hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Det aller første stevnet!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Det aller første stevnet!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Wulfi

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  11:59:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Kan dere ikke fortelle om hvordan det aller første stevnet var? Hva var verst? best? Hvilken hest dere red? gjorde dere noen tabber? Osv...

Jeg husker ikke mitt første, men min datter startet for aller første gang forrige helg:

Hun har mast i et år om få lov til å starte på stevne, men jeg har sagt nei helt til nå.
Sist søndag, to dager etter 12års dagen sin, startet hun for aller første gang. Hun red en av skolehestene, en fjording som heter Herzir, i klassen 40 cm. Det gikk veldig bra, men etter en litt for krapp sving kom de for tett inn mot hinder nr 4, og hesten løp ut på siden av hinderet, dessverre.
Hun var likevel fornøyd med sitt første stevne, og det har hun all grunn til.
(Under oppvarmingen så hun ut som hun var gråtkvalt av nerver, og tårene truet med å sprette frem hvert øyeblikk.)

Hun fikk debutant-sløyfe, så hun var mektig stolt uansett.

Hun syntes jeg maste LITT vel mye om å ta bilder, men jeg fikk tatt noen.

Huff, jeg angrer litt på at jeg meldte meg på...

Klar som et egg:

Full fart...

Etterpå tok vi noen bilder ute:

Det er NOK bilder nå, mamma!!!

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com

Lopke

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  12:09:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snålt bilde det siste :)

Mitt første dressur stevne gikk bra. Tror det ble en 2 plass om jeg husker rett. LE dressur. Dressuren var også det jeg satset mest på.
Hesten gikk senere distriktsstevner og ble en god dressurponni (148 stang)

første sprangstevne var også LE. Tror vi hoppa 30 eller 40 hinder. Gikk fint i begynnelsen men så refuserte hoppa mi 3 ganger og jeg ble disket he he he.. så ingen plassering der.

Jeg var vel 14 år og veldig nervøs. Har aldrig vært noe konkurranse menneske. Nerver :)
Hesten var en 3 åring som het Starlight, rød med hvit man, welsh cob. min første hest jeg hadde med en venninne. Som ble innridd som 2 1/2 år

Edit for å legge inn bilde.

Redigert av - Lopke den 19/03/2006 13:26:34 Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  12:19:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
mitt første stevne var clear round,60cm tror eg;)startet sist og syns egentli det var veldig gøy;)var vel 10/11 år og red en new forest ponni som het bella,skolehest i alvøen.hun kunne jo alle banene utenat så var ikke så vanskelig å ri hun gjennom den banen,fløy jo over hinderene og ferdig på 0 komma noks,kom på andre plass,hun andre som red samme hest kom på første:Phehe
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  12:23:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Mitt første stevne var vel når jeg var en 12 år ca tror jeg. Startet LE dressur på en fjording fra rideskolen. Ble en 2.plass:) Var overholdet ikke nervøs da, men da jeg skulle debutere igjen etter å ikke har ridd på 12 år i fjor, var jeg mektig nervøs. Startet LC:1 på en skolehest (kaldblodshesten "Sokken") der jeg rir nå. Gikk nå bra det og :)
Men sprang, det kan jeg faktisk ikke huske når jeg startet først. Jeg startet mye da jeg var mindre, men stort sett bare clear round klasser. Var stort sett mindre nervøs når jeg skulle starte sprang enn dressur husker jeg hvertfall.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  13:15:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg husker ikke det første stevnet mitt, men jeg var rundt 10 år og startet 60 og 80 ca på de første stevnene.
Dressur har jeg aldri startet (untatt noe småstevner), og til å begynne med var det sits og stil klasser. Var bare 1 plass som var godt nok der husker jeg...!

Stevnenerver hadde jeg nok av! Tror jeg gikk på toalettet 10 ganger før jeg skulle inn å starte:) Klarte å glemme omhoppningsbanen en gang også, men det gjorde jeg aldri mer!
Det har heldigvis forbredet seg, men nervene henger igjen enda.

Hege
Redigert av - Hege J den 19/03/2006 14:05:22 Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  13:58:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Utrolig gøy å lese om stevnene deres. Jeg storkoooser meg!
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Skipe

Skrevet - 19/03/2006 :  14:40:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
På mitt første stevne var jeg egentlig bare med som deltaker. Men endte opp med å delta i gymkhanaklassen.. Jeg red en fjordingvallak jeg stelte på den tiden, var vel rundt 10-11 år.
Det gikk ikke spesielt bra, jeg skulle stige av hesten og hente en pisk på bakken (eller noe lignende), og kom meg ikke på igjen. Dessuten kuttet jeg en sving og droppet noen kavaletter jeg skulle travet over. Oops..
Men det var uansett veldig gøy :)
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 19/03/2006 :  16:15:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
mitt første stevne var på fjordingen min BElla, 60 cm vlear round...gikk greit det, kremt, trava gjennom hele greia og reiv ett hinder...hehe, og jeg var dritnervøs...nåja, har ennå nerver så det holder når jeg starter, men er verst i dressur...og nå er det på tide å begynne å starte 80 cm å forhåpentligvis LB dressur (må få meg hest), så får se hva som skjer... Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  20:03:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Mitt første stevne var et sprangstevne 40cm Clear Round. Rei en hvit liten welsh mountain ponni som het Silver. Verdens nydeligste lille nurk! Husker ikke akuratt så mye fra det, bare at jeg hylgrein og ville ikke hoppe på oppvarmingsbanen :P Da blei det rett ut på banen. Gikk bra tror jeg (?). Fikk ihvertfall en guul fin slufse :D
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  18:30:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he. mitt første stevne var ca 10mil fra der vi bor, så vi måtte kjøre et stykke. Husker jeg var kjempenervøs, men da jeg kom innpå banen, storkoste jeg meg. Ble sløyfe i 60cm CR, sjuendeplass i 80cm (30 deltakere) og andreplass i 90cm. Gjett om jeg var fornøyd! Etter det var jeg bitt av konkurransebasillen.
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Cikki

» VIP

Skrevet - 23/03/2006 :  12:05:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehehe, husker godt mitt første dressur stevne. Lc, på en hest som het lucky:P han var ikke så veeldi snill på stevner, hestepasseren hadde ridd han før meg, hun fikk han så vidt opp i galopp. det ga meg skikkelig nerver:P
Det gikk fint, helt til det kom til galoppen! hahahaha, prøve og prøvde, men han travet rundt der som en idiot! Jeg var bare 11 år eller noe da, ikke sånn utrolig flink, men selvom;)
Mitt første sprangstevne gikk egentlig bedre enn forventet, skulle starte 40 på en skole hest som heter balckie.. Haha, han er veeldig treg, men det gikk faktisk bra, var ikke langt ifra plassering:)
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  12:48:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Startet mitt aller første ridestevne for ett par uker siden i en alder av 27 år. Aldri for seint med andre ord. Startet LD dressur.

Jeg er en av dem som måtte bli voksen og tjene egne penger før det ble noen hest.

Hadde like mange sommerfugler i magen som hvilken som helst 10 åring ville hatt! Hesten min er en kaldblods som kan bli litt sterk når vi rir på bane, men det som gikk igjen mest i dommerprotokollen var "RI FREM!" Hadde varmet vel og lenge jeg da vet du...

Men jeg levde da over, og det gikk da faktisk ganske bra! Kom på 5. plass av 14 startende, og fikk 67,61% Veldig stolt!

Nå blir målet LC før året er omme.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  12:48:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Mitt første stevne deltok jeg med en hest jeg var fòrrytter for, vi startet LB dressur. Det gikk faktisk ganske bra, men det kunne gått mye bedre også! Vi fikk en god 2dre plass:))
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Guro!!
» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  19:20:34  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingGuro!!  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGuro!!  Svar med kopi av melding
hæ? begynte du rett på lb? Hva het hesten?;) Hvor startet dere?:)
Guro<3 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  09:59:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Husker ikke helt de første, men startet masse 60-80 clear round på skolehestene på Nes.
En gang det skulle være stevne var jeg så innmari lei clear round, så jeg ville starte 110 med omhopning med den ene kaldblodstraveren. Instruktøren min mente jeg isåfall burde ri en annen hest, men jeg SKULLE ri vigdis som hun het. Så hun satte da opp en vanskelig 120 bane, så jeg skulle komme på bedre tanker. Nå red vi jammen banen feilfritt, så da fikk vi starte. Jeg fikk ny hjelm av mamma, den var altfor stor, men tenkte ikke så mye på det. Alt gikk kjempefint, hadde 3 hindre igjen da hjelmen sklir ned i panna, og jeg ser ingeting, en arm på hjemlem og en på tøylen over hinderet, men dette var forhåndsdømt til å gå galt, så vi rev på neste. Det ble altså ikke omhopning på meg uansett, litt trøst fvar det at arrangør hadde gjort om klassen til clear round allikevel :| Jeg droppa andre forsøk da hesten hadde gått godt, og en runde til var lite vits :)

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2006 :  10:58:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Det første stevnet hugsar eg godt, eg var 9/10 år, og reid merra mi Heidi. Me var begge unge og eigentleg uerfarne,men me blei med alikavel. Det gjekk kjempefint. Eg hugsar ikkje om det var 50 eller 60cm. Det blei Clear Round Me var tre stk som fekk sløyfe
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.