hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bitless bridle
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bitless bridle
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  21:05:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
O/T dette her, men jeg ser for meg presset formosissima snakker om er når man rir med jevn kontakt på tøylen? Hvis tøyler bare henger helt løst kan jeg ikke se hvordan det kan presse noen steder. Uansett, enig i at et bittløst alternativ som legger mye press på hesten når man drar i tøylene ikke er ideelt i en ridesenterbedrift, hvor jeg regner med at forskjellige ryttere på ulike nivåer rir hestene.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  21:29:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ugh, jeg får ikke til å forklare det ordentlig.
Når nybegynnere og personer som var litt hardere på hendene enn man strengt tatt burde være red med dette, så ville ikke remmene gli tilbake etter at de hadde tatt (og fått beskjed om å slippe), slik at vi konstant måtte hoppe av og dytte de på plass igjen (dette skjedde også dersom hesten fant på å riste på hodet for å få vekk fluer o.l.). Trass i x-antall smørninger osv.

Det er dette jeg mener med konstant press, tar man - så gir de ikke lett slipp igjen. Som sagt jeg får ikke til å forklare det :-/
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  23:24:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok da skjønner jeg hva du mener Jeg har ikke opplevd det problemet, eneste negative er at tøylene kan vri seg av og til slik at det blir en "snurr" under men fikk tips til hvordan jeg skal løse det. Som sagt trenger jeg bare lirke så gjør han som jeg ber om (bruker det selvsagt i kombinasjon med sjenkel og sete)
Lugget hardt EN gang ned ei fjellside da det gikk litt fort og det var utrolig for en respons! Vet ikke om det er spesielt med Ulskaug som sagt siden han er ekstraver og kan finne på å legge seg på bittet, men han stresser veldig lite (ingenting) med BB og for oss funker det fint. Vi rir også så lange turer at det er prsktisk å kunne knyte/ la han gresse og da er det supert
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  10:02:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
http://www.gebisslos-reiten.de/presse/BB_S_Seilzuegel_gross.jpg Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  11:21:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Den der funker nok mye bedre enn Hooks sin. Det er "sidestykkene" eller hva man kaller det som ikke ga slipp hos svigers, iallfall. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/04/2006 :  12:23:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.bitlessbridle.com/tbbfaq.phtml

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  14:49:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Unnskyld meg, men syns ikke BB var ¨all that¨, jeg.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 15/04/2006 :  11:48:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte sidepull hos Høøk ( den til 529.- ) Jeg synes den fungerer helt perfekt på hesten min. Han tok det med en gang, å lystrer nesten like bra som med bitt (det er bare viljen som setter seg imot der i gården)
Kvaliteten er nok ikke den beste, men så var det ikke så dyrt som et orginalt BB heller. Passer godt ti å prøve med første gang, uten at det koster for mye.
Jeg investerer nok i et orginalt BB senere!
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  12:12:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Er helt enig i det Formosissima sier...
Jeg liker ikke bittles briddle, vil heller anbefale sidepull.!

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  13:42:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Enig med Formosussima. Det blir liggende et lite press etter tøylen på bitless, det vil si; bitless gir veldig tregt etter for ettergift, slik at signalene ikke blir så tydelige og lett forståelige for hesten.

Har ridd med bitless selv, men for meg var det mer eller mindre unødvendig i det hele. Sidepull kan derimot anbefales på det varmeste!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  17:18:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har ikke jeg ridd mer enn 5-6 ganger med sidepull så jeg er ingen ekspert, men for meg føltes det som å ri med grime...
Jeg har lest at nesereimen kan være veldig farlig om man bruker den for hardt så jeg var hysterisk redd for å holde igjen.
Fikk ikke helt til å samle hesten da han bare bøyde inn hodet. Føler at med BB som virker over nakken også er med på å få med meg "hele" hesten. Vanskelig å forklare da jeg ikke er noen dressurdame (-: kjenner i alle fall at bakparten er med og jobber innunder. Hesten min har veldig lang rygg så det kjennes godt når han bare bruker fremparten.
Når vi rir på tur henger stort sett bare tøylene der da han går på stemmen/sjenklene men når vi jobber har jeg kontakt på begge tøylene og da er det nok å "vri" håndleddene for ettergift. Drar aldri tøylen helt gjennom ringen. (om det gav noen mening...uff...knot! grrr..)
Men det blir vel som med andre hodelag, hver sin smak?
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen
Redigert av - Harneshaug den 15/04/2006 17:22:52 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  17:30:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hver sin smak ja. Selv liker jeg sidepull aller best, også bedre enn vanlige hodelag.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  21:23:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har aldri brukt bb selv og kjenner ingen som gjør det heller.

Liker side-pull jeg, og er fornøyd med min.

Therese
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:33:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Og for å ta meg selv; jeg foretrekker hack. Bare dersom noen skulle finne på at hack er negativt, så vet jeg hvordan en hack håndteres ;-) Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  02:03:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
så fint for deg da..........
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.