hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye betaler dere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Hvor mye betaler dere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

TheaKarine

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  15:13:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 500 i mnd. og rir så mye jeg vil (:
På den gamle forhesten min betalte jeg 500 for 12 ganger i mnd (altså 3 ganger i uka)

You suck, and that's sad :'( Gå til toppen av siden

Draupne

Skrevet - 20/05/2006 :  15:04:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 500 og rir to ganger i uka, men blir ofte spurt om å ta hesten når hun som har han egentlig ikke kan.

Dette syns jeg er en ålreit pris, for 100 kr gangen (som er den vanlige prisen) blir altfor mye syns jeg. Det er jo ingen ridetime heller.

Noe annet blir det jo hvis man er forrytter til en superflink hest som man kan lære masse på. De hestene har jeg sett er dyre å være forrytter til.

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  17:11:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
100 kroner gangen er somregel stalleie / 30, noe som er vanlig å ta. Finner du ridetime for 100 kroner gangen vil jeg gjerne vite hvor det er! ;) Gå til toppen av siden

hesteknegg

Skrevet - 21/05/2006 :  00:11:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har hesten 3-4 ganger i uken og betaler halve stalleien,2500 kroner. Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  00:34:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Tror fòrrytteren min betaler 280kr i mnd, for en dag i uka. Skal starte med to, og da skal hun betale 500kr
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  12:05:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
100 kroner gangen er somregel stalleie / 30, noe som er vanlig å ta. Finner du ridetime for 100 kroner gangen vil jeg gjerne vite hvor det er! ;)

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Når jeg red på rideskolen for et par år siden kostet en ridetime ca 100 kr i timen...eller 3 kvarter blir det vel...vet ikke hvordan det er nå, men tror det er 150 kr pr time nå...
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  13:01:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
100 kroner gangen er somregel stalleie / 30, noe som er vanlig å ta. Finner du ridetime for 100 kroner gangen vil jeg gjerne vite hvor det er! ;)

Når jeg red på rideskolen for et par år siden kostet en ridetime ca 100 kr i timen...eller 3 kvarter blir det vel...vet ikke hvordan det er nå, men tror det er 150 kr pr time nå...

Opprinnelig postet av Weingi

Yapp, kosta 100,- når jeg rei før også, men det er nå.. Hmm... *telle* 4-5 år siden. Tror ikke det er mange steder med instruksjon i dag som koster så lite. Men er det det så synes jeg de som får det er heldig! :)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  13:01:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg synes 100 kr. pr. gang har blitt en standardpris, dvs. at man tar dette uansett hva stalleien egentlig koster (spesielt hvis stalleien er billigere enn 3000 kr.).
Nå har prisene steget såpass mye i Oslo at det fort er oppi 150-200 kr. pr. gang, og det er rett og slett mer enn jeg orker å betale. Da er det billigere å ha egen hest.
Gå til toppen av siden

Draupne

Skrevet - 21/05/2006 :  15:22:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er jo utrolig stor forskjell på prisen når det gjelder ridetimer har jeg skjønt...på rideskolen her i Spikkestad koster en time 250.
Jeg vet at 100 kroner er en standardpris, men min personlige mening er abre at det er litt dyrt.
Står egentlig litt med beina på begge sider når det gjelder betaling for å bruke en hest, for selv om det er forskjell på hest og hund, så er det jo ingen som betaler for å få gå tur med en hund. De får tvert imot betaling for det. Mens når det gjelder hest må man betale for å passe på en hest som egentlig er en annen sin...og så syns jeg at har man skaffet seg hest, kan man jo ikke basere seg på inntekten fra en forrytter...men det er ikke i alle tilfeller det da.
På den annen side er en hest et dyr som gir utrolig mye glede og man kan lære mye av den.
Finnes gode argumenter både for og imot betaling.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  15:34:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hehe, mamma har reagert på dette med å måtte betale for å ha hest på fôr, for hun virker det TOTALT ulogisk. Kan forstå det, men synes også det er rettferdig at folk skal betale for å låne hesten din (selvfølgelig ikke i alle tilfeller). Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  00:31:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som heste-eier har jeg gjort det slik: Legge sammen utgiftene for to mndr. (idet hesten skos ca. hver 2. mnd. og da blir det dyrere). Så deler jeg på 60, og finner ut hvor mye hesten koster meg pr. dag.

For-rytter betaler altså det det koster å holde hesten pr. dag. Enkelt og greit.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  00:40:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Som heste-eier har jeg gjort det slik: Legge sammen utgiftene for to mndr. (idet hesten skos ca. hver 2. mnd. og da blir det dyrere). Så deler jeg på 60, og finner ut hvor mye hesten koster meg pr. dag.

For-rytter betaler altså det det koster å holde hesten pr. dag. Enkelt og greit.

Opprinnelig postet av T. Boysen

Om du vil svare, hvor mye betaler vedkommende i mnd. da? Har inntrykk av at skoing ikke pleier å være med, men det kommer vel litt an på stall-leien ogsånn vil jeg tro. Bare nysgjerrig :)
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  08:57:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg betaler 100 kr ridetimen ;-) Treneren min har vært NNM i dressur mange år på rad, dressurdommer etc. Veldig dyktig! Nå bytter jeg jo derimot stall 1. juni og siden det ikke er lov til å ha egne trenere der enn de som står oppstallet der og de tre som er godkjent (Nina Karlsson, dressur. Rick LeMay, Western. Og Maren Moshølen?, sprang). De jeg skal ri for tar hhv. 200 kr for en klokketime, og 500 kr. for en helg (Sistnevnte er Nina Karlsson).

Stalleien er betraktelig høyere enn der jeg står nå. Her jeg står nå har alle hesteeiere samme sats for fôrryttere, for at det skal bli mest mulig likt for alle der. Stalleien er 2500 kr, og de har brukt 2500 / 30 for å finne pr. dag. Dit jeg flytter er stalleien 3900 kr, men da med blant annet ridehus. Jeg har ikke fôrrytter for øyeblikket, men om jeg skaffer meg enn kommer jeg nok til å dele leien på 30 og fakturere pr. dag.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  10:35:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
OT, men har du slettet VIP-en din, Kristine? :-( Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 23/05/2006 :  22:48:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men har laget en ny ;) Hadde så sinnsykt mye bilder der at det skulle ikke vært lov. Hjalp ikke å slette vip, for bildene var der enda. Måtte opprette en helt ny :) Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.