hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avle på hoppe med dårlige hover
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Avle på hoppe med dårlige hover
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Molly

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  23:17:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også hørt at gelatin skal hjelpe på hovene- få dem sterkere
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  07:18:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har også hørt at gelatin skal hjelpe på hovene- få dem sterkere

Opprinnelig postet av Molly

er ikke gelantin grisehud??
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  08:43:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei,deler av...knokler...sikkert ikke det helt store å gi til en 100% gresseter.
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  08:55:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
ÆSJ... ikke gi dette til hestene deres.... Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 05/04/2006 :  09:56:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Du kan prøve urter fra Hilton Herbs som heter Seaweed som inneholder tang og tare, og så har du en som heter Seaweed Roseship som også inneholder rosmarin. De hjelper til med å forsterke høvene. Helt naturlig og fint. Har selv brukt det på kaldblodsen min pga flistete og sprø høver. Urtene ga han bedre hovvekst og sterker høver. Kan være verdt å prøve...de er mer effektive enn Biotin. Min erfaring med Biotin er at det virker ikke og etter en stund så kommer det bare ut i urinen igjen og lukter æsj!! Så fikk jeg høre av en vet. som er spes. på hest at Biotin har bare effekt en liten stund og når den kommer ut i urinen igjen, må du kutte ut produktet i ca 1 år ellers oppnår du ingen effekt. Så da ville jeg heller prøvd noe annet ja.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  16:41:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Helle G. Det kan godt være riktig, men det skal jo bare brukes som en kur... Om hesten har dårlige høver kommer det som regel av feilærnæring, dårlig beskjæring, feilskoing ol. Kan jo selvfølgelig være arvelig som med oss og svake negler men Biotin skal som sagt bare brukes som en "booster" for å hjelpe hoven i gang til å vokse godt slik at man kan rette opp evt. andre feil. Om den har feil fassong, skeiv, lang, underskutt, innsnevret osv. blir blodsirkulasjonen dårlig og da hjelper det jo lite hva man putter i hesten (-:
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 06/04/2006 :  00:19:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
hm.. Interessant dette her. Vi har blitt fortalt at det er arvelig disse dårlig voksende hovene hennes. Nå er de som sagt mye sterkere enn før, men skulle vokst bedre. Er også veldig plattfot. Hovslageren har brukt mye tid på å rette opp hovene, for de var ikke bra før.

Får se om ikke vi prøver noe Seaweed greier. hm.. kanskje gå i fjæra å plukke selv..) ;-)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  02:08:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan du godt Carambee! Bare å tørke tangen og knuse/male den opp. Gir du vått kraftfor kan du blande det i der. Er også et flott naturlig salttilskudd.... om det er jobbet for å rette opp hover som ikke var bra før skal du se de blir finere! Jeg er overbevist om at rett trim og masse bevegelse er alfa omega for hoven. Man kan jo bare kjenne på sine egne føtter når man går hjem sent fra fest hrm... ei natt i for små/vonde men GUD så stilige sko Eller våkner opp neste morgen og har sovnet på armen så den er helt dormet bort he he... ok, litt usaklig men dog..
(ikke tull dette med tangen altså, den er dessuten i fersk form fantastisk som omslag på sår, inneholder masse jod, renser og pleier, såret gror bedre)
Mvh Helen

carambee

Skrevet - 06/04/2006 :  09:14:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
da drar jeg på tangsanking. Barfot er ikke aktuelt på denne hesten. Hun vil være uten hover før det begynner å skje noe forbedring... Hun sto forøvrig uten sko da vi fikk hene. Og det er etter dette vi har brukt år på å rette opp (dog lite barfottrimming når hun sto uten sko da)
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  10:56:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neida var ikke det jeg mente! Man kan jo ha en rett trimma/beskjært hov med sko på

Lene.

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  03:18:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Noen som har erfaringer med "hovforsterkeren" fra Mustad? Liten plastflaske m blank væske i?

Opprinnelig postet av Kurre

Jeg brukte dette en periode på gamle hoppen min,og var godt fornøyd. Men mitt inntrykk var det forsterker høvene,og dermed kan fungere godt på hester med porøse høver...

Ang gelantin...
Det er jo det man bruker når man lager gele,er det ikke det da? Syns det høres rart ut at man lager feks gelekake med et produkt som er laget av knokler...??? Er dere sikker på at dette stemmer?

Man får jo kjøpt gelantin-plater som er smakløse,som man da legger i vann og deretter kan tilsette i foret (kjøpes på daglivare-butikker),eller man kan bruke en ss med gelepulver og tilsette i foret. Har brukt dette selv,men kan ikke si jeg merket den store forandringen,da...annet enn at hesten likte det godt

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  08:16:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ang gelantin...
Det er jo det man bruker når man lager gele,er det ikke det da? Syns det høres rart ut at man lager feks gelekake med et produkt som er laget av knokler...??? Er dere sikker på at dette stemmer?

jepp 100%..
gelantin er også på FY listen for muslimer.. de må egentlig ikke spise vingummi og geleprodukter av samme årsak..
http://www.fiskeriforskning.no/fiskeriforskning/nyheter/nyhetsarkiv/utvinner_gelatin_fra_lakseskinn

OT: gelatin finner også i majones produkter og jogurt.. tror faktisk ikke alle muslimer er helt klar over det.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  11:44:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gele er veldig godt helt til man blir klar over hva det er laget av...er ikke pysete når det gjelder mat,men akkurat gelatin...gruff...

Ang tang,er det helt trygt å gi m tanke på det høye innholdet av jod?

carambee

Skrevet - 07/04/2006 :  15:38:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Spiser du kjøttdeig da Kurre? Eller pølser?

Kurre

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  18:03:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jada!
Har ingen sperrer på kjøtt i det hele tatt...er noe med konsistensen på gele bare...og noen ganger kommer det sånne..øh...klumpeting.Uteb smak. Er bare geleaktig så...hm.
Ikke fornuftig i det hele tatt og likner ikke meg på en flekk,men jeg har litt gelefobi.

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.