Takk for svar Eva!:)

Såvidt jeg har fått med meg, bruker man standardbred om varmblodstraver, og warmblood (f.eks. danish warmblood) om varmblods ridehest. Har ihvertfall sett uttrykket brukt i engelske hesteblader osv

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:44:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
norwegian coldblooded kan du si:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:52:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kaldblodstraver er draft trotter. Varmblodstraver er Standardbreed, varmblods ridehest er warmblood og fullblods er thoroughbreed.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 13/04/2006 :  00:10:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
(Norwegian) Dole er også mye brukt på kaldblodstraver og døl på engelsk. JA, jeg vet at det er to forskjellige raser/stambøker, men det vet ikke de i 'den store verden'.. Har også lurt en del på dette i perioder, da det har vært diskusjoner på det, og jeg har valgt å kalle det Norwegian Heavy Trotter. Om det er riktig aner jeg ikke
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.