hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Uansvarligt dyrevern?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Uansvarligt dyrevern?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  23:23:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Først vil jeg si: Utrolig bra at du reagerte, og følger opp så bra som du kan.

Har du snakket med de som eier ponnisen?

Men syns dette er utrolig dårlig av dyrevernet. Ja, kanskje personen ikke er hestekyndig men litt må da de vite! Om boksen er ren eller ikke tror jeg mamma også kunne ha sett, der trenger du ikke akkurat noe erfaring. *riste oppgitt på hodet*

Kurre: Grattis ;) Kommet med utrolig mye bra på forumet her du!

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

Nei, har ikke snakket med disse eierne. Jeg er jo bare en ungdom som tror jeg vet best

Tror nok neppe at den so inspiserte var noe særlig hestekyndig. Jeg får det bare ikke til å stemme at dette var ok, liksom! Til og med mitt søskenbarn på 7 år ville reagert. Men skal forhøre meg litt, å se hva som skjer!

Håper iallefall denne hesten kommer i andre hender, for det er egentlig en kjempe fin hest med stort potensial. Kjenner gamleeierne, og hesten var kjempe fin og snill før, nå er han ødelagt!

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  08:44:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
stå på! syns det er kjempefint at du bryr deg.
akkurat i dette tilfellet VET du jo best, så der har jo eierene rett:)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  16:45:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
stå på! syns det er kjempefint at du bryr deg.
akkurat i dette tilfellet VET du jo best, så der har jo eierene rett:)

Opprinnelig postet av lucky june

Takk! Hyggelig å høre

Mocca21

» VIP

Skrevet - 02/04/2006 :  22:33:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kjenner d bobbler over av sinne i meg når jeg leser dette, hesten jeg kjøpte meg var ikke mere en skinn å bein(egentli klar for slakterbenken) jeg har fôret ham opp, å brukt mye tid til å skaffe muskler på ham, han har kosstet meg noen ekstra kr bare fordi at noen ikke klarer å ta vare på ham, men jeg angrer minimalt på kjøpe for hesten vist seg å være den perfekte hesten, med masse lærer-vilje å snill som dagen er lang!!

jeg hadde også en hest tidligere som ikke klarte å stå inne(hun ble helt rabiat da å stresset..) så hun sto som regel ute hele døgne, d var jo d hun ville... men jeg fikk dyrevære på døra å d eneste de sa til meg var at jeg måtte lage et hus hun kunne gå inni viss hun ville. så jeg gjore d..
men hun sto fortsat på utsiden, men dyreværnet kom inniom en gang til å sjekket at jeg hadde fylt krave, åsså hørte jeg ikke noe fra dem noe mer...

jeg snakket en go del me dyreværnet da, å fikk d for meg som om at de hadde ikke mye rettigheter med seg, de kan ikke ta i fra deg dyr bare sånn uten videre...

søsstra kjøpte en misshandlet hest, som skulle ha blitt tatt i fra eieren sin av dyreværnett, men når søstra ringte dem for å høre om det var en mulihet for å få papirene på hesten tilføyde de at det var ikke dem som hadde tatt hesten fra eieren, d hadde de ikke lov til d... så d var liksom ingen som fant verken pappirene eller hvordan han hadde kommet seg fra den plassen...

jeg tror ikke dyreværne er noe til å stole på, men jeg tror de gjør så godt de kan haha der fikk jeg meg selv til å le!!!!

stå på for hesten Isabel og Perla, d kommer bestandig noe ut av at noen gjør noe!!!!

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 03/04/2006 :  14:42:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje for å oppdatere dere litt, så står hesten litt mer ute.. Om den for noe mosjon, er jeg ikke sikker på, min tante og onkel har ikke sett det iallefall... Men hesten blir fortsatt spikret inne!!

Er overgitt over hvor lite dyrevernet og mattilsynet bryr seg, det er en skam slik de holder på... Det er de som skulle vært meldt, for de er like mye med på misshandlingen og slikt de også... De burde skamme seg.. *Ristepåhode*

Lopke

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  15:23:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
gå til lokal avisen med dette!!! Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  15:22:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Hei!
Syns d er bra at du har prøvd så mye, og har mot til å stå på(skikkelig tøff du er!)
D er så grusomt at ik dyrevernet kan ta tak i dette asso!!! hva skal vi med dyrevern da??hæ? jeg blir så sinna!
Aner ik hva du skal gjøre...pliti kanskje?? etterannet må jo gå ann! skjønner at d ik er lett å komme bort til hesten mn kunne du ik prøvd å ta noen bilder lism??Håper dette hjealp dg! (skulle ønske jeg kunne hjelpe deg asså!

HIlsen en som hater dyremisshandlin:S:/

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:24:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kristine: Fint om du kutter ut forkortelser og såkalt "mobilspråk". Blir så mye lettere å lese for oss andre da ;)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:51:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Isabel!! Du bor i Rana, jeg bor i Rana. Jeg vil gjerne hjelpe deg!!
-Marte Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 16/04/2006 :  16:00:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Marte: Supert, men nå har det seg sånn at hesten står ute flere timer for hver dag, og er begynt i forsiktig trening! Supert, ikke sant? :) Men uansett, du kan legge meg til på msn, Marte, adressen ligger på VIPen! :)

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  16:59:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Det er bra hesten har fått det bedre, men vi må fortsatt få gjort noe med dyrevernet...
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.