hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sko med brodder versus boots med brodder?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 sko med brodder versus boots med brodder?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  19:47:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
noen formeninger om dette?også lurte på hva dere gjør om vintern,dere med boots..kan jo ikke gå med boots fra kl 7 om morgenen til 21 om kvelden heller.å han ser jo bare nitrist ut som han gjorde vintern 04\05,da sto han i en kjempeglatt paddok,og med dette ble han stående på samme punktet hele dagen..kladder boots?lurte jeg også på.tusen takk for alle svar:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  20:57:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
En hest kan fint stå med boots hele dagen. Produsentene av Easyboots sier bootsene deres kan brukes i en uke i strekk. Og, nei, boots klabber ikke.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  21:06:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
tusen takk for svar..da skal jeg kjøpe meg dettemen skaldet kladde når man ikkke har sko?har aldri opplevd dette med min egen,men da e hest hadde mista en sko,så kladde det noe forferdelig på dette ene beinet..normalt?
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  21:55:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har aldri opplevd at det klabber på en skoløs hov... Det synes jeg høres forferdelig rart ut.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 26/03/2006 :  14:00:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis en hest pleier å gå med sko og mister en av dem - betyr ikke det at den hoven uten sko fungerer som en barfothov. Hoven må verkes på riktig måte. Den vil gradvis fungere bedre og bedre.
Barfothøver er litt som piggfrie vinterdekk. De fungerer veldig fint på snø - jeg har ingen problemer med kladder - men på blank is trenger man brodder. Noen steder i landet er det mye is - andre steder vil det bare være noen få dager i året at man ikke kan ri pga holke.
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  14:03:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jepp,stemmer det..aner ikke hvorfor denne hesten kladda på det ene beinet,men så det med mine egne øyne da.har heller aldri vært borti det før..har barfothest på snart 4 året..
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  16:22:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har til gode å se boots med skikkelige vinterbrodder. De eneste jeg har sett ligner på gressbrodder og har liten eller ingen funksjon på glattisen.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  17:14:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ullsokken: Ja, mange 'boots-brodder' er utrolig dårlige. Men, man trenger jo ikke bruke de. Man kan bruke hvilken som helst brodder man vil, også vanlige 'sko-brodder'.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  17:30:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Sier du det? Det skal bringes videre.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Maju
» VIP

Skrevet - 26/03/2006 :  19:16:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker brodder som egentlig er ment på aluminiumssko. Disse er ganske spisse, får godt grep på isen. Så jeg synes jeg har like godt feste med boots (easyboots) som med vanlige piggsko

Redigert av - Maju den 26/03/2006 19:18:34 Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  09:31:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker de originale broddene til easyboots, og de gir meget godt feste på blankholke.
Tror det kommer litt an på hvor hardt man skrur de til ved montering, da kjernen i brodden kommer lengre fram jo mer man skrur.
Synes faktisk det er bedre feste med disse broddene, enn jeg har hatt tidligere på mine skodde hester med vanlig brodd.

Forresten har jeg hørt at man ikke bør har på boots lengre enn 24 timer i strekk?!

Anette Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  11:03:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Bare et lite spm ang brodder i boots: hvordan festes de? Slik som på skoen? Altså "langsmed kanten" på hoven?

Og er bootsen tykk nok til at man ikke skrur brodden igjennom når man setter inn vanlige brodder?

Guro *littegrannet blond skjønner du*
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  15:11:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke strø i luftegården? Det må da være det enkleste?

Guro: Man skal skru brodden helt i gjennom. I hvertfall på easyboots. Man borrer 4 hull i sålen og setter en innslagsmutter ned i hullene. Så skrur man broddene i fra undersiden. Innslagsmutterene selger de f.eks på clas olson. De har samme dimensjon som travbrodder. Husker ikke hvilken størrelse i farten, men kan finne det ut om noen er interessert.
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  15:45:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
nå er det noen med luftegårdpå litt strørre str enn et frimerke..men man kan jo altids lage noen stier..?noen med erfaring med dette??
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  19:01:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei jeg har også lest at man ikke skal ha bootsene på mer enn 24 timer. Jeg har selv easy epic og de er jo veldig tette... skal sjekke opp på nettet men å ha de på 1 uke hørtes veeeeldig lenge ut?
Synes forøvrig boots og brodder funker superfint på holke-vestlandet.
Broddene til easybootsene er jo skiftet ut i en nyere og bedre modell siden de forrige ble fort slitte.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  19:10:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nå er det noen med luftegårdpå litt strørre str enn et frimerke..men man kan jo altids lage noen stier..?noen med erfaring med dette??

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

erfaring med å strø sand på et beite/paddock? Det er ikke vanskelig..
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.