hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på fjordhest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Pris på fjordhest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:19:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
En kamerat av meg skal kjøpe seg gamp. Han har sett på 4 ulike fjordhester (er fjordhestkar vettu) - en åring, en 3 åring, en 5 åring og en 8 åring. Han falt for en 5 årig hoppe og en åringshoppe. Disse to har han tenkt på å kjøpe seg.

Litt om de to:

5års hoppa: 3.premiert, innkjørt, innridd. Følger med sal, hodelag, grime og kjøresele(bogtresele). Er barfothest, frisk og sunn. Faren har 2.pr. og moren 1.pr. Har hatt 1 avkom. Går LC dressur, og har hoppet 0,80 m. God kjørehest, men litt lettskremt og småhissig.

Åringen: Sløyfe på føllskue. Håndtert, leietam og vant med henger osv. Ikke vant med hovlager. Far er kåret, mor har 3.premie.

Hva synes dere han skal gi for hver av de to? Han har tenkt litt på 25.000 for hoppa og 10.000 for åringen.

www.hestene.no

Bustetrollet

Skrevet - 21/03/2006 :  16:24:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åringen = han? Er han verdt så mye som 10.000 mon tro?

Redigert av - Bustetrollet den 21/03/2006 16:25:23 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:28:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Åringen = han? Er han verdt så mye som 10.000 mon tro?

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Er en hoppe.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 21/03/2006 :  16:33:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
høres som helt ok priser. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:37:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
høres som helt ok priser.

Opprinnelig postet av linki

Bra Er litt itvil ang. prisen på unghoppa, men oppdretter mente at 10.000 var en bra pris...

linki

Skrevet - 21/03/2006 :  16:52:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hopper er mer verdt enn hingster. Synes ikke det var dum pris. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:56:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hopper er mer verdt enn hingster. Synes ikke det var dum pris.

Opprinnelig postet av linki

Ok Så nettopp en like gammel hoppe etter dårligere premierte foreldre til 15.000, så 10.000 høres veldig bra ut :-) Takk!

Brum

Skrevet - 21/03/2006 :  17:37:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Dette er altfor dyrt. Den voksne hoppa kan til nød være verdt 20tusen da med alt utstyret, personlig ville jeg ikke gitt mer enn 15tusen for den. Føllet er ikke verdt mer enn 3-5tusen uansett stamme.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  18:05:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg synes det var en god pris for hoppa jeg!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 21/03/2006 :  18:13:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Forutsatt at salen passer og er hel og fin syns jeg dette hørtes ut som en ok pris.
(hvis ikke er det jo liten vits i å få den med, og da bør jo prisen bli lavere:-))

Åringen vil jeg ikke uttale meg om, for sånne dyr kan jeg ikke noe om pris på.

Guro
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  18:24:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk! Ringte han nå, og det blir 22.000 for hoppa og 10.000 for åringshoppa.

Salen passer skikkelig den, det samme gjelder selen.

linki

Skrevet - 21/03/2006 :  18:28:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg solgte min fjord hoppe for 20 000 m føll i magen for 2 mnd siden. Enkel hodelag og sal. 3 premiert og 16 år..

Premiert hoppe er dyrere enn hoppe som ikke er vist.

Bedekningen koster ca 2000-3000. Det blir som å gi bort føllet å selge det til 3-5000kr. Da er det ikke noe å vitsi å drive avl...

pris på åring ligger på ca 8000-10000+(hingst-hoppe)
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  20:21:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg solgte min fjord hoppe for 20 000 m føll i magen for 2 mnd siden. Enkel hodelag og sal. 3 premiert og 16 år..

Premiert hoppe er dyrere enn hoppe som ikke er vist.

Bedekningen koster ca 2000-3000. Det blir som å gi bort føllet å selge det til 3-5000kr. Da er det ikke noe å vitsi å drive avl...

pris på åring ligger på ca 8000-10000+(hingst-hoppe)

Heilt einig. Viss folk med varmblodshestar kan selge føla til 40 000,- og fjordhesten til 5000,- kan ein like godt "utrydde"/ stoppe avlen på fjordhest. Det er jo ingen vits om ein ikkje kan tene noko på det.. Om ein prøver å presse opp prisane, er det ikkje vits i å gi dårleg betalt. Eg synest prisen høyrest heilt fin ut.

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  21:00:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Så enig, så enig, Ann Lajla!

Brum

Skrevet - 21/03/2006 :  22:10:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Vel det blir jo ikke mitt problem om noen velger å betale for mye, men husk at det er mange fjordhesteiere som sliter med å få solgt føll, mange blir faktisk slaktet av den grunn. En god innkjørt og innridd fjording skal jeg få tak i til 10 000kr, kan plusse på et par tusen hvis hoppa er premiert, uten at det har noenting å si på prisen jeg måtte få for avkommet.
8-10tusen for en åring, er det dobbelte av markedspris det:)
Å drive avl på fjording er ikke lurt i det hele tatt, med de prisene som er nå, det er for mye hest og for lite etterspørsel, men så er det jo tydeligvis noen innimellom som lar seg lure til å betale overpris da.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 21/03/2006 :  22:27:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg er bare nyskjerrig og lurer veldig på hvem denne hoppen er? Synes prisene var gode, jeg hadde slått til på flekken. Forøvrig, om jeg skulle solgt samme hoppen selv, så hadde jeg forlangt mellom 20- og 25 000, da bare levert med en grime. Man hadde ikke fått med både sele og sal (som i og for seg kan være verdt rundt 10 000 i bruktpris) om det var jeg som var selger og hesten er så "brukbar" som den høres ut som.
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.