hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - fjording verdt 20.000?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 fjording verdt 20.000?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lino

» VIP

Skrevet - 17/03/2006 :  14:03:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hopper har generelt høyere verdi enn vallakker, mtp at de kan brukes i avl.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  14:10:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Hei.Dette er altfor dyrt for en vallak som ikke kan noe. Jeg kjøpte en super 3 år gammel hoppe for nesten 9000 kr, hun hadde super stamme, men kunne ingenting. Jeg kjøpte den hoppa jeg har idag for 19000 i 2000. Da var hun 12 år, og gikk LB dresssur samt har hoppet 115 cm hinder med henne. Snill og god lærehest. Dette var med masse utstyr bla Stubben sprangsal. Så prisantydning på denne du nevner her er som andre har satt mellom 10 og 15 er nok mer riktig. Dette er en hest du ikke kan bruke i avl, og har ingen framtid med skada bein , om dette ikke er bedret seg. Du finner mange andre bedre alternativer til fjordhester for 20 tusen. MVH Christine
Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  14:28:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg mener det der en helt overdreven pris, han er jo såvidt innridd.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  14:51:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Rundt 10.000,-

20-25.000 kroner er grovt overpriset.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Arik

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  19:06:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det er det jeg også mener. selv om at han lærer veldig fort, men syns ikke det er nok da men :)

vittig når jeg ba henne ri han for å vise hva han kunne. spurte om han kunne hebbe(gå bak over), ja sa hun og strevde en ganske god stund før hun klagde på at detvar snøen som gjorde det vanskelig for at han kunne gå bakover hahaha... men men. hadde ikke tenkt å gi henne Den prisen uansett. tenkte mer på rundt 15-18 000 eller noe.
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  20:30:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
synes egentlig at 15-18 også er litt mye jeg da, men det er da dine penger;)
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Arik

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  22:44:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
nja det er vel gjerne det.
men tenker jo også på at han er veldig flink med vogn, har et godt hode og er dyre og menneske vennlig + at han er veldig ulik fjordinger (veldg spidig, men allikavel lett å stoppe) det er jo noen tusen lapper mer bare det... han er jo blitt gullet mitt nå hehe...
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  10:49:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Med tanke på at han er 7 år, og ikke kan noe særlig innen sprang eller dressur, ville jeg ikke ha gitt et øre over 12.000. Om han har bra stamtavle og papirer hadde ikke spillt noe stor rolle for meg i det tilfellet, da hesten er vallak og kan ikke avles på.

Men for all del; hesten kan kanskje være drømmehesten for deg, men jeg ville heller ha sett meg etter en annen, hvis du ikke får prutet ned prisen.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  16:48:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ville ikke gitt mer enn 10.-12. tusen i dette tilfellet.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  19:27:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
synes det er kjemmpe dyrt! ville aldri gitt fra meg 20 000 for en hest med dålige høver å et hode lag, regner med at du må kjøpe annen sal venninden min ga 45 000 kr for en islandshest.. i starten synes jeg det var dyrt.. men når jeg så å red den hesten tenkte jeg: er det sant det er ikke mulig! en så søt liten hest med de gangartene han var verd det!!!!!!! når vi for på tur (jeg på N/L hoppa <mi>, å ho på Bléikúr som den islandshesten het) bare jeg hadde fin galopp (ikke kort), mens hun satt der i den tølten å drakk brus det ville jeg også gitt for en så fin hest!!!!! islandshesten er jo veldig dyr pgr. tølt og pass

som jeg forstod deg, har han vært syk.. føllet til N/L hoppa <mi> har også vært svært syk (tror det viste seg til å være indre hjærneblødning eller noe sånt...) det synes ikke at han var/er "syk", det er bare noen ting han strever med fikk litt problemer etter hvert med sprangen og dressuren.. så hvis han har litt av det samme, ville jeg ikke gitt 10 000 engang...!

hilden Karen:P håper du forstod litt i hvertfall!!

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 26/03/2006 :  12:46:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
For å si det sånn- den dagen noen faktisk betaler 20000 for en hest, så er den jo tydeligvis verdt det? Hvis markedet er sånn at DEN hesten du vil ha, koster det, for at eieren skal gi den fra seg- og du vil ha akkurat DEN hesten, og vil betale- ja da er den jo pr definisjon verdt det- for deg?

Eller?

Hva andre mener den er verdt, spiller kanskje mindre rolle, hvis det er DEN hesten man vil ha? Hvis du trives godt med den, og du har hest du kommer til å ha det fint med i mange år framover, kanskje til og med utvikles sammen med, så er ikke prisen saken, mener jeg.

Hvis naboen har en annen hest til halve prisen, så kjøper man da ikke den, fordi den er billigere? Man kjøper den hesten man vil HA?

Sånn ville nå jeg tenkt da. Jeg betalte en gang i tiden ganske mye for en "avdanka traver", og alle syntes jeg hadde vært dum, som kunne fått en "skikkelig" hest til samme prisen. Men de gledene jeg har hatt med AKKURAT den hesten kan ikke måle seg med det jeg betalte for henne! Hadde jeg visst det jeg vet i dag, om hvor mye fint vi skulle oppleve sammen, så tror jeg jaggu meg jeg hadde betalt enda mer for henne også!

Vi har hoppet 130, enkelthinder, vi har ridd dressurøvelser til LA og MB, vi har kjørt slede med nabounger i jula, vi har vært turledere på fjellet fordi man må ha en hest som "alltid går" forrerst i rekka, og vi har deltatt på små travløp for "moro". Masse for penga, synes jeg! =)

Nå er det jo dumt å betale altfor mye, for en hest som kanskje ikke kan for mye, men føler du på at du og hesten har kjemien som skal til, er det viktig også!

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  13:59:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
islandshesten er jo veldig dyr pgr. tølt og pass

Opprinnelig postet av karentuppah

Prisnivået på islandshesten er jo en diskusjon i seg selv...

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 26/03/2006 :  22:16:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
he he, enig med ullsokken.

*ikkeforstå*
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  19:42:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, dette er for dyrt for en vallak som nesten ikke kan noen ting! Kan gi rundt 10 000kr for ham, ikke mer! Du må lære ham dressur fra grunnen, sprang fra grunnen (bommer, kavaletter o.l.) og evnt. kommer dette med hovproblemer attpåtil.
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  23:07:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når en hesteeier har noe en annen vil ha så er det jo eiers marked.
Om dere synes det er dyrt så ta med lommeboka hjem igjen,neste uke er den kanskje billigere.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.