hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forvirret..!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Forvirret..!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Guro!!
» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:48:06  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingGuro!!  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGuro!!  Svar med kopi av melding
Ja, eg har då en varmblodshoppe på 15 år, som jeg er fornøyd og ikke fornøyd med:\
Hun er da egentlig helt grei til tur og sånt, men bane, det går rett og slett ikke.
Hun er veldig lei banen, vil ikke at hun skal gå i bane. Men, JEG har jo lyst og starte litt og sånt, lyst på en yngre hest, litt mer utfordring, men er jo veldig glad i hoppa mi, hva hadde du gjort?!
er helt forvirra jeg..

Guro<3

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:55:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tungt å selge en hest ja. Men det er nok beste for dere begge. Du trenger en hest du triver 100% med og hun trenger en rytter som trives 100% med henne.

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  00:26:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
var i samme situasjon selv for en stund siden. men jeg var så "heldig" at helsesjekken gikk rett vest:( så da bestemte jeg meg for å beholde henne.
men er hesten din frisk og skadefri så er jeg enig med majapews, det beste for dere begge er å selge hvis hun absolutt ikke trives på bane og du absolutt vil ha en hest du kan starte med.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  09:31:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selg.
Hun finner en eier som vil trives med henne og det hun trives med å gjøre,du finner en hest som trives med det DU vil gjøre.

Forøkte selv i sin tid intenst å lage feltritthest av en særdeles mindre egnet hest,det ble bare sorger og bedrøvelser for oss begge.
Han fikk et lykkelig liv som kose/hobby/barne/terapi diverse og jeg fant "drømmehesten" langt bedre konstruert for det jeg synes var meningen med livet.

Det er ikke fair av oss å prøve å putte hestene inn i den "boksen" der vi gjerne ville at de skulle passe.
Ved å velge en hest som er mer egnet for den jobben vi ønsker at de skal utføre gjør man livet triveligere og lettere ikke bare for seg selv,men også hesten man har.
Det er aldri moro å se hester som sliter desperat for å greie å utføre det rytteren ber om,enda de hverken har fysiske eller mentale forutsetninger for å greie det.

om du drømmer om gangartsriding,ikke kjøp Fjording.
Vil du drive med sprang er det dumt å kjøpe Islandshest.
Skal du ha en dressurstjerne så velger du ikke Rex Rodney (*dukker for angrep fra ridetraverfolket*)
Vil man ri feltritt så kjøper man ikke en klumpete liten knapstruper med sprangevner som en middels blåhval og dårlige bein.

Det vil alltid være hester som strider mot slike "normer" og krysser fra gren til gren med (nesten) den største selvfølgelighet,disse er heller unntaket enn regelen.
og dette gjelder ikke bare de fysiske begrensingene.
Det er hester,som din,som rett og slett synes at det her med dressur suger! Ser ikke pointet?!
Vil da du fortsette? OK,da får dere skille lag.

Begge får det bedre til slutt.

(Ble litt langt her,men tema som Nina er dypt engasjert i...)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Guro!!
» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  15:42:14  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingGuro!!  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGuro!!  Svar med kopi av melding
akk, er vell det beste for oss. men er jo utrolig glad i hun, blir veldig tungt og si hadet til hun:'(
Men, er nok det beste. takk for svarene:)

Guro<3 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  22:46:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal du ha en dressurstjerne så velger du ikke Rex Rodney (*dukker for angrep fra ridetraverfolket*)

( sorry)

Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 24/03/2006 :  22:01:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig med kurre her

det beste er nok å være realistisk og selge hesten heller enn å prøve å gjøre den til noe den ikke er. prøv heller å finne en ny eier som kan sette pris på de kvalitetene hesten har og som kan få mange fine år sammen med henne

selv syns jeg det er litt for mange som beholder hester selv om hesten er for liten, ikke kommer videre eller ikke har fysikken eller psyken til å trives med den treningen eieren vil holde på med. eieren blir frustrert og hesten blir frustrert
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  00:10:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
du kan jo prøve å ha hun borte litt først på for så ser du hvordan det er, imens kan du jo prøve å ha en annen hest på for. jeg har lyst på en hest som hopper litt mer, som jeg kan starte med. men jeg vil aldri selge min beste venn uansett, da får jeg heller ha 3stk. men jeg skjønner din situasjon.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  14:24:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg er vel muligens en av ridetraverfolket? Har aktiv løps-hest jeg rir endel dressur(vel,vi prøver iallefall,nybegynnere begge to...*s*),og som med tiden skal omskoleres...
Men du trenger ikke dukke for meg,Kurre...

En traver er avlet for nettopp trav,og selv om man kan bruke den i andre grener,mener jeg bestemt at den nok egner seg best til det rasen er utviklet som...uavhengig om det er traver eller tung trekkhest(ardenner,ol),store brune(som man 110% sikkert aldri kommer til å få se på en travbane i løp),eller søte små shettiser,som man nok ikke kommer så altfor langt med dersom man er 20,og vil satse på sprang...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  16:32:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt OT,men må nesten bare si det:
Jeg liker deg, jeg Lene!!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.