hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Paddockens underlag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Paddockens underlag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Flokus

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  23:33:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
På stallen hvor hesten jeg har på fôr står, er paddockene ganske så ''klissete'' og gjørmete, noe som gjør at hesten må spyles hver bidige dag, selvom vannet er frøset..:S

Hvordan er forholdene i hesten din's paddock?

*KLæM*

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  00:28:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Gjørmete. Gjørme, gjørme, og atter gjørme. Iallefall nå for tiden. Så hest får ikke stått ute pga. han da blir stående med gjørme til over hoven. Yey.. Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 09/04/2006 :  00:49:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
På stallen der Lita står nå, her vi kjempe gode paddocker :) Bra drenering, så de er tørre og fine. Men vi er ikke alltid så flinke til å møkke de da men... Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  09:01:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Her er det kun marker å stå på,men heldigvis har eg 5 luftegårder og 1 litt større "beite" så bytter ofte så det ikke skal bli så opptrakket.Men den ene luftegården er jo blitt helt åker no etter at det begynte å reine,så no har de skiftet igjen;)
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 09/04/2006 :  09:27:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hos oss er det litt gjørmete. Men det er kun ved porten det blir sånn at de synker nedi. ute skal de stå selv om det er gjørme over hoven. Vi må evt vurdere etterhvert å dele av paddocken tror jeg. Slik at ikke hele blir tråkka opp...
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 09/04/2006 :  10:58:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene mine er helt tørre, de går på et tykt underlag med grov bark. Alt vann renner bort under.
Selv om det regner aldri så lenge, er det like tørt.

Luftegårdene er i dag fire stk. på fire ganger ti meter (sånn ca).

Funker bedre enn sand.
Minuset er at det råtner sakte, derfor må jeg legge på et nytt lag (ca et konteiner lass vert år.)
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  12:35:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Funker bedre enn sand.
Minuset er at det råtner sakte, derfor må jeg legge på et nytt lag (ca et konteiner lass vert år.)

Opprinnelig postet av Vinga

Er dette dyrt? (pris)

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 09/04/2006 :  13:30:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss er det skjell-sand i luftegårdene. Har funket fint i vinter det.
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 09/04/2006 :  17:01:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er dette dyrt? (pris)

Prisen har variert en del, en gang var det gratis, nå betaler jeg litt over tusenlappen per lass.

Men det er ikke alltid det passer for hest, noen ganger er det for grovt. Derfor er det viktig å sjekke dette på forhånd.

Gikk ca 8-10 lass første gangen, deretter minst et per år.
Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 12/04/2006 :  00:25:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Hvor får man tak i ett lass med grov bark?

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  00:34:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hos oss er det mye snø, men til vanlig jord/gress/sand. Og veldig mye gjørme...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  00:43:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
her er det for det meste snø, og litt søle. Så helldigvis så har de holdt seg nokså rene. Men der pappa har brøyta har det blitt "basseng" nå:P
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  08:24:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
er mye snø enda her, men når den blir borte blir det gress. litt gjørme akkurat ved porten, men kjørte på et lass bark i fjor så håper det skal bli litt bedre i år.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  13:15:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Bare gjørme hos meg... masse masse gjørme :( Men hestene vil ut uansett de! De har skur å stå inni med fast underlag. Også er det snø i halvparten av paddocken.. Men gleder meg til all gjørma er vekk! Hestene er jo møkkete til langt oppover knærne på kvelden... og jeg har ingen mulighet til å spyle de. Dårlig kombinasjon :/
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  13:57:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
En gård jeg var på for mange år siden hadde et eget system. De brukte gammelgammel møkk som var hallveis jord og fryste det, så kverna de det og blandet med singelstein. Noe av det beste underlaget jeg har sett, ihvertfall.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  20:32:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Min paddock er ca 25x25-30 meter, har aldrig problemer med at den blir gjørmete.
Har sand/helt fin grus som unnerlag,og har laga litt helling slik at vannet "renner av"..

Holder det reint, tar opp møkka daglig og unngår å fôre på bakken slik at det blir liggende igjen rester å råttne.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.