hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Snobbete og trend..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Snobbete og trend..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  11:57:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
er du snobbete?? måå du ha det nyeste nye? det alle har? dyre merker??

jeg kjenner at jeg lett hiver meg på trendene.. hvis alle har ditt eller datt vil jeg gjerne også ha det..

stubben, eskadron, goldstripe teppe, kieffer, hubertus... ja alt egentlig..

mvh Mia.....

lino

» VIP

Skrevet - 23/03/2006 :  12:07:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke egentlig snobbete, men sammenliknet med samboeren min er jeg det.
Jeg har en godstripe-kopi, rett og slett fordi det var billigst da det var tilbud ett eller annet sted. Ingenting matcher, men jeg foretrekker at både sal og hodelag er i samme farge.

Om jeg kjøper utstyr som er ment å brukes mye/vare lenge (feks dekken) kjøper jeg gjerne et dyrt merke om jeg har erfaring som tilsier at det er bedre enn andre.
Nå har jeg et dekken fra Horze og er veldig fornøyd med det, selv om det ikke var spesielt dyrt.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  12:07:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snobbete...
Tja si det.

Jeg kjøper ikke utstyr etter merket, og skjelden det dyreste.
Har 2 nye Stubbensaler, men det har ingenting med merket å gjøre.
De passet, så enkelt er det.

Kjøper ikke dekken til tusenvis av kroner, heller flere, så kan jeg bytte de ut etter hvert.
Det er ikke prisen som avgjør om dekkenet er bra uansett, har mange gode dekken som ikke kostet så mange 100-lappene.

Men jeg er håpløs på enkelte ting.
Som at utstyret skal matche når vi skal på noe.
I april skal vi på kåring med gutten vår, og da har han alt utstyr i kongeblått / rødt og svart.
Dekken, grimer, leietau, bandasjer for transport, showhodelag, shabrak, sal, pisk osv.
Synes det er stilig med gjennomført stil, ikke litt av hver sort, det ser rotete ut.
Var akkurat likedan mens jeg red distanse, og det ble ganske dyrt, for det går mange skift på en 10 mil...
Ja, kansje det er litt snobbete akkurat dette, men det får gå...
Ikke så ofte vi får pynta oss!

Anette Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  12:33:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Jeg er utsyrsfreak nr 1

Men ikke snobbete av den grunn. Har ikke handlet noe sånne merketing. merke har ingen betydning for meg

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  12:44:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke snobbete og har ingen anelse om hva som er "in" nå. Jeg kjøper ikke typisk billigutstyr, for jeg tror at man i de fleste tilfeller får det man betaler for, men punger heller ikke ut 4.000,- for et dekken som er en forbruksvare.

Å ha det alle andre har er ikke noe morro, å skille seg ut er mye artigere.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  13:27:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Er nok også utstyrsfreak, Holter har det hun trenger for å si det sånn, men er ikke snobbete, kjøper ikke det og det merke fordi det er dyrest, penest og alle vil ha det. Men når det gjelder utstyr som sal og sele, så kjøper jeg kvalitet, og det er jo gjerne dyrere.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  14:15:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Farge er så klart viktig! Jeg liker og kjøpe merke ting, for når jeg kikker på ting som er litt mer av den billige sorten synes jeg ofte det er veldig.... ja det sitter liksom ikke like godt..

men når noe er in, av merker og sånn så har jeg lett for og bli blendet av det..

feks nå i det siste har jeg vært giret på og få tak i noen eskadron beskyttere, men så kan disse fra hampa eller hva det heter.. og da snudde jeg liksom på en femmer..

og jeg ser det er mange som skal ha rosa utstyr! eller lyseblått.. det går litt i bølger..

jeg er ikke så super oppdatert så jeg henger litt etter.. he he..

men jeg hadde nok lett glidd inn som litt snobb.. i allefall i følge venninen min...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  14:42:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Jeg er nok mer av den typen som ikke kjøper så utrolig mye nytt utstyr, men heller kjøper skikkelig når jeg først kjøper. Og da er det jo ofte slik at de kjente merkene ofte er de beste (og de dyreste). Når det gjelder farger, så er det jo litt greit at ting matcher da, og hos meg går det vel mye i marineblått og beige.
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 23/03/2006 :  14:54:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det viktigste er selvsagt at utstyret passer, men er nok litt bevist på merke også
Bruker veldig lite "ekstra-utstyr" til hesten min egentlig, men har alikevel det meste til henne.
Jeg har også lett for å bli blendet av utstyr som er "in", men pleier som regel å ta til fornuft før jeg sløser bort en masse penger på ting som ofte ikke er nødvendig. Så jeg prøver å styre unna så godt det lar seg gjøre.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 23/03/2006 :  15:26:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Nå har ikke jeg hest så det blir litt generellt dette, men jeg vil si at jeg er ikke snobbete, jeg er rett og slett bare konservativ jeg Foretrekker i grunnen mørke grønt eller blått og beige på hest og på meg selv (foruten at jeg har en god haug med gamle gensere til meg selv, som jeg bruker i stallen, vilkårlig hvilken farve de har).
Også syns jeg det er veldig kjekt at ting matcher sånn "litt" iallfall...så ja, jeg er konservativ tror jeg

Guro
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  16:14:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg er ikke snobbete, men elsker å kjøpe nye ting ;)
hesten har det han trenger , og sikkert mer enn hva han trenger også...
jeg kjøper alltid bestemt farge, men ser ikke etter spesielt merke når jeg handler...
har noe dyrt utstyr og noe billig, men vil at hesten skal se så godt som mulig ut, så jeg prøver å matche , selvom det ikke alltid går..

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  16:19:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Det MÅ matche!!! Det er alt jeg har å si :)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 23/03/2006 :  17:31:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Christine :-) Og ja, jeg er glad i merkevarer, men av den simple grunn at har utstyr som holder i lang tid. Ihvertfall hva jeg har opplevd Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  17:50:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. litt morsomt denne tråden dukker opp nå. Får litt refs for tiden da jeg bruker nok litt vel mye penger på hesten (synes noen hjemme), men ikke jeg. Kan sitte i timer på nett å se på alt mulig. Ting jeg trenger og ikke trenger.. Det er så mye fint å få.. hadde jeg bare en mill så..

Men jeg er i den situasjonen at jeg har gitt bort alt jeg hadde til hest og nå fått meg ny etter flyyting til det norske land :) Så ALT må kjøpes på nytt. Det blir jo dyrt!

Liker merkevarer, både fordi det ofte er bedre kvalitet men fordi jeg ofte får det anbefalt av andre pga gode erfaringer. Liker også at ting matcher og ser flott ut :)
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  18:14:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hva er det som er "in" nå for tiden da?
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/03/2006 :  19:32:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Matche(både hest og utstyr). Hodelag osv har jeg jo begynnt å sy selv, så der er det bare smak og behag.
Og alt på være godt å ha på.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.