hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - shire?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 shire?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  10:21:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
jeg lurer litt ¨på shirer.. hva er det man kan bruke de til? hvor mye mat trenger de osv? interessant hesterase:)
http://www.home.no/krailien

Cesar

» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  19:37:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man kan bruke de til det meste.
Ridning, kjøring, tur. osv
Sprang er ikke akkurat deres sterkeste side, men noen småhindere går greit. (om ikke individet er veldig stor og tung)

du kan fint ri dressur på en av de lettere shirene, de skal bare unngå piaff og passage da dette blir for tungt. Særlig for hasene og kodene.
Shiren som rase framstår gjerne som noe "kuhaset" med "myke" koder.

I vekst spiser shiren mye!! men som ferdigvokst og utviklet hest spiser den omtrent som en stor halvblod.

En rase som kan anbefales på det varmeste
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  20:16:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Se også tidligere debatter:

Priser på shirehesten?
Shirehest-prisklasse? Info!
Shire

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  08:33:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Vi har en shire som heter Nobby på stallen.
Utrolig flott hest! Har aldri sett noe så digert!

Måtte bare få tatt ett bilde med meg ved siden av han, for jeg er attpåtil ganske lita. Bildet kan sees på vipen min. Siste siden i galleriet

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  18:21:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Shire-hesten er en tung type som er spesiel fin til kjøring!
jeg synes den er alt for tung og stor! - liker bedre "store ponnier" :P

*|*iSlaNdsHEst*|*

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  20:17:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Shirehester er utrolige flotte hester. De går kanskje ikke så høyt sprang/dressur, men ingenting slår en flott shire framfor en stor vogn! :) Så hvis du er spesielt intressert i slike hester, tror jeg du kommer til å bli fornøyd
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  20:59:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Står en Shire på den gamle stallen som heter Bjerggardens Bulbasaur aka Balbasar

Big sak det der..

Redigert av - Flokus den 06/04/2006 21:02:17 Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 06/04/2006 :  21:02:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Var inne og så på bildet av Noddy og Stina, den var svær ja:) Hvordan får man plass til slikt? Og hva med transport...dette har jeg lurt mye på den får vel umulig plass på en henger?
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  11:48:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
oj! såg bildet av hun som har vip'en stjerneskudd og shiren! herregud så stor!:O hvor høy er han egentlig? hehe!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  22:23:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sikkert 190 :O :P Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  22:44:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, Shiren får plass på en henger.. for noen år siden hadde vi Norges største Shire på Flisa om jeg ikke husker helt feil.. Han var stor (er død nå) og eieren hadde/har en Ifor Williams (ser hvertfall ut som dem - ikke vært inntil den på noen år) XL tenker jeg.. Hvertfall ble dyra "pakka" inn i den når de skulle ut på tur.. Disse ble vel brukt til skogsarbeid og litt kjøring med kjerre på Flisa mart`n og lignende arrangementer..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  01:53:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
190! DET er høyt det!!!!:P:O

Flokus

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  21:00:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, store hester er kjempestore.. ^^, Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2006 :  01:55:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Det er sant! hehe.. jeg har stelt en på 180 ca, syns den var stor jeg!:P

Safina

Skrevet - 25/11/2006 :  01:26:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Shirehesten har en prisklasse fra 40 000,- og oppover, litt avhengig av alder og hvor mye de kan, og om det er hingst/hoppe/vallak.
De kan brukes til det meste; jeg har ei shirehoppe som jeg hopper 70cm baner med, og ho fatter høyre/venstre galopp og går sjenkelvikninger begge veier. I tillegg er ho innkjørt.
Det er mye hest, men de er også avlet for å være rolige, så de er utrolig lette å håndtere i forhold til størrelsen!=)
Til deg som har et bilde av Bjerggårdens Bulbasaur; jeg har søstra hans! Bjerggårdens Safina!
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 25/11/2006 :  03:41:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh, det er flotte dyr, altså!! Ønsker meg en sånn en gang! Kanskje jeg med mine 183 cm for en gangs skyld kunne følt meg LITEN, hehe...
Var også inne og så på bildet på Vip'en til Stjerneskudd, og det må jeg si var et virkelig nydelig eksemplar!!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.