hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Uansvarligt dyrevern?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Uansvarligt dyrevern?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  16:02:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt usikker hvordan jeg skulle sette ord på dette, men får prøve meg.. Min tante og onkel har nettopp flyttet, der naboen har en hest stående i en ombygd garasje. Så har det seg slikt at denne hesten står inne omentrent 24/7, og lite trent. Eierne spikrer inn hesten, fordi den bryter seg ut, er det rart? Hesten er pjuskete i pelsen, og eier ikke muskler. Jeg "snek" meg bort til hesten, for å si hallo. Snakk om selskapsyk! Den hadde ikke vann, det var frosset, og boksen så ikke ut. Man kunne ikke se at det var spon, man så bare pess og drit. Vi meldte fra til dyrevernet, eller sendte en bekymringsmelding, og de sa at dette ikke var akesptabelt. Dagene gikk, og ingenting skjedde. Så ringte vi en andre gang, jada, de skulle få undersøkt dette. Neida, vi måtte ringe en tredje gang ca. en uke etter før de reagerte! Vi sa klart ifra at hvis de ikke komme på timen, gikk vi til politiet. På under en time kom dyrevernet, og ringte på døra til eieren av hesten. De snakket en stund, så gikk de ut til stallen. Etter kanskje 15 min dro personen som kom fra dyrevernet, og knapt 5 min dro eierne!! Ikke satt de ut hesten eller noe..

Vi ringte igjen for å høre, og gjett! Hesten hadde det jo fint den! Vann hadde den, ren boks... De skulle sørge for at hesten fikk stå litt mer ute, og kanskje litt mere mosjon. Dette er uakseptabelt for meg!

Mens eierne var borte, stakk jeg bortover til hesten for å se. Neida, hesten hadde ikke ren boks, like ille som før! Og vannet i krybba var forsset, med ca. 5 cm med vann oppå som ikke var frosset, og hesten sto enda inne i pen været. Mens jeg klappet hesten, kom eierne hjem, og jeg bare sto der og ikke viste hva jeg skulle gjøre. Jeg ble jaget bort fra hesten, og måtte ikke vise meg der igjen..!!

Og joda, hesten ble spikret inne igjen for natta! Vi ringte dyrevernet, og fortalte at boksen IKKE var ren, og at hesten fortsatt ikke hadde vann, og at den enda sto inne i det fine været! "Vi skal sende et brev" varf svaret...

Er i sjokk? Skal dette kalles dyrevern? Her er det dem som skulle vært anmeldt til dyrevernet, spør du meg!

Hva skal jeg gjøre? Synes så synd på hesten, den er jo helt ødelagt!!

Isabel og Perla for alltid <3
Redigert av - Isabel och Perla den 27/03/2006 16:05:46

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:12:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
synes det er kjempetrist at dyrevernet gir blaffen i viktige saker..men der hestene har det bra,men ikke etter forskriftene,så skal alt meldes fra.flere venner som kan regnes som skikelig dyre-besevenner og ikke ville gjort n flue fortred blir anmeldtfordi hesten står uten dekken,ute om natten o.s.v.med kjukk vinterpels!!
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:22:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vi ringte igjen for å høre, og gjett! Hesten hadde det jo fint den! Vann hadde den, ren boks...

hadde ikke dyrevernet øyne i hue? regner med de kom uanmeldt...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:25:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Desverre må jeg si at dette er den erfaringen jeg har med dyrevernet eller rettere sagt mattilsynet også.
Det skal de mest avnnvittige ting til før det blir noen som helst form for reaksjon.

For å være ærlig , det dere fikk ut av det er langt mer enn det som vanligvis skjer.

Så lenge ikke dyra dør på boksen/spiltet...så har de det tydeligvis helt fint.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:40:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, har lignende erfraring på dette området.. Da jeg tilslutt ringte dem annenhver dag og oppdaterte dem på hvor ille det faktisk var kom dem til slutt og henta hestene.. Om ikke annet for å bli kvitt denna masa som ringte hele tiden.. Nei, ikke imponert over dyrevernet i Norgre - hvertfall ikke utfra egen erfaring..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:41:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Har vert borti lignende selv dessverre...
En dame hadde rundt 7 hester som stod inne hele vinteren. Hestene fikk for lite mat, vann fikk de, men det var skittent og det ble aldri møkket til hestene. I tillegg var endel av hestene innavl
hun ble anmeldt til dyrevernet, men fikk bare en advarsel.
Hun skjerpet seg en uke etter advarselen, men så ble det like gale igjen

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:56:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Tuller du? Dyrevernet skulle hatt et spark bak! Og de skal liksom sørge for å få ordnet opp i slike saker?

Jammen meg ikke rart at noen begynner å ta saken i egne hender. Hva skjedde med folk som BRYR seg egentlig? Jeg er helt overrasket over hvordan de behandlet denne saken. En hest som står innestengt hver dag, står i skitten boks og er avmarget, hvorfor i helsiken var øynene til denne personen som var å inspiserte?? Ikke rart at så mange dyr lider, når folk slipper såpass lett unna..
,
Alikevel vil jeg bare få sagt at det var flott gjort av deg "Isabel och Perla", ikke alle har guts til å melde i fra om slike saker, vertfall ikke å komme tilbake deretter for å se om det ble gjort noe med saken..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  17:53:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hestene må ligge døde,for at dyrevernert får ræva i gir!er helt forjæ....

gjelder foressten andre også.mange folk går bare og tisker uten at noe blir gjort!

så sier man fra til vedkommende,å får ingen støtte.fordi ingen vil være uvenner med hun såkalt populære.*kvalm*

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  18:14:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hæ? forstod ikke helt hva du mente med det siste her?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  19:03:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tuller du? Dyrevernet skulle hatt et spark bak! Og de skal liksom sørge for å få ordnet opp i slike saker?

Jammen meg ikke rart at noen begynner å ta saken i egne hender. Hva skjedde med folk som BRYR seg egentlig? Jeg er helt overrasket over hvordan de behandlet denne saken. En hest som står innestengt hver dag, står i skitten boks og er avmarget, hvorfor i helsiken var øynene til denne personen som var å inspiserte?? Ikke rart at så mange dyr lider, når folk slipper såpass lett unna..
,
Alikevel vil jeg bare få sagt at det var flott gjort av deg "Isabel och Perla", ikke alle har guts til å melde i fra om slike saker, vertfall ikke å komme tilbake deretter for å se om det ble gjort noe med saken..

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Tusen takk :)

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  19:07:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Vi ringte igjen for å høre, og gjett! Hesten hadde det jo fint den! Vann hadde den, ren boks...

hadde ikke dyrevernet øyne i hue? regner med de kom uanmeldt...

Opprinnelig postet av lucky june

Ja, de kom heldigvis uanmeldt..

Må bare legge til en til sak. I tillegg, de få gangene de måkker, har de driten og det i søppelsekker. Så de har en hel stabel me slike sekker utenfor huset og stallen. Skikkelig ekkelt.. Ikke nie hygienisk for dyr eller mennesker!

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  19:07:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har ofte opplevd at folk går å tisker om at personer står og blandt annet denger løs på hestene sine,å folk bare går å hvisker om det..men når jeg ser sånt,går jeg heller bort å tar fra personen pisken å sier hva jeg mener om saken om personen ikke forstår..å da skal jeg lissom bli den store stygge ulven som faktisk gikk bort og tok insiativet til at hun skulle slutte.men siden denne personen er populær,så vil ikke folk bli uvenn med henne.å da tenker de at det er vel ikke så farlig med meg,for jeg blir jo ikke sur eller lei meg om jeg må sitte alene og sånn..mulig folk mener jeg er dum som blander meg,men det gir jeg blaffen i.så lenge heten er fornøyd..opplever ofte også at folk diskuterer at andre stiller inn utsyret feil,å bare hvisker om det.ofte vet jo ikke folk bedre.så synes heller man på en ordentlig måte skal si i fra og si hvorfor,så er det opp til eier og forandre..ritt rotete,en håper du forsto poenget mitt.
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  19:23:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns det er trist og alarmerende å høre at så mange har dårlige erfaringer med mattillsynet... Ikke bare i denne debatten,men også i tidligere tråder er dette blitt nevnt...
Her i vårt distrikt blir heldigvis slike saker tatt på alvor,om man ringer så rykker de ut...og det gies ikke beskjed på forhånd!
Er det saker som anses å være ekstra ille,blir disse også fulgt opp i etterkant.
Selvfølgelig er det nok saker som ikke blir tatt alvorlig nok i vårt distrikt også,men tror nok disse er i mindretall...
Stort sett blir alle slike "bekymrings-meldinger" tatt på alvor...
Skulle jo egentlig bare mangle...

Høres ut som om en eller annen skulle skrevet en klage på dette,så iallefall det er kommet skriftlig melding til komunen om hvordan ståa er...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  19:39:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er en måte å løse dette på: Men du må ha bevis!! Ta med deg to eller flere voksne personer, helst noen som du ikke er i slekt med. Ta bilder, skriv ned en beskrivelse av forholdene, og anmeld forholdet, ta også med hva dyrevernet har gjort\ikke gjort...

Hjelper ikke dette, gå til avisen.

Vet dette er drastisk, men når mattilsynet\dyrevernet ikke våkner, lag bråk!!!

Men ha BEVIS!!!

Håper du forteller hvordan dette utvikler seg.
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  19:54:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
blir så kje av dyrevernet her i landet... de gir i grunn blaffen, og som noen her sier må nesten dyrene være døde for at de skal ta affære! Når folk ringer dem gang på gang å forteller om at det ser ut som at hesten lider, så bør da jammen meg dyrevernet skjønne ett hint, og det er vel sikkert slik med de nye naboene at de fikk en liten advarsel som de gjorde noe med der og da, og etterpå ga blaffen i gjen..
noen ganger skulle jeg ønske vi i Norge også hadde Animal police slik de har i USA og England.. virker da som om de bryr seg om dyrene der, og at de skyldige blir straffet... i blandt synes jeg mange tar dyrene for gitt, for det er jo "bare" ett dyr... slik irriterer meg forferdelig!! håper du får tak i bevis Isabel och perla... dette håper jeg du kommer igjennom med, for det er ikke forsvarlig å behandle dyr på den måten!!! slike folk skulle få kjent det selv hvordan det føltes å gå i sin egen møkk og ikke ha verken vått eller tørt å kun få være inne....
blir litt irritert av slike ting jeg :)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  20:07:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
noen ganger skulle jeg ønske vi i Norge også hadde Animal police slik de har i USA og England.. virker da som om de bryr seg om dyrene der, og at de skyldige blir straffet...
Opprinnelig postet av Angela^

Danmark snart også!!! juhuuuu.. heia danmark!!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.