hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på fjordhest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Pris på fjordhest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ullsokken

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  23:00:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke betalt mer enn 10.000,- for unghesten ivertfall. 25.000,- for hoppa syns jeg var litt i meste laget sånn nivå-messig. Nå er hun jo ung og så videre og så videre, men likevel ville jeg ikke betalt så mye sett at ikke utstyret som følger med er kvalitetsutstyr.

Kopi av melding:
En god innkjørt og innridd fjording skal jeg få tak i til 10 000kr, kan plusse på et par tusen hvis hoppa er premiert, uten at det har noenting å si på prisen jeg måtte få for avkommet.

Opprinnelig postet av Brum

Hva er en godt innkjørt og innridd fjording for deg? Mulig vi tolker det litt ulikt, men om du kan finne en slik hest til meg for skarve 10.000,- så kjøper jeg.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  15:38:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kajsa: Jeg vet faktisk ikke hvem denne hoppa er... Vet bare at hun er fra Vestlandet (var der han var og så på henne), men jeg vet ikke navn, stamboknummer eller navn på foreldre, dessverre.

Vel, nå er ihvertfall unghoppa kjøpt og betalt. Hoppa var det litt mer å ordne på, hun hadde visst en eller annen svakhet. Tror hun reagerte på en bøyeprøve eller noe.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  16:52:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vel det blir jo ikke mitt problem om noen velger å betale for mye, men husk at det er mange fjordhesteiere som sliter med å få solgt føll, mange blir faktisk slaktet av den grunn. En god innkjørt og innridd fjording skal jeg få tak i til 10 000kr, kan plusse på et par tusen hvis hoppa er premiert, uten at det har noenting å si på prisen jeg måtte få for avkommet.
8-10tusen for en åring, er det dobbelte av markedspris det:)
Å drive avl på fjording er ikke lurt i det hele tatt, med de prisene som er nå, det er for mye hest og for lite etterspørsel, men så er det jo tydeligvis noen innimellom som lar seg lure til å betale overpris da.

Så ein skal slutte å drive med avl på fjordhesten, altså? Eg må berre unnskulde andre, men dette innlegget provoserte meg ein del.

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  16:56:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vel det blir jo ikke mitt problem om noen velger å betale for mye, men husk at det er mange fjordhesteiere som sliter med å få solgt føll, mange blir faktisk slaktet av den grunn. En god innkjørt og innridd fjording skal jeg få tak i til 10 000kr, kan plusse på et par tusen hvis hoppa er premiert, uten at det har noenting å si på prisen jeg måtte få for avkommet.
Å drive avl på fjording er ikke lurt i det hele tatt, med de prisene som er nå, det er for mye hest og for lite etterspørsel, men så er det jo tydeligvis noen innimellom som lar seg lure til å betale overpris da.

Så ein skal slutte å drive med avl på fjordhesten, altså? Eg må berre unnskulde andre, men dette innlegget provoserte meg ein del.

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  17:44:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Oxhovds Victoria

Enig. Denne hoppa det er snakk om her, veit ikje eg stamma på e.l., men jeg vet hvordan hun går og hvordan hun er sånn generelt. Synes 25tusen ikke er overpris for denne hesten, dermed er jeg svært enig med Ox. Victoria!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 23/03/2006 :  08:41:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Jeg er jo enig med deg Ann Lajla, prisene burde absolutt vært høyere, men faktum er at det er de ikke, og da er det jo dumt å betale overpris. Mente ikke å provosere noen men å påpeke hva markedsprisen på Fjording faktisk ligger i.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  15:36:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er jo enig med deg Ann Lajla, prisene burde absolutt vært høyere, men faktum er at det er de ikke, og da er det jo dumt å betale overpris. Mente ikke å provosere noen men å påpeke hva markedsprisen på Fjording faktisk ligger i.

Kansje det er difor ein bør presse opp prisane? Eg synest ikkje 25 000,- for ein hest som kan noko er mykje, i forhald til alle dei føla som blir fødde, som ikkje kan noko, som blir selgde til den prisen. Eg synast i tillegg at bedekkingsprisen er latterlig lav..

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  17:17:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er vel med Fjordinger som med de fleste andre ting som skal selges,markedet styrer prisen.
Tilbud og etterspørsel og slikt.
En hest er til en hver tid verdt det kjøper er villig til å gi.Enkelt og greit.

Om kjøperne ikke er villig til å gi mer...hvordan skal man presse opp prisene da?

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  18:34:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kansje det er difor ein bør presse opp prisane? Eg synest ikkje 25 000,- for ein hest som kan noko er mykje, i forhald til alle dei føla som blir fødde, som ikkje kan noko, som blir selgde til den prisen. Eg synast i tillegg at bedekkingsprisen er latterlig lav..

Opprinnelig postet av Oxhovds Victoria

Ser ikke vitsen med at noen få prøver å presse prisen opp. Om Per selger gulrøtter kl.1 til 10,-/kg og naboen selger det samme til halve prisen, gjett hvor folk ville gått for å kjøpe gulrøtter?

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  19:54:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Ja, dykk har eit godt poeng. Men eg synes at når me har ein så god hest, så skal me ta vare på den. Det er ikkje ei "billig-vare", etter mitt skjønn..
Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  19:58:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Fjordhesten kommer nok aldri på samme prisnivå som de store brune, men jeg ser ikke bort i fra at prisnivået vil stige nok nå som avlen er rettet mer mot å få frem fjordingen som ridehest.
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2006 :  12:51:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Nei, det er vel heller ikkje forventa? ikkje frå mi side i vertfall
hehe..

Ann Lajla

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.