hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Åssen sal har dere? Ris og ros til salmerket
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Åssen sal har dere? Ris og ros til salmerket
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Galie

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  22:53:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei!

Åssen sal har dere? evnt hatt?

*merke
*hvor gammel
*ris
*ros

Blir takknemlig for alle svar!:) Da jeg er på jakt etter ny sal og trenger litt tips;)

www.gallemann.piczo.com

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  23:07:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
har en kieffer aachen, allround sal. syns den er helt fantastisk. har hatt den i fire - fem år, og hatt en omstopping. Den har en god kvalitet, mykt sete, (for rompa mi hvertfall ), gode kneputer.. Så syns jeg selv den er pen å se på.
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 12/03/2006 :  23:12:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en sommer-allroundsal som heter magnus.
Har bare hatt salen i et par måneder ca, men er veldig fornøyd så langt. Ligger bra på hesten, myk og smidig i læret og mykt og godt sete
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  23:36:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en Griffin Cob Dressur, som jeg til nå har vært veldig fornøyd med. Men, kan ikke uttale meg så mye enda, da jeg bare har hatt den i 5 dager. Den ligger godt på hesteryggen i bevegelse, og jeg sitter godt i den. Har gått over fra Barefoot Cheyenne, som var en helt nydelig sal til turbruk, og trenger litt tid til å venne meg til bomsal igjen. Blir sittende veldig høyt og smalt, og tipper litt frem da setet på den bomfrie er helt flatt. Men, frem til nå har jeg vært veldig fornøyd, og det samme har hesten. Den har også den fordelen at den har Fish system, som gjør at man kan smalne bommen opp til en hel bomvidde, og da regulere den i takt med at hesten vokser seg utover.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  23:52:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg har en stubben roxane allround av den gamle typen i natur brun.. den er fanstastisk!!!!!! Den er vel ca 4-5 år nå men ikke så mye brukt at det gjør noe .. jeg er litt irritert over den fleksible bommen siden den på et vis ikke passer hesten når jeg sitter i salen.. så da får jeg ikke brukt den på hesten min.. men jeg greier ikke kvitte meg med den... den er super og ri med da.. (bruker den ikke på hesten altså)

så har jeg en wintec allround cair.. veldig fornøyd med den ja.. veldig fin og sitte i.. men ikke like god som stubben salen, litt dumt at de reimene til gjorten har sprekt allerede.. salen er ca 1 mnd gammel.. den har gjor undre med ryggen til hesten.. det er lenge siden det var så bra.. tror det er mye disse luftputene.. et stort pluss er jo dette at man kan bytte bom.. super praktisk.. og det største grunnen til at jeg valgte denne salen..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Stettson

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  05:33:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStettson  Svar med kopi av melding
En opal dressursal som er knall god. Perfekt støtte foran og bak, myk og en sitter pent i den. Vinner over alle!!

Har og en stubben sprang sal, husker ikke merke. Har og herlig støtte til føtter, elsker å hoppe med den!

Hesten min har kapret den beste plassen i hjertet mitt <3 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  08:32:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har en Prestige Venus dressursal. Jeg har ikke hatt den så veldig lenge, fikk den tilpasset i nov./des. i fjor, men foreløpig ligger den hvertfall veldig fint på ryggen.
(Kjøpte den brukt av saltilpasser, og salen var brukt i kun 3 mnd før jeg kjøpte den. Forholdsvis ny altså).
Ellers så er salen rene Himmelen og sitte i Den er myk og god i setet, kneputene er store og veldig myke. Og de gir en utrolig god støtte til knærne mine.
Jeg sitter veldig stødig godt i salen, blir ikke "kastet rundt" i setet som jeg har følt jeg har gjordt i andre saler vi har hatt.

Bommen kan smeltes om og tilpasses ryggen, så jeg rekner med at vi har funnet salen med stor S endelig

I denne salen kan jeg konsentrere meg om ridningen min, og ikke sitsen hele tiden.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 13/03/2006 :  09:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde en Otto Schumacer dressursal fram til noen uker siden. Verdens beste sal. Drøm å ri i. Solgte den.... (rir mest på skogsturer og følte det var litt for flott å ri i en slik sal på sånne turer, fort gjort at den blir ødelagt)
Så i dag kommer salmakeren, og da skal jeg kjøpe en Wintec allround sal.Forventer ikke at den skal være like god å ri i.
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  09:33:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Jeg har en Richard Davison dressursal (syntet) som jeg har kjøpt på Hooks.no

Super sal!!! Har hatt den snart ett år.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  09:41:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Vil bare si noe om sigma salene, jeg elsker å sitte i alle de jeg har prøvd, men jeg synes så å si alle gnager! men det er vel egentlig bare til å ta på seg chaps, men alikevell
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

*Varg*

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  10:04:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Varg*  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Varg*  Svar med kopi av melding
Har en kieffer master dressursal. Knallgod å ri i og ligger bra på hesten. kjøpte den brukt og er ikke sikker på hvor gammel den er, men ser nesten ny ut.
Har også en wintec sprangsal, som jeg er godt fornøyd med.

www.soyset.com
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 13/03/2006 :  10:50:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dressursal;
Har en Jacson New England dressursal. Hatt den i to år nå vel. Er kjempefornøyd med den! Ligger kjempegodt på hesten. God å sitte i og. Selv om den er ganske bred, er den ikke bred å sitte i. Litt vanskelig å forklare, men bommen er bred mens sete er passe smalt. Setet er vel halvdypt. Liker også v-systemet , fordeler trykket fra salgjorden bra. Bred rygspalte og ganske myk i stoppen utenå bli for lite.
Ris må være at den har veldig store kneputer, som ligger utenpå salkappen. Jeg syntes det er knall, men det er stort sett bare jeg som syntes den er god å ri i. Den er også veldig stor, så den passer kanskje bedre på de litt store og kraftige hestene en de mer edle.
www.jackson.se

Sprangsalen;
Har en supreme Eagel close contact sprangsal. Ikke noe særlig kjent merke her i norge tror jeg, argentinsk sal. Importert den fra Finland. Den har jeg hatt i ca. et halvt år. Den er bare helt nydelig. Selvfølgelig ligger også denne godt på hesten. Ganske bred ryggspalte, kileformede ryggputer. Veldig mykt og godt sete og sitte i! Supermyk.
Ris må være at den har ganske lite støtte for sjenkler. Kun litt forran, ikke noe bak. Men, så lite som jeg hopper er det helt ok. Bruker den stort sett på tur og det lille jeg hopper. Veldig god frihet har du i denne salen da. Også er det ikke cutback på den, men jeg har hest så og si uten manke, så det er ikke noe særlig problem for meg.
www.veljwahlsten.com

Klem fra Tone og Engvinn
Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 13/03/2006 :  12:02:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kieffer Munchen all-round: Helt ok sal, men da jeg er dressurrytter funket den best som tursal og litt gymnastikkhopping. Hadde denne til låns noen mnd.

Windsor Hintermeyer: Etter min mening en helt ubrukelig dressursal. Altfor bred i setet, fikk ingen kontakt med ryggen til hesten. Gir stolsits. Anbefales ikke! Dyr er den også. Byttet denne inn i:

Prestige Leonardo: Ok dressursal, og er alldeles lekker å se på. Men er svært glatt i læret, stor og flat i setet og gir minimalt med støtte. Funket ikke så bra for meg da min hest har mye ryggsving. Nydelig tursal, derimot.

Windsor Greenline: Supersal! Dypt og mykt sete, god støtte til overskjenkel og gjør " sitting trot effortless" ;) MEN; er en sær sal med tanke på tilpassing til hesten, og passer ikke alle hesterygger. Den har en ganske bøyd bom, så den passer best til edle hester med høy manke. Jeg har flair (luft) innlagt i min sal, og det gjør selvfølgelig ikke salen noe verre å sitte i. Er veldig lei meg for at den ikke passer min hest, men den må selges nå. Så hvis noen er intr.. ;)

Bates Isabell: Endelig en sal som passer både meg og hesten. God støtte (som også er regulerbar), og jeg digger at bommen kan skiftes ut. Denne er det også luft (cair) i stoppen på, men et litt annet system enn flair. Omtrent alt på salen er regulerbart, noe som er veldig anvendelig. Læret er bra og svært holdbart. Det beste er at om man ikke vil spandere 17000,- på denne salen, så finnes den også i syntetmateriale (wintec) til halve prisen.

Hvis jeg mot formodning skulle trenge en annen dressursal ville jeg nok snust litt på Equipe-salen. Virker veldig bra. Har også ridd endel i Passier GG, og liker den godt. Og skulle jeg skaffe meg sprangsal er det Bates jeg absolutt ville prøvd først.
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  16:12:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ten trainers full contact sprangsal,kjøpte den ny for ca et halvt år siden, og den er jeg kjempefornøyd med den er kjempefin til både meg å Lasso og jeg liker den kjempegodt.
eneste er at det er jo en sprangsal, så den egner seg ikke så godt til å ri vanlig dressursal i så jeg jakter på en ny dressursal

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  19:12:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Salen jeg har nå er en stubbensal, modellen er siegfried allround mot dressur. Vet ikke hvor gammel den er, men den er nok en 8-10 år. Kjøpte den brukt.

Den er bare helt herlig å ri i!! Elsker den simpelten. Men en sal jeg synes er bedre er siegfried mot sprang(i hvertfall den gamle modellen er super). Ønsker meg den istedet, men har ikke kommet over noen brukte i området rundt meg ennå...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 13/03/2006 :  19:20:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en Wintec 500 allround Cair. den er 4 år gammel.

jeg er kjempeglad i den salen! den ligger bra på hesten, er super god å ri i, spesielt i sprang og når vi trener intervaller i trav og galopp. veldig kjekt med bom som kan skiftes ut

litt ros må jeg vel også ta med.. i dressur kan man fort få en litt fremover bøyd sits. og gjordstroppene har sprukket litt. men det er jo bare å kjøpe nye og skifte ut! ca. 50 kr. per stykk.
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.