hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bitless bridle
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bitless bridle
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  11:33:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Hvor i Norske butikker får jeg tak i dette.
Ser at de har på tofs, men den kostet kr.1500, og det er litt mer enn hva jeg har til overs.

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  12:55:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei... det er dessverre det det koster...
Jeg kjøpte fra bomfrisal.no men da hadde de igjen til gammel pris som var 1200.
MEN det er laget av et helt fantastisk lær som varer i MANGE år. Utrolig mykt og fint, har aldri hatt et så godt lær i et hodelag før. Om du smører det en gang i blandt blir du i alle fall ikke å slite det ut.
Det finnes billigre alternativ bosal osv. men jeg synes ikke de er så gode å ri med, virkningen blir på en helt annen måte.
Jeg er i alle fall veldig fornøyd med mitt. Du kan jo prøve å søke på nett og se om du finner det billigre i utlandet? Lykke til.
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 12/04/2006 :  13:30:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
De har faktisk fått en bitless bridle på www.hooks.no nå. Om kvaliteten er så bra vet jeg ikke,men den er ihvertfall lagd etter samme prinsipp!
Koster: 529,-
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  14:06:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke den fra Høøks selv, men har vurdert den, i.o.m at jeg like godt å ri uten bitt.

Bilde:

http://www.hooks.no/Butik/assets/product_images/stor/300404.jpg

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  14:19:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Takk

Bestillte den fra hooks, skreiv i bestillingen at jeg håpet den kom litt raskere en sist gang jeg bestillte noe der i fra, for da tok det 8 uker!!

Får teste ut denne, og skulle det vise seg å være skikkelig dritt så får jeg heller investere i ny når høsten og stipenda kommer:-p
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  14:28:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingenting er bedre enn å lage det selv.. ;-)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  15:23:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av *Hrafn*

Hvordan gjør du det?

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  16:35:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vil ikke anbefale bitlessen fra Høøks. Anbefaler ikke bitless heller jeg da, finnes langt bedre bittløse alternativer. Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  17:02:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av *Hrafn*

Hvordan gjør du det?

Opprinnelig postet av Mari^_^

Det vet jeg ikke..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  17:20:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima kan du vær så snill å forklare/begrunne utsagnene dine?
Hun spurte ikke etter meninger ang BB men hvor man kunne få kjøpt det...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen
Redigert av - Harneshaug den 12/04/2006 17:24:51 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  17:49:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Harneshaug: Jeg regner med Sassy69 kan svare for seg selv, tror ikke du også det?
Jeg kommenterte Høøks sin, og at jeg ikke ville lagt penger i den (aller helst ingen, men iallfall ikke Høøks sin). Grunn? Jo, tar man i tøylen og får dette presset - så er ikke læret i Høøks sin smidig nok til at det glir tilbake, ergo; konstant press. Har også sett dette hos mange både billigere og dyrere bitless bridles - press gir ikke etter når tøylene slipper press.

Dette har jeg sett bl.a. i bruk på mine svigerforeldres hestesenter; de ville bruke bitless for et bedre alternativ for hesten, men endte opp med bitt/sidepull.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  18:50:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Sidepull er tingen, hehe.

Nå har jeg aldri prøvd bitless birdle selv, men hun jeg vet som rir med det (den fra høøks) er ganske tilfreds.

crusabell

» VIP

Skrevet - 12/04/2006 :  18:56:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan er virkningen i bitless bridle i forhold til hackamore? litt svakere ,eller? hadde vært artig å prøvd;) Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  20:17:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima;
ja det kan hun sikkert, var bare det at du svarte på noe hun ikke spurte om og jeg så at du la opp til denne bebatten, men men...
"dette presset" som du kaller det for er ikke sterkere enn med et vanlig hodelag om du har en hest som er godt ridd. Jeg drar aldri i tøylene slik at jeg strammer gjennom ringen slik at det ikke blir ettergift. Man skal stelle læret slik at det holder seg mykt og ikke blir stivt. Når du da lirker i tøylen får hesten presset på siden av hodet om du skal svinge og over nakken ved stopp. (i motsetning til de andre alternativene som kan kan være skikkelig brutale mot nesebeinet)
Man sitter jo ikke å drar tøylen gjennom slik at den blir "sittende fast" om det er det du mener?
I alle fall synes jeg det fungerer veldig fint. Har ekstraver som er vandt med å ligge på bittet og han er faktisk mye lettere å ri uten.
Men hver sin amak, det må være noe som fungerer for deg OG hesten, i tillegg vil jeg bare nevne at jeg bruker vanlig hodelag ved dressur eller feltritt men synes BB er nydelig til tur og ser på hesten at han koser seg med det også. Han står alltid og snatter og tygger etter vi har tatt det på for å virkelig sjekke at "hm.. her er ikke noe bitt"
Mvh Helen

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  20:49:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dette presset som jeg kaller det kan ikke være mye behagelig. Hester slik jeg kjenner dem og trener dem er lært opp til å vike for press, da er jeg ikke interessert i at det skal være et press der hele tiden.

Du drar aldri i tøylene sier du, men det gjelder dessverre ikke alle - i dette tilfellet ble bittless kjøpt inn som et mykere alternativ enn bitt for en ridesenterbedrift, men det ble ikke slik. Folkene steller fint med læret sitt, men jeg synes ikke kvaliteten på Høøks sitt er bra nok, rett og slett. :-)

Men beklager, skal ikke ta den debatten her. Kjøp ikke Høøks sin, iallfall. Lag heller selv. :-) Finnes for øvrig en debatt om emnet her et sted.

Redigert av - Silje-og-Tindra den 12/04/2006 20:54:31 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  20:56:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner ikke dette i hooks i det hele tatt! Har ikke nevnt det... jeg har det originale BB.
Forstår enda ikke hvilket press du mener.. som er der hele tiden? Når man ikke bruker tøylen er der ikke noe press og når man bruker tøylen, legger jeg press og gir etter akkurat som ved ridning med bitt... jeg forstår ikke hvilket press som er der hele tiden?
Mvh Helen

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.