hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har du grønt kort?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Har du grønt kort?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  10:45:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
...

Hvis ja:

Hvor og når tok du det?

Ina og Løkken<3

Lopke

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  10:46:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva er det? Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  10:55:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
*søkesøke*

Du må ha grønt kort for å løse ut rytterlisensen og starte D- E- og L- stevner (?). Hjelp Spoff eller noen.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  10:56:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Grønt kort er noe du må ha før du kan få deg rytterlisens. For å få grønt kort må du ha tatt rideknappen grad 5 (eller er det 6?), se på en film om sikkerhet med hest og ta KR1 kurset der man gjennomgår reglemange.

Ja, jeg har grønt kort. Jeg tok KR1-kurset på Linnesvollen (drammen). Rideknappen og den sikkerhetsfilmen tok jeg på stallen jeg rir på.

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  11:00:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
L stevne?

for å spørre så dumt da, for jeg har kun startet klubbstevne i DK.. skal jeg ha et KURS?? for å starte når den tid kommer??

Rare Norge altså... skal jo snart ha tillatelse for å gå op do og..
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  11:04:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
D= Distriktsstevne
L=Landsstevne
E= Elitestevne

Om jeg ikke tar helt feil.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  11:08:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
L stevne?

for å spørre så dumt da, for jeg har kun startet klubbstevne i DK.. skal jeg ha et KURS?? for å starte når den tid kommer??

Rare Norge altså... skal jo snart ha tillatelse for å gå op do og..

Opprinnelig postet av Lopke

L-stevne = landsstevne (D-stevne = distrikststevne, og E-stevne = Elitestevne). Du trenger altså ikke å ha lisens for å starte klubbstevner. For å få lisens må du ta grønt kort først. Grønt kort innebærer en introduksjon i reglement og sikkerhet, samt at du må ha en prøve som viser at du kjenner de elementære tingene i reglementet, vet litt om sikkerhet, og at det er forsvarelig å sende deg ut til hest på et stevne (altså en praktisk ridetest som tester ut dette. Pleier å bestå i å ta rideknappen V, eller ri et dressurprogram høyere enn det. Samt hoppe et hinder på opptil 50cm).

Jeg tok grønt kort våren 2003. Tok teorien i Skedsmo rideklubb, samt fikk godkjent praksisen av en venninde i Stange rideklubb som er dressurdommer, og som jeg da hadde konkurrert mot i sprang, samt at hun tidligere hadde dømt meg i LC og LB på et par klubbstevner. Hun hadde også utstedt grønt kort til flere i sin klubb, og hadde derfor autoritet til å gjøre dette, selv om jeg ikke hadde en egen praktisk prøve hvor jeg tok rideknappen V.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  11:27:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
nei,har nok ikke det desverre.

dumt for da får jeg ikke starta i westernkonkuranse eller hoppa mer enn 80(?)cm..

det var dette jeg fikk beskjed om i hvert fall..

men jeg fikk pensum og sånn,men var ikke akkurat enig i alt der.blandt annet neseremmer..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  11:27:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Fikk grønt kurs nettopp på folkehøgskolen. Så sikkerhetsvideoen i begynnelsen av året og hadde KR kurs nå i vinter. Har ikke tatt noe praktisk/teoretisk prøve, ridelæreren som skrev under vet at vi kan dette. Så må bare få rideklubben min til å signere det og registrere det, men ettersom jeg ikke har noe rideklubb for tida får det vente på seg.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  12:01:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, Dikemark for tre år siden
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  12:18:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jepp, Trøndelag Hestesportsklubb for ca 4 år siden
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  12:36:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nei,har nok ikke det desverre.

dumt for da får jeg ikke starta i westernkonkuranse eller hoppa mer enn 80(?)cm..

det var dette jeg fikk beskjed om i hvert fall..

men jeg fikk pensum og sånn,men var ikke akkurat enig i alt der.blandt annet neseremmer..

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Western er per dags dato ikke under NRYF, og lisensen gjelder kun for konkurransegrener som er under NRYF: Altså kan du ri og konkurrere så mye Western du vil, uten å ha lisens og grønt kort. Mulig de som arrangerer Western stevner har sine krav, men det kjenner jeg ikke til. Har ikke noe med grønt kort å gjøre.

Når det gjelder sprang kan du starte så høyt du vil, uten grønt kort, på klubbstevner. Klubbstevner har ofte høyere klasser enn 80cm.

Reglementet er noe man må godta, og ikke mene så mye om. Det er satt for å rettferdiggjøre, og er også tildels basert på tradisjon, men med hestens ve og vel i fokus, samt sikkerhet til hest og rytter. Når det gjelder nesereimer rister jeg på hode over de som er så oppgitte over det. Det eneste som sies om hvordan nesereimsa skal festes er at den ikke skal festes så hardt at det gjør vondt for hesten. Hva er i veien med å ha en nesereim, slakk og til pynt, uten noen funksjon? Apropo sporer i de klassene hvor det er påbudt er det fullt lovlig med "dummysporer", altså sporer uten "knott", bare bøyle.

lino

» VIP

Skrevet - 11/04/2006 :  14:40:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke grønt kort, synes det er litt dumt egentlig, men ville jo ikke fått startet noe nå uansett med den hesten jeg har
Da vi spurte i klubben om det var noen mulighet for å få grønt kort virket de ikke særlig interesserte, vi er nok sannsynligvis de eneste uten grønt kort og med hester som er avlet for konkurranse.

Kan man ta grønt kort hos en annen klubb enn man er medlem i? Så slipper vår klubb å arrangere kurs for bare 3-4 stykker..?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:54:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, har det. har gjordt allt ferdig.. ridelæreren må bare skrive på;) tok det for 1år siden tror jeg...
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  22:17:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Kan man ta grønt kort hos en annen klubb enn man er medlem i? Så slipper vår klubb å arrangere kurs for bare 3-4 stykker..?

Opprinnelig postet av lino

Jepp, det kan du. Vet at Hordaland Rytterkrets ofte arrangerer KR1-kurs. Sjekk terminlista, så ser du når neste er. Ser dessverre ut til at forrige akuratt har vært, og det ikke er noe nytt før i september.

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  22:33:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Nei, har ikke fått tatt det enda. Oslo og Akershus rytterkrets arrangerte KR1-kurs i januar, men da var jeg bortreist, og har enda ikke fått noe svar på når neste kurs er, har sendt en del mailer nå...
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.